Lindbergs stil

5 x Mockabrogues

2012-04-12 10:34 9 kommentarer
Kategori: Tricker's, Our Legacy, Mark McNairy, Florsheim, Church's, 5 x

På senare tid så har en ledig stil varit i fokus här på bloggen och i skoväg så har det framförallt inneburit att vi frossat i löparskor av olika slag. Idag tänkte jag däremot tipsa om en lite mer dressad skomodell, mockabroguen. Under vårsäsongen så tycker jag att just mocka är ett väldigt trevligt material, och rent praktiskt så fungerar det mycket bättre under våren och sommaren då mocka lätt tar skada av regn och snö under vintern och hösten. Vad jag gillar med brogues är att de går att matcha med så mycket. De funkar bra till kostym men det kan även vara riktigt snyggt till ett par slitna jeans och en t-shirt.

image_53727.jpg
Mark McNairy och Trés Bien Shop har tagit fram dessa skor. Vad som inte framgår av bilden är att skorna har en commandosula, som ger dem ett mer robust intryck.
12084-245_havilandinbrown_4.jpg
Florsheim erbjuder väldigt prisvärda brogues. De kostar 170 dollar och kan inhandlas på Need Supply.
image_75367.jpg
Sandfärgade mockabrogues funkar väldigt bra under vårsäsongen. Jag skulle matcha dessa skor från Church's med ett par ljusa indigojeans, vit oxfordskjorta och en mörkblå uddakavaj.
brogue our legacy.png
Ljusa modeller funkar kanske bäst under våren men för den som är mer inne på gråskala så har Our Legacy tagit fram ett par svarta mockabrogues. Finns att köpa på Trés Bien Shop.
2202-2.jpg
Samarbetet mellan Superdenim och Trickers resulterade i bland annat dessa brogues.

Gabriel von Essen

2012-04-12 10:34 9 kommentarer
Kategori: Tricker's, Our Legacy, Mark McNairy, Florsheim, Church's, 5 x

9 kommentarer | Skriv kommentar

Detta innehåll är skapat av Kings besökare

  • Rapportera #1 Re: 5 x Mockabrogues
    Lukas Postat: 2012-04-12 16:35

    Kan starkt rekommendera Lindebergs!

  • Rapportera #2 Re: 5 x Mockabrogues
    Daniel Postat: 2012-04-12 20:08

    Brouge i sig själva är ju hur snyggt som helst. Sen tyckte jag att de bruna och svarta höjde det ett snäpp.

  • Rapportera #3 Re: 5 x Mockabrogues
    Halmstad Postat: 2012-04-13 00:07

    Lite onödigt grova brogues för sommarbruk, och jag är inte så där jättehet på konstrasterad sömm, rand och liknande. Annars är det ju en fantastisk och användbar sko fr.a. på sommaren.

  • Rapportera #4 Re: 5 x Mockabrogues
    Hamlmstad Postat: 2012-04-13 11:00

    Onödigt? Hur då? Skitsnygga till en avslappnad sommar utstyrsel med shorts eller urtvättade jeans.

  • Rapportera #5 Re: 5 x Mockabrogues
    Steve Postat: 2012-04-13 11:01

    Oj, nu blev det fel. Det var jag som skrev ovanstående men det var riktat till Halmstad.

  • Rapportera #6 Re: 5 x Mockabrogues
    Halmstad Postat: 2012-04-13 15:51

    Inget fel på utseendet men till sommaren vill jag gå omkring i tunna skor eftersom jag under hela vintersäsongen går omkring i rätt kraftiga doningar med storm welt och dainitesula.

  • Rapportera #7 Re: 5 x Mockabrogues
    filip Postat: 2012-04-15 23:58

    Dem från Trickers är ju min drömsko. Någon som vet om någon annat märke gör en väldigt lik skor fast för mindre 335 pund?

  • Rapportera #8 Re: 5 x Mockabrogues
    oscar Postat: 2012-04-17 23:50

    Filip: kolla in Sanders model olly £190, väldigt lik

  • Rapportera #9 Re: 5 x Mockabrogues
    filip Postat: 2012-04-26 10:10

    Tack Oscar! Precis vad jag ville ha och nu är dem mina! :)