• Textstorlek A A
  • Hem
  • >
  • Nyheter
  • >
  • Så dyra är Mark Zuckerbergs...

Mark Zuckerberg kommer ut ur kashmirgarderoben. Foto: Facebook och Getty Images

Så dyra är Mark Zuckerbergs gråa t-shirts och hoodies

Mark Zuckerberg byter aldrig outfit. Nu förstår vi varför.

AV Rasmus Blom 17:32 / 26 / Januari / 2016

Facebooks grundare Mark Zuckerberg bär likadana kläder varje dag. Grå tisha och grå hoodie. Anledningen är att han vill fatta så få beslut som möjligt utanför jobbet med Facebook. Det skulle helt enkelt stjäla för mycket fokus. Knepet är väl beprövat, Steve Jobs gjorde samma sak med sin svarta polo. Eller den här omtalade svensken i New York.

Men häromdagen postade Mark Zuckerberg en bild på Facebook (surprise) på sin enfärgade garderob som plötsligt gjorde den lite mer intressant ur ett modeperspektiv.

First day back after paternity leave. What should I wear?

Posted by Mark Zuckerberg on Monday, January 25, 2016

 

Här får vi äntligen veta vad det är för märken Zuckerberg drar omkring i. Vid en närmare titt verkar det nämligen röra sig om fina kashmirplagg från J.Crew, Elder Statesman och Brunello Cucinelli. Alltså tishor för nästan 8000 kr och hoodies för 17000 kr.

Kings moderedaktör Petter Lundgren gillar vad han ser.

– Jag är långt ifrån förvånad, men samtidigt imponerad. Hade jag haft en plånbok i samma storlek som Mark Zuckerbergs och burit "uniform" hade mina huvtröjor också varit i kashmir. Få material är skönare och finare. Det verkar som han har koll men jag antar att han bara har gått in på Bergdorf Goodman och bara ryckt det dyraste.

14 kommentarer | Skriv kommentar

Detta innehåll är skapat av Kings besökare

  • Rapportera #1 Re: Så dyra är Mark Zuckerbergs gråa t-shirts och hoodies
    Vincent Postat: 2016-01-27 17:03

    "Vid en närmare titt verkar det nämligen röra sig om fina kashmirplagg [...] alltså tishor för nästan 8000 kr och hoodies för 17000 kr."

    saker vi imponeras av....
    människan är så liten och sorglig ibland...

  • Rapportera #2 Re: Så dyra är Mark Zuckerbergs gråa t-shirts och hoodies
    Kvarbo Postat: 2016-01-27 17:08

    Missar jag något.
    2 plagg. ...men 4 varumärken?

  • Rapportera #3 Re: Så dyra är Mark Zuckerbergs gråa t-shirts och hoodies
    Åke Postat: 2016-01-27 17:39

    Då har ni nog inte tittat så nära. Det ser inte alls ut som de ni länkar till. Dragkedjan skiljer sig åt för stt nämna en sak bara. Tishan som inte finns i lager visar en bild på djup hals, Zuckerbergs inte alls. Är det ens cashmere han använder, har ni källor på det?

  • Rapportera #4 Re: Så dyra är Mark Zuckerbergs gråa t-shirts och hoodies
    Peter Postat: 2016-01-28 09:08

    Jag förstår inte heller hur redaktionen avgjorde att det var just dessa märken.

  • Rapportera #5 Re: Så dyra är Mark Zuckerbergs gråa t-shirts och hoodies
    Janos Postat: 2016-01-28 11:08

    Och vad har han för strumpor och kalsonger är dom också gråa och av vilket märke. Haha, vilken piss dålig artikel, vem bryr sig vad killen som snodde iden om FB har på sig. Suck!

  • Rapportera #6 Re: Så dyra är Mark Zuckerbergs gråa t-shirts och hoodies
    Daniel Postat: 2016-01-29 22:20

    @janos, zuck*

  • Rapportera #7 Re: Så dyra är Mark Zuckerbergs gråa t-shirts och hoodies
    Halmstad Postat: 2016-01-30 15:36

    USA - landet som representerar anti-stil och dålig smak. Barnslig kepsen-bak-å-fram attityd upphöjd till norm.

  • Rapportera #8 Re: Så dyra är Mark Zuckerbergs gråa t-shirts och hoodies
    DT Postat: 2016-02-03 17:25

    Jag såg såna tishor på Dressman, 2-pack för 79 kr. Det kan vara sådana också. Hoodien kan vara från H&M, dom har en modell i mörkgrått.

  • Rapportera #9 Re: Så dyra är Mark Zuckerbergs gråa t-shirts och hoodies
    Tobias Postat: 2016-02-03 21:35

    JCrew tishor kostar inte 7000. vart far ni er info ifran

  • Rapportera #10 Re: Så dyra är Mark Zuckerbergs gråa t-shirts och hoodies
    Anders Postat: 2016-02-06 10:35

    Hur fasiken kan någon bli imponerad av ett klädesplagg. Sjukt säger jag.

  • Rapportera #11 Re: Så dyra är Mark Zuckerbergs gråa t-shirts och hoodies
    Jo men visst. Postat: 2016-02-08 20:35

    Jag har Kashmir halsduk tunn som en t shirt känns som en kamin runt halsen. Såna hoodies i Kashmir blir således för varmt att använda om det inte är minusgrader ute.

  • Rapportera #12 Re: Så dyra är Mark Zuckerbergs gråa t-shirts och hoodies
    mark Postat: 2016-02-15 18:48

    Sjukt fantasilöst. Men om man har så mycket pengar som han har - vad bryr han sig om vad folk tycker om honom?

  • Rapportera #13 Re: Så dyra är Mark Zuckerbergs gråa t-shirts och hoodies
    fred Postat: 2016-02-16 13:32

    Och på tre klick kan man få reda på hur det faktiskt står till: "Mark Zuckerberg's "uniform" is a custom made T shirt that has three icon from Facebook's insignia, unveiled in 2010."

  • Rapportera #14 Re: Så dyra är Mark Zuckerbergs gråa t-shirts och hoodies
    taliz Postat: 2016-03-16 17:41

    Känns som "någon" projicerar sina egna fantasier och drömmar.
    Bara för att Zuckerberg är jätterik så "måste" ju hans t-shirts och hoodies vara superdyra.
    Eller? Jag tror faktiskt det är vanliga bomulls t-shirts och hoodies för nån hundring styck.