Tjuvjakt frontar Björn Borgs senaste klädkampanj

Björn Borg lanserar nu en baskollektion för herrar. Centre Collection består bland annat av sweatshirts, t-shirts, pikétröjor och huvtröjor och kampanjen frontas av hiphop-kollektivet Tjuvjakt.

Tjuvjakt frontar Björn Borgs senaste klädkampanj

Plaggen går i nedtonade färger som vitt, svart, mörkblått och grått. Det är Tjuvjakt som är aktuella med albumet Pojkvän och en av sommarens stora svenska hits Tårarna i halsen som frontar kampanjen. 

"Centre Collection är en del i Björn Borgs sportklädessatsning. Streetwear och sportinfluerade plagg är som bekant en global trend och vi vill bidra med stilrena och hållbara plagg med ett skandinaviskt snitt", säger Björn Borgs marknadschef Jonas Lindberg Nyvang. 

"Vi har vanligtvis väldigt olika klädstil och när vi historiskt sett försökt koordinera kläder inför spelningar har det alltid slutat med att vi fått köra våra egna plagg. Men med stilrena streetwearplagg som i Centre Collection känns det som att våra stilar möts och det finns något för oss alla att komplettera sin outfit med", säger Olle Grafström, Tjuvjakt. 

Se fler bilder här: 

Vilka är dina favoritplagg från Björn Borg Centre Collection?

Olle: Jag gillar verkligen pikén. Och det är från en kille som aldrig använder det plagget. Men jag tenderar också att vilja gå utanför min comfort zone.

Jesper: Gillar de svarta mjukisbyxorna, dem är grymma. Sen gillar jag pikérna. Fredrik: Mjukisbrallorna och sweatshirten, sjukt nice material och mysigt.

Arvid: Den vita t-shirten med hög krage är min favorit. Just det att den har lite högre krage gillar jag.

Kid: Huvtröjan är min stora favorit.

Kampanjbilderna är tagna i samband med inspelning i bandets studio Roxy Recordings vid Fridhemsplan i Stockholm.

Centre Collection lanseras under hösten och kommer säljas hos en mängd återförsäljare fysiskt och online samt i Björn Borgs egna butiker.