Kulturkrock

It's alive!

2017-01-23 14:30 8 kommentarer

Utsläpad ur bloggdvalan för att skriva om Tom Hardys nya HBO-burna projekt Taboo märker bloggen hur klockan sakta men säkert börjar släpa sig närmare hämtningsdags på förskolan, och låter sig därför nöja med att som livsbesked citera några snabba visdomsord från bloggens gode vän, batteristen Sonic, mött på lunch idag för att diskutera Paul Verhoeven och gamla synthar. Av rent retoriska skäl frågade jag Sonic om han läst några bra böcker på sistone, i full vetskap om att han i hela sitt liv endast läst halva första kapitlet av Neuromancer samt skummat igenom delar av Erich Maria Remarques På Västfronten Intet Nytt som en del av ett skolarbete. Han blev inte svaret skyldig.
– Är inte böcker rätt kvasiintellektuellt? Är inte de, du vet, första steget mot att börja uppskatta doften av sina egna fisar?
Touché.

2017-01-23 14:30 8 kommentarer

8 kommentarer | Skriv kommentar

Detta innehåll är skapat av Kings besökare

  • Rapportera #1 Re: It's alive!
    svempa Postat: 2017-02-06 14:33

    Ajaj, förstår att det är ont om tid nu med kidsen. Nu när vi har nytt år skulle du inte kunna skapa ett inlägg med vad du planerar att läsa i år, så kan alla vi läsare gå in och svara med våra listor?

  • Rapportera #2 Re: It's alive!
    Platon Postat: 2017-02-07 13:29

    It's dead?????

  • Rapportera #3 Re: It's alive!
    Fredrik Postat: 2017-02-07 15:28

    Come back, come back.
    To Mordor we'll take you.

  • Rapportera #4 Re: It's alive!
    Raggoparden Postat: 2017-02-23 10:22

    Plötsligt kom jag att tänka på, betyder detta att du lämnar din vän F ensam på kontoret? Hans instabilder börjar fyllas av misstänkta sladdtrassel...

  • Rapportera #5 Re: It's alive!
    Niklas Natt och Dag Postat: 2017-02-27 11:56

    Inte för att jag bloggar svinmycket på sistone, misströstande stamkunder, men bloggen har alltså bytt form och länk och huserar numera på http://bloggar.kingmagazine.se/kulturkrock/

  • Rapportera #6 Re: It's alive!
    svempa Postat: 2017-02-28 11:23

    Tack för länken! Hade ingen aning om detta.

  • Rapportera #7 Re: It's alive!
    Frank Postat: 2017-02-28 14:21

    När hände detta?

  • Rapportera #8 Re: It's alive!
    Niklas Natt och Dag Postat: 2017-02-28 22:59

    Det var några veckor sedan, men med tanke på att jag inte producerat något nytt material förrän nyligen och i ärlighetens namn var rätt syrak över exempelvis sex år av försvunnet kommentarsfält strutsade jag det hela. Men nya friska tag nu, internet måste betextigas.