• Få kingmagazine.se's nyhetsbrev

    Skriv upp dig på vårt nyhetsbrev för senaste informationen!

  • Joel Kinnaman ersätter Zlatan – blir Volvos nya frontfigur

    Robocop-stjärnan ska få dig att vilja köpa en Volvokombi.

    Joel Kinnaman ersätter Zlatan – blir Volvos nya frontfigur
    Foto: Volvo Cars

    Efter det framgångsrika samarbetet med Zlatan Ibrahimovic rekryterar Volvo en annan svensk världsskändis. Joel Kinnaman, känd från bland annat Snabba Cash, Robocop och Sucide Squad, ska vara ansiktet utåt för Volvos nya modell V60.
    – För mig representerar Volvo starka skandinaviska värderingar. Det är något jag verkligen kan identifiera mig med, och jag relaterar till tanken att familjen är så mycket mer än dina närmaste släktingar. Nu mer än någonsin tror jag att vi behöver den känslan av gemenskap, säger Joel Kinnaman i ett pressmeddelande.

    Även Kinnamans fru, tatueraren Cleo, kommer att synas i reklamfilmerna, liksom journalisten Amie Bramme Sey och de norrländska tvillingsystrarna Elizabeth och Victoria Lejonhjärta, kända för sitt samarbete med rapparen Drake.

    I reklamfilmen för den nya familjekombin vill Volvo visa en modern syn på vad en familj är. 
    – Detta är ingen traditionell familjekampanj. På sätt och vis är det upp till var och en att bestämma vilka man räknar som sin familj. Med kampanjen vill vi säga att oavsett vem du är och vem du valt att leva ditt liv med, så skyddar Volvo det som är viktigt för dig, säger Per Carleö, marknadsdirektör på Volvo Car Sverige.

    Reklamfilmen släpps nu på lördag den 9 juni – och produceras i vanlig ordning av byrån Forsman & Bodenfors. Deras vackra reklamfilmer för biltillverkaren har vunnit flera internationella priser genom åren. 

  • Få kingmagazine.se's nyhetsbrev

    Skriv upp dig på vårt nyhetsbrev för senaste informationen!