Möt Mood Stockholm

Nytt shoppingkvarter slår upp portarna i city.

Jonas Sandström, marknadschef Mood Stockholm.

Nya shoppingkonceptet "Mood Stockholm" vid Norrlandsgatan/Regeringsgatan i Stockholm lockar med ett 60-tal butiker, conciergetjänster, välrenommerade restauranger och inte minst - kostnadsfria designtoaletter.

Det tre våningar höga och 10 400 kvadratmeter stora bygget är indelat i tre olika "stadsdelar" - alla med sin individuella karaktär och atmosfär. Allt för att förstärka känslan av en "stad i staden".

För att göra det hela lite extra spännande har man även satsat stora resurser på såväl ljud- och doftdesign som ambitiösa konstinstallationer och en inomhusträdgård med trädkojor för mindre konferenser och lunchmöten.

Behöver Stockholm verkligen ännu en galleria?

– Vi ser inte Mood som en galleria utan mer som en "stad i staden". Här finns det inga stora klädkedjor som H&M och Lindex - bara duktiga handlare och restauratörer som brinner för sin verksamhet. Vi vill komma bort från det vanliga centrumtugget och skapa en levande plats som känns trevlig, modern och tidlös utan att för den delen kännas snobbig, säger Jonas Sandström, marknadschef på Mood.

Till herrmodebutikerna räknas Best of Brands, Denim Supply, G-Star, Human Scales, Kling & Co, Napapirji, Retro Industries, Scotch & Soda, State of Art, Tellini, Timberland, Walden och Woods Wardrobe samt Pours första egna butik.

Mood Stockholm öppnar för allmänheten i dag fredag.