• Textstorlek A A
  • Hem
  • >
  • Nyheter
  • >
  • Bomullsväskorna som är dyrare...

Portfölj, Hermès, 45 000 kr.

Bomullsväskorna som är dyrare än en lägenhet

Hermés lanserar väskset för en minst sagt spektakulär summa pengar.

AV Kristoffer Vural 10:51 / 03 / Maj / 2012

Det kommer ett mail från franska Hermès till Kings redaktion. Första meningen lyder "Hermès introducerar nya handbagage med flera praktiska funktioner." Det väcker så klart vår nyfikenhet och vi läser vidare. De användbara funktionerna, får vi reda på, är avtagbara insidor och skyddande fodral (exklusivt!) och materialet är canvas. Priset? En portfölj i bomull kostar 45 000 kr, en liten kabinväska  43 000 kr medan den aningen större kostar 49 000 kr. 

Låt oss göra några jämförelser:

 

Stor kabinväska, 49 000 kr. Liten kabinväska, 43 000 kr.

Samtidigt utanför Skara. Fem rum och kök 101 kvadratmeter kan bli ditt för 49 000 kr. 

Ungefärliga omkostnader för att adoptera ett barn, från cirka 80 000 kr. 

Köpa en stor kabinväska från Hermès? Eller bättre begagnad Jaguar? Dessutom mer läder för pengarna. 

Ett väskset från Hermés för 137 000 kr? Eller 16 800 paket högenergikex av Unicef, som används vid katastrofer när tillgången till näringsriktig mat är begränsad.  

12 kommentarer | Skriv kommentar

Detta innehåll är skapat av Kings besökare

  • Rapportera #1 Re: Bomullsväskorna som är dyrare än en lägenhet
    Boll Postat: 2012-05-03 11:37

    Otrevliga kommunistfasoner. Fan vad ni låter praktikanten sväva ut

  • Rapportera #2 Re: Bomullsväskorna som är dyrare än en lägenhet
    Seb Postat: 2012-05-03 12:58

    Kul att ni tar lite avstånd till overpriced bags i det hær fallet :)

  • Rapportera #3 Re: Bomullsväskorna som är dyrare än en lägenhet
    andreas Postat: 2012-05-03 13:29

    Hur motiverar de priset då? Kan vara kul om ni kunde ta reda på det också.

  • Rapportera #4 Re: Bomullsväskorna som är dyrare än en lägenhet
    Moderat Postat: 2012-05-03 14:33

    Är väl knappast kommunistfasoner att driva lite. hermes är förvisso ett trevligt märke men lite perspektiv får man ju faktiskt ha när vi ändå lever i en svältande värld.

  • Rapportera #5 Re: Bomullsväskorna som är dyrare än en lägenhet
    Södra sidan Postat: 2012-05-03 16:10

    De här väskorna är väl knappast dyrare än de snordyra klockor ni brukar fylla er publiklation med...

  • Rapportera #6 Re: Bomullsväskorna som är dyrare än en lägenhet
    Björn Postat: 2012-05-03 16:32

    Ah! synnerligen underhållande artikel. mer sånt!

  • Rapportera #7 Re: Bomullsväskorna som är dyrare än en lägenhet
    Bengt Postat: 2012-05-03 19:04

    Vad nu då? Äntligen en ifrågasättande artikel om detta vansinniga överprissättande på vissa produkter. Det är ju så här man själv tänker och jämför inför köp med sina surt förvärvade. Har man råd till en Hermes kvittar det men har man inte råd men ändå handlar hamnar man i Lyxfällan och det senare är ju ren tragik. Lovord till KING för att ni nu lyfter den här frågan. Nu kan vi få en mer nyanserad rapportering och med mer fokus på det som folk vill ha och faktiskt har råd med efter en del sparande. Då tänker jag klockor till max 30.000 kr men ett större urval än ett fåtal tokdyra, fula, brackiga som ingen ändå har armbredd att bära upp. Bra jobbat KING!

  • Rapportera #8 Re: Bomullsväskorna som är dyrare än en lägenhet
    Feffeponken Postat: 2012-05-04 11:16

    Jätteroligt! De här väskorna vill jag försöka byta in på Arlanda när flygplatspersonalen slagit sönder dem...

  • Rapportera #9 Re: Bomullsväskorna som är dyrare än en lägenhet
    Under ytan Postat: 2012-05-06 18:21

    Ni som inte jobbat med väskor vet inte, det gör inget!
    1. Väskornas material är dyrare än i vanliga. Tex. Stomen är av kolfiber och hjulen av massiva mässingfästen och a-grade aluminium ( ja det är skillnad från vanligt aluminium). Läder, tyg trådar är självfallet av högsta kvalitet, trähandtag och detaljer ofta handgjorda och blixtlåsen är av högsta kvalitet.
    2. Personerna som gör väskan (inte en maskin) är kunniga och läger tid på detaljer och hantverk, mycket görs m.a.o. för hand.
    3. De är inte gjorda för att rullas genom check in på Arlanda utan bärs av din chaufför, butter, assistent från bil till privatjet.

    Det är självklart att en vanlig människa aldrig skulle kunna försvara ett inköp av en sådan väska till sina vänner och familj. Det har ni redan påvisat! Men kom ihåg vem den är gjord för och hur den är tänkt att användas (trots den påkostade produktionsprocessen). Precis som med klockor, man gör dem dyra för att det går, inte för att sälja dem på Åhléns City.

  • Rapportera #10 Re: Bomullsväskorna som är dyrare än en lägenhet
    Autocorrect............... Postat: 2012-05-06 18:23

    ............ Läger, butter :)

  • Rapportera #11 Re: Bomullsväskorna som är dyrare än en lägenhet
    Cheap Michael Kors Hamilton Tote Postat: 2013-01-20 16:25

    http://www.shopmkhandbags.us/

  • Rapportera #12 Re: Bomullsväskorna som är dyrare än en lägenhet