Kulturkrock

Tävling avgjord

2012-03-28 11:45 9 kommentarer

Grattis Charlott (chlott) Johansson, först ut med ett korrekt svar på IQ84-tävlingen, med överseende för nyanser i översättning. Min mejladress är niklas.nattochdag@egmont.se – hör gärna av dig med en adress till vilken vinsten ska skickas. Signering kommer att ske under morgondagen, då jag åter befinner mig på mitt kontor. Den inblandade är påtalad och håller förhoppningsvis på att komponera en personlig hälsning (eventuellt ett haiku) i skrivande stund.

ErnstDG, som snuvades på vinsten med tre knappa minuter – jag känner för dig. Om det finns något jag kan göra som plåster på såren, inom rimlighetens gränser, låt mig veta det.

2012-03-28 11:45 9 kommentarer

9 kommentarer | Skriv kommentar

Detta innehåll är skapat av Kings besökare

  • Rapportera #1 Re: Tävling avgjord
    T Postat: 2012-03-28 13:17

    Om man helt utan att ha varit inblandad i tävlingen får önska en sak oombedd så: Niklas, skriv en bok.

  • Rapportera #2 Re: Tävling avgjord
    Niklas Natt och Dag Postat: 2012-03-28 13:26

    T: Vad ser du helst att den handlar om?

  • Rapportera #3 Re: Tävling avgjord
    Johan Postat: 2012-03-28 14:06

    Om jag skulle få be om något just nu skulle det vara en genomgång av frågan i inlägget nedan. Steg för steg tack. Tack!

  • Rapportera #4 Re: Tävling avgjord
    Niklas Natt och Dag Postat: 2012-03-28 14:30

    Johan: Jag ser helst att en läsare som kommit fram till rätt svar går igenom det, för att själv slippa beröva någon frukten av den möda det tog att komma fram till lösning (vilket jag förutsätter skedde helt utan hjälp av sökmotorer). Någon?

  • Rapportera #5 Re: Tävling avgjord
    T Postat: 2012-03-28 15:54

    Jag vet inte, men jag föreställer mig att den börjar på läktaren under den fotbollsmatch som du tidigare berört i bloggen. Jag vet inte varför, men så såg jag det framför mig. Av någon anledning får jag också för mig att den i tonen kommer att påminna om "Life of Pi".

  • Rapportera #6 Re: Tävling avgjord
    ErnstDG Postat: 2012-03-28 16:50

    Haha tack för tanken! Ingen fara skedd, som tur är köpte jag den engelska 3 i 1-versionen som julklapp till min far, och planerar att låna den snart.

    Lockande med en önskan, men jag tror jag sparar den till om jag någon gång behöver din hjälp på något sätt!

  • Rapportera #7 Re: Tävling avgjord
    Niklas Natt och Dag Postat: 2012-03-28 19:07

    ErnstDG: Det ser jag fram emot.

  • Rapportera #8 Re: Tävling avgjord
    Mattias Karlsson Postat: 2012-03-29 14:12

    Boom Boom Ba spelas frekvent i tv-serien Dead Like Me.
    Bandet Death namngav genren Death Metal (RIP Chuck Schuldiner).
    På Deaths debutskiva "Scream Bloody Gore" finns låten "Evil Dead".
    Bruce Campbell har huvudrollen i "Evil Dead".
    Bruce Campbells självbiografi heter "If Chins Could Kill".

  • Rapportera #9 Re: Tävling avgjord
    Niklas Natt och Dag Postat: 2012-03-29 23:38

    Mattias: Majestätiskt. Tack.