Visa ditt stöd i Movember och ha chans att vinna en klocka från Oris

Allt för många män dör för unga. Som en del av Oris vision om förändring är man i år officiell partner till kampanjen Movember som jobbar för att förbättra mäns hälsa. Som en del i det kan du nu vinna en speciellt framtagen klocka.

Visa ditt stöd i Movember och ha chans att vinna en klocka från Oris

Klockan är speciellt framtagen för movemberkampanjen och bygger på Oris Divers Sixty-Five som först introducerades 1965. Som en del av Oris vision om förändring är man i år officiell partner till kampanjen.

Varför har ni valt att engagera er i Movember?
– Som man vet man om att vi borde träna mer, äta hälsosammare och lyssna mer på både kropp och själ. Movember gör oss medvetna i ämnet om mäns hälsa på ett modernt och medvetet sätt. Som varumärke vill vi vara med och skapa förändring till det bättre. Det är därför vi väljer att engagera oss i den här typen av kampanjer, du hittar dem under #orischangeforthebetter och Movember är en av dem, säger Rolf Studer, Co-CEO Oris SA.

Movember grundades under 2003 i och jobbar med de största hälsorelaterade sjukdomarna som drabbar män, testikelcancer, prostatacancer men även psykiskohälsa och självmordförebyggande åtgärder. Ett tydligt tecken för att synliggöra kampanjen har blivit att odla mustasch för att medvetengöra kampanjen. Kampanjen har sedan starten i Australien 2003 vuxit till att bli en världsomfattande insamlingskampanj.

Varför är Movember en så viktig kampanj?
– Allt för många män dör för unga. 75 procent av alla självmord begås av män. Vi vill göra någonting åt det tillsammans med Movember. Vi är lyckligt lottade som lever i den här delen av världen, men vi har också en förmåga att blunda för det som händer precis utanför vår egen dörr. Movembers uppdrag är att hjälpa män att leva lyckligare, hälsosammare och längre liv. Poängen är, det handlar inte bara om dessa män, det handlar också om deras familjer och vänner. Movember stöder över 1200 hälsoprojekt runt om i världen. Vi är glada att kunna vara med i det, säger Rolf Studer.



TÄVLA OM EN KLOCKA FRÅN ORIS I SAMBAND MED DERAS MOVEMBER-KAMPANJ

 

Rolf Studer, Co-CEO Oris SA.

På vilket sätt hoppas Oris kunna göra skillnad?
– Det börjar vid vår egen dörr - vi har ett Movember-program för våra anställda i Hölstein som uppmuntrar dem att träna och spendera tid tillsammans. Vi kickade igång den här veckan med en Movember-promenad och en utelunch. Vi har ett Oris-team som samlar in pengar till Movember-stiftelsen. Om du vill hjälpa vi uppskattar ditt stöd! Vi stöder stiftelsen med en donation på företagsnivå och har skapat en specialutgåva Movember klocka baserad på vår Divers Sixty Five modell. En del av intäkterna från varje klocka kommer också att doneras till Movember-stiftelsen. Dessutom ökar vi medvetenheten om Movember med olika evenemang i olika länder under november månad. Så, som du kan se, är vi verkligen engagerade och vill göra en skillnad, säger säger Rolf Studer.

Den specialgjorda klockan har på flera sätt kopplingar till kampanjen. Detaljer i roséguld, en special gravering på baksidan av urtavlan som säger "Oris Movember Edition". På armbandet har man även värmestämplat in mustaschloggan. Klockan presenteras i en specialtillverkad box med ett extra medföljande armband i bordeuxrött, beige och mörkbrunt.

 

TÄVLA OM EN KLOCKA FRÅN ORIS I SAMBAND MED DERAS MOVEMBER-KAMPANJ