Tobias Sikström

En söndag i jeans från topp till tå

2017-01-24 19:27 1 kommentar
Kategori: Asket, Dagar, Göteborg, H&M, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Hope, Second Hand, Stockholm

Jeansjacka, jeans, vintage ryggsäck och kamelhalsduk.jpg
Tobias Sikström outfit blogg.jpg
weekend stockholm blogg.jpg
hustak Stockholm.jpg
Boots och kängor.jpg
Drop Coffee Mariatorget blogg.jpg
Outfitbild tobiassikstrom.jpg
Vasastan tobiassikstrom.jpg
detaljer.jpg
Jeans, boots,herrmode.jpg
jeans look.jpg

Ibland kan jag vakna upp och känna mig lite Göteborg-ig. Det kanske låter lite konstigt, men har trots allt bott där i 19 år. Att känna sig Göteborg-ig betyder att jag känner för att klä mig i mycket denim – jeansjacka och blåjeans. Det ska även vara med en lite sliten second hand-väska inköpt på Linnégatan. En sådan dag hade jag i söndags.

I söndags begav jag mig bort till Mariatorget för att fota lite inför en kommande artikel. Passade på att fika på Drop Coffee för att sedan fortsätta bort till Krukmakargatan och fingra lite på alla tidningar på Papercut. Och kolla in lite rea. Sedan var det plötsligt måndag igen.

Jeansjacka från Levi's, beige stickad kashmirtröja från Asket, halsduk från Primark (i Berlin), jeans från H&M, kängor från Hope och second hand-väska.

2017-01-24 19:27 1 kommentar
Kategori: Asket, Dagar, Göteborg, H&M, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Hope, Second Hand, Stockholm

Veckans bästa köp v.4

2017-01-23 22:39 2 kommentarer
Kategori: Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Tips i butik, Veckans bästa köp

Shoppingtips herrmode King Magazine.jpg

1. Svart kortärmad skjorta i lyocell från H&M. Perfekt att plocka med på solsemestern i sommar.

2. Senapsgul mössa från H&M.

3. Vita sneakers från Gucci

4. Mörkblå och vidare byxor från Acne Studios.

5. Guldring från All Blues.

6. Svart ryggsäck från Zara.

2017-01-23 22:39 2 kommentarer
Kategori: Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Tips i butik, Veckans bästa köp

Årets bästa outfits

2017-01-07 18:20 Kommentera
Kategori: Acne Studios, Asket, Calvin Klein, COS, H&M, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Hope, L'homme Rouge, Nelly Man, Outfit, look, Reiss, Weekday

2016 herrmode looks outfits.png

Internet har svämmat över med årskrönikor och summeringar den senaste tiden – och jag älskar det. Det innefattar även den nästintill obligatoriska "Best nine"– summeringen. Alltså vilka nio bilder som fått flest likes på Instagram. Jag vill ju inte vara sämre själv så självklart måste jag också göra detta. Tänkte att vi skulle kika på dessa och hur de ser ut i klädväg.

FullSizeRender-3.jpg

På nionde plats hamnade en bild från Köpenhamn. Närmare bestämt på mig och Milton när jag och Emma hälsade på honom i höstas. Jag har på mig mössa, stickad tröja och skor från H&M. Rock från Uniforms For the Dedicated och byxor från L'homme Rouge.

Blogginlägg från det finns här.

Snyggaste skinnjackan, vita sneakers och t-shirt.jpg

På åttonde plats! Skinnjacka från Gant, t-shirt från Asket. Byxorna kommer från L'homme Rouge och sneakersen hittade jag på H&M i Portugal.

Rosa rock.JPG

Nr 7. Denna färgglada rock kommer från Reiss. Mössan hittar man på H&M, byxorna NLY Man och sneakersen finns på COS.

Blogginlägg hittar du här.

Inredning och spegelselfie.JPG

Plats 6. Mörkgrön polotröja från Reiss, jeans från COS och sneakers från H&M.

Fleecejacka beige och cykel blogg.jpg

Nummer 5 (bloginlägget under detta). Fleecejacka från Weekday, mössa och sneakers från H&M och byxor från Hope.

Rock i ull och bomull från HM. Laserskurvna kanter. Tips och inspiration.jpg

En av de senare bilderna kammar hem fjärdeplatsen. Rocken kommer från H&M. Den köpte jag förra vintern, men är sugen på att sälja den. Så om du är intresserad är det bara att hojta till.

Minimalistisk outfit herr mode.JPG

Nummer 3 tog jag till ett samarbete med Man of a kind. Jag har på mig mössa och rock från Calvin Klein. T-shirten kommer från T by Alexander Wang och stickade zip-koftan kommer från DSquared2. Jeansen är Rag & Bone.

Här kan du läsa blogginlägget.

IMG_3987.JPG

En skrivbordsselfie kom tvåa! Rock, stickad polotröja och mockaboots från Reiss. Jeansen kommer från Crocker.

Kamelrock och silver bag.JPG

Den populäraste bilden blev denna kamelrocksselfie från samma morgon som jag åkte till Köpenhamn. En slutsats av detta är att spegelselfien minst sagt har varit en favorit under 2016. Och att den där grå mössan var ett bra köp.

Jag har på mig mössa från H&M, kamelrock från NLY Man, byxor från L'homme Rouge och sneakers från H&M.

Om du vill följa mig på Instagram hittar du mig på @tobiassikstrom

2017-01-07 18:20 Kommentera
Kategori: Acne Studios, Asket, Calvin Klein, COS, H&M, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Hope, L'homme Rouge, Nelly Man, Outfit, look, Reiss, Weekday

Veckans bästa köp v.47

2016-11-21 09:00 Kommentera
Kategori: Acne Studios, COS, Filippa K, H&M, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Reiss, Stockholms modevecka, Tips i butik, Veckans bästa köp

veckans shoppingtips herrmde mockajacka, boots, kam, grooming, halduk, skinnhandskar, mossa, stickat.jpg

1. Brun mockajacka med knappar från Reiss

2. Kam till håret från Buly 1803

3. Svarta klassiska skinnhandskar från COS

4. Svart t-shirt med tryck. En dyr en, men fin! Från Gucci

5. Bruna mockaboots från R.M. Williams

6. Tvättade svarta jeans får H&M

7. Gråmelerad halsduk från Acne Studios

8. Mössa i ull- och mohairmix från Filippa K

9. Brutalt fin tandkräm från Bruly 1803. Tandkräm är kanske vanligtvis ingenting som man kopplar ihop med inredning, men när förpackningen är så här fin tycker jag att den ska få en hedersplats på hyllan.

Följ min blogg med Bloglovin'
Följ mig på Instagram

2016-11-21 09:00 Kommentera
Kategori: Acne Studios, COS, Filippa K, H&M, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Reiss, Stockholms modevecka, Tips i butik, Veckans bästa köp

Veckans bästa köp v.44

2016-11-01 21:00 1 kommentar
Kategori: Herrmode blogg, Herrmodeshopping, TIPS, Tips i butik, Veckans bästa köp

veckans bästa köp v44 shpping tips mode och inredning blogg kollage.jpg

En vecka swishar förbi fort! Det gör även lönen - speciellt om man kan spendera den på sådana här vackra ting. Här kommer veckans tio bästa köp!

1. Grå & transparenta solglasögon

2. Vit t-shirt

3. Grå klassisk rock i ull

4. Återfuktande lotion till ansiktet

5. Mörkbruna handskar i mocka

6. Mörkbruna Chelsea boots i mocka

7. Kamelfärgad kashmirhalsduk

8. Midnattsblå byxor i bomull

9. Poster över Stockholm

10. Mössa i merinoull

Följ min blogg med Bloglovin'
Följ mig på Instagram

2016-11-01 21:00 1 kommentar
Kategori: Herrmode blogg, Herrmodeshopping, TIPS, Tips i butik, Veckans bästa köp

Outfit: Vidare byxor

2016-11-01 18:44 Kommentera
Kategori: Asket, H&M, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, L'homme Rouge, Outfit, look, TIPS, Tips i butik

Outtfit herrkläder tips och inspiratio mode för män.JPG

När jag postade den här bilden på min Instagram igår fick jag så många frågor (speciellt om byxorna) att jag tänkte att jag kör upp den här på bloggen också! Det här med vidare byxor har varit på tapeten ett tag. Personligen tycker jag att jag är så fruktansvärt ful i de flesta vidare varianter, men just dessa från L'homme Rouge har blivit ett favoritpar i garderoben. Till dem gillar jag att bära instoppat. Är byxan av en vidare variant brukar det vara tacksamt att bära tightare upptill för att få en fin kropps-siluett. Till det bär jag gärna en enkel statementjacka och gärna en mössa i ett material som bryter av de andra materialen.

Mössa och sneakers från H&M
Skinnjacka från Gant
T-shirt från Asket
Byxor från L'homme Rouge

Följ min blogg med Bloglovin'
Följ mig på Instagram

2016-11-01 18:44 Kommentera
Kategori: Asket, H&M, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, L'homme Rouge, Outfit, look, TIPS, Tips i butik

Höstens stora trend!

2016-10-10 22:04 4 kommentarer
Kategori: Herrmode blogg, Herrmodeshopping, TIPS, Tips i butik

fleecejackor 2016 fleece jacka.jpg

Den här hösten har fleecejackan fått sig ett rejält uppsving och jag älskar det! Jag har redan hunnit införskaffa mig ett par stycken som dinglar hemma i hallen. Bland annat den på bilden nedan som kommer från Weekday. Skogshuggarjackan är inte bara bekväm att ha på sig utan den är även fin att bäras som ett lite mer statementplagg tillsammans med enklare basplagg.

Här ovan har jag plockat ut lite skogshuggar/fleece-jackor som jag tycker du bör fingra på snarast.

1. Svart fleecejacka (finns även i grönt) med ficka

2. Grå bomberjacka med textur

3. Benvit jacka med svart detalj hittar du här

4. Mörkblå jeansjacka med svart krage

5. Röd- och svartrutig jacka med knappar

6. Svart bomberjacka i ull med zipdetaljer

Fleecejacka tips Weekday.jpg

Följ min blogg med Bloglovin'
Följ mig på Instagram
contain adlinks.

2016-10-10 22:04 4 kommentarer
Kategori: Herrmode blogg, Herrmodeshopping, TIPS, Tips i butik

Veckans bästa köp v.40

2016-10-05 14:00 Kommentera
Kategori: Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Inredning, TIPS, Tips i butik, Veckans bästa köp, Webbshop, Webbshop-kollen

veckans basta kop v40 shoppingtips i butik mode och inredning.jpg

Nu har jag återigen, med mina laserögon, scannat igenom webbshopparna och plockat ut lite veckans favoriter. Hela tolv stycken blev det denna gång!

1. Vit rundhalsad bas-t-shirt finns här

2. De brun-grå solglasögonen hittar du här

3. En beige-vit högtalare hittar du här

4. Rakborsten väntar här

5. Vadderad skjortjacka i svart och vitt hittar du här. Jag postade även en bild på min Instagram häromdagen med denna nya fina fleece-jacka. Helt klart också ett bra tips!

6. De mörkgrå tvättade jeansen hittar du här.

7. Svarta chelsea boots finns här.

8. Praktisk och fin anslagstavla att till exempel hänga ovanför skrivbordet med favoritbilderna på

9. Favoritdoftljuset finns här

10. Min absoluta favoritparfym hittar du här

11. En fin tändsticksask, en sån som man vill ha framme, finns här

12. Gråmelerad stickad halsduk finns här

Följ min blogg med Bloglovin'
Följ mig på Instagram
contain adlinks.

2016-10-05 14:00 Kommentera
Kategori: Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Inredning, TIPS, Tips i butik, Veckans bästa köp, Webbshop, Webbshop-kollen

Tips: Höstens snyggaste skinnjacka

2016-10-02 21:40 2 kommentarer
Kategori: Herrmode blogg, Herrmodeshopping, TIPS, Tips i butik, Webbshop, Webbshop-kollen

Tobias Sikstrom.jpg
Gant Tobias Sikström.jpg
leather jacket Gant Tobias Sikstrom.jpg
Gant skinnjacka tips.jpg

I helgen packade jag ihop mina sommarjackor och sa på återseende till dem. Nu ska de nämligen gå i ide. Men det gör inte så mycket eftersom jag skaffade mig min finaste skinnjacka hittills – den här som jag hittade på Gant! Jag är lite trött mina tidigare varianter i bikermodell. De har varit med i ganska måna säsonger nu. Därför blev jag väldigt glad när jag hittade en med zip och krage istället. Dock kostar den en liten peng, men du kommer kunna ha den i minst hundra år! Här finns den om du är sugen!

2016-10-02 21:40 2 kommentarer
Kategori: Herrmode blogg, Herrmodeshopping, TIPS, Tips i butik, Webbshop, Webbshop-kollen

10 av höstens snyggaste sneakers

2016-09-27 16:22 Kommentera
Kategori: Herrmode blogg, Herrmodeshopping, TIPS, Tips i butik, Veckans bästa köp, Webbshop, Webbshop-kollen

Snyggaste sneakers till hosten dessa ska du kopa - tips.jpg

Under sommaren har antagligen dina favoritsneakers blivit trampade på, fått några öl över sig eller på annat sätt slutat se nya och krispiga ut. Om så är fallet (eller du helt enkelt vill ha fler) kommer här tio stycken tips på snygga sneakers i butik just nu.

(från vänster och vågrätt)
1. Vita sneakers i läder med en banan på från Acne Studios

2. Svarta sneakers med gummisula från Pointer

3. Vita, klumpiga Eytys

4. Beige sneakers i läder och tyg med gummisula från NLY MAN

5. Svarta Nike Air Shibusa

6. Senapsgula Nike

7. Vita sneakers med svart detalj på sidan från McQ Alexander McQueen

8. Svarta slip ins från Vans

9. Vita och beiga varianter i mocka och läder med gummisula från Our Legacy

10. Vita minimalistiska lädersneakers från Filippa K

Följ min blogg med Bloglovin'
Följ mig på Instagram
contain adlinks.

2016-09-27 16:22 Kommentera
Kategori: Herrmode blogg, Herrmodeshopping, TIPS, Tips i butik, Veckans bästa köp, Webbshop, Webbshop-kollen

Tobias Sikström

Gör på King: Bloggar om lättburet vardagsmode, stiltips och delar med mig av mina dagar i Stockholm.
Vilket innebär: Att jag tillsammans med min kamera delar med mig av tips, guider och andra smaskigheter som livet bjuder på.
Född: 1991.
CV i korthet: Studier inom kommunikation och PR och flitigt blogguppdaterande.
E-post: tobias.sikstrom@gmail.com
Instagram: @tobiassikstrom
Snapchat: @tobiassikstrom


Follow

Blogroll

Snabblänkar

Kings världsunika märkesgalleri