Tobias Sikström

24h i Neapel

2017-01-11 21:50 Kommentera
Kategori: Italien, Resor och Guider, TIPS

tobias sikstrom napoli.jpg

Jag kikade igenom mina opublicerade inlägg och upptäckte att jag aldrig publicerade detta? För ungefär ett halvår sedan(!) stod jag i Sorrento i Italien och väntade på en båt som skulle ta mig till Neapel. Jag tänkte att vi skulle kika lite på hur 24 timmar kan se ut där.

Båt i Napoli.jpg

Jag och Andreas hade varit längs Amalfikusten i ett par dagar och innan vi skulle hem tänkte vi att det går nog att hinna med en stad också.

T-shirt från COS

Tobias COS.jpg

Ska du resa till Italien i sommar och kanske vill besöka just Amalfikusten tycker jag att du ska välja båt framför lokaltåg (om det inte är ett snabbtåg). Tåget tar mycket längre tid, saknar ventilation och det stannar på alla stationer. Alltså var tionde meter. Då är båt mycket bättre. Och härligare!

Sorrento.jpg
Napoli Hotell tips Italien.jpg

Eftersom vi bara skulle stanna en natt bokade vi ett superbilligt och vad vi trodde skulle vara ett ganska dåligt hotell. Jag tror vi betalade ca 200 kr var. Men det var så fint! Superlitet, men med en egen stor balkong över gatan och låg mitt i smeten. Piazza Bovio 22 heter det om man är sugen!

Frukost Napoli.jpg
Tobias Sikström Napoli.jpg

Här har jag på mig en skjorta från H&M, solglasögon från Moscot och byxor från COS.

houses Napoli.jpg
kiwiglass Napoli.jpg

Överallt säljs det glass. Isglass, gräddglass och ja, glass helt enkelt. Detta måste prövas!

Neapel Napoli.jpg
Sorrento hamn.jpg
Napoli city guide.jpg
Napoli.jpg
Neapel Tobias.jpg
tobias sikström.jpg
Nightlife Napel Napoli Neapel.jpg

På kvällen flyttar alla restauranger ut på gatan och staden är liksom vaken hela natten. Neapel är en sådan typ av stad som man kanske endast besöker en gång. För har man redan varit där finns det inte så mycket att åka tillbaka till – för att uppleva en gång till. En gång räcker. Och det är inte så lite!


Följ min blogg med Bloglovin'
Följ mig på Instagram

2017-01-11 21:50 Kommentera
Kategori: Italien, Resor och Guider, TIPS

Så bokar du lyxhotell till pangpris

2016-08-17 21:51 2 kommentarer
Kategori: Reseinspiration, Resor och Guider, TIPS

Hotell i almfaikusten, bo såhär.jpg
roof top hotel.jpg

Om det är något som jag tycker att jag är ganska bra på så är det att rota i livets REA-lådor (bildligt och bokstavlig) och hitta det där som jag inte trodde skulle ligga där i. Dels hittar jag klädesplaggen som (av misstag) sorterats ut för att kasseras och dels hittar jag smarta tillvägagångssätt för att få ut mer av mycket. Som till exempel hotellet jag bokade i Italien. (Nej, detta är inte ett sponsrat inlägg)

Jag älskar att hitta boende via tjänster som Airbnb, men ibland vill man helt enkelt ta in på ett svindyrt hotell (utan att betala fullpris) med en frukostbuffé som motsvarar en månads matbudget och inget skrikande barn så långt ögat kan nå. Då kan du göra som jag brukar göra, nämligen såhär:

– Boka hotell via tjänster liknande Hotels.com
– Googla alltid efter rabattkoder. Sök på tjänstens namn plus den aktuella månaden som du bokar i (t.ex. hotels.com rabbatkod augusti 2016) Sök upp och googla efter den kod med mest rabatt, förstås.
– Smala ner din hotellsökning genom att leta efter nybyggda hotell som endast varit öppna i ca max två månader. De är sällan fullbokade och tar mycket, mycket, mycket lägre priser i början för att få gäster än vad de kommer att göra lite längre fram. Dessutom är de hotellen relativt tomma på gäster vilket gör upplevelsen ännu lite bättre.
– Googla alltid efter omdömen och recensioner. Helst i form av blogginlägg. Många hotell utger sig nämligen för att ha varit gäster på sitt eget hotel genom att skriva egna omdömen om sig själva på sidor som exempelvis tripadvisor.
– Åk dit och njut!

Boka hotell smart - erbjudanden Italien.jpg
hotellbar.jpg

Följ min blogg med Bloglovin'/ Follow my blog with Bloglovin'

2016-08-17 21:51 2 kommentarer
Kategori: Reseinspiration, Resor och Guider, TIPS

Semesterinspiration: Längs italienska kusten

2016-08-03 12:10 Kommentera
Kategori: Dagar, Reseinspiration, Resor och Guider

tigerskjorta vita jeans herrmode blogg.jpg
vit sommarskjorta i linne.jpg
arkitektur Italien.jpg
pool.jpg
Badbyxor och stränder i Italien.jpg
hund.jpg
printad skjorta.jpg
amalfikusten.jpg
Strand italien.jpg
pool italien.jpg
amalfikusten nattetid.jpg
solnedgang amalfikusten.jpg

Italien alltså – vilket land! Jag jobbade i Milano ett litet tag för ett par år sedan, men annars har jag inte varit särskilt mycket i Italien. Om vi hade haft mer tid hade vi åkt runt mer längs kusten och även tagit oss in till själva Amalfikusten, men det hanns inte med. Värmen tillät endast tofflor, shorts och supertunna skjortor. Vi låg mest och solade och drack Aperol Spritz. På något sätt känns det som att man bör dricka det när man är på semester. Det hör liksom till.

Röda skjortan finns här
Vita jeansshorts här

Följ min blogg med Bloglovin'/ Follow my blog with Bloglovin'
contain adlinks.

2016-08-03 12:10 Kommentera
Kategori: Dagar, Reseinspiration, Resor och Guider

Med tåg i Italien

2016-07-31 18:48 Kommentera
Kategori: Dagar, Reseinspiration, Resor och Guider, River Island

tobias almfai kusten.jpg
fiksbyn almafikusten italien guide.jpg
shirt sleeve shirt inspiration tobias sikstrom
Italien.jpg
By the pool tobiassikstrom.jpg
River Island badbyxor ananas.jpg
fishvillage italy.jpg
tobias sikström.jpg
Resmål i Italien.jpg
fiskbyj längs almafikusten.jpg
italien by night.jpg

Dagen efter att vi landade i Rom tog vi tåget ut mot Neapel, sedan vidare mot Sorrento för att till slut komma fram till Massa Lubrense. Det är en liten by/ministad som endast har ca 6-7 restauranger och ett par småbutiker, som ligger längs italienska kusten strax innan Amalfikusten. Jag håller på att sätta ihop en liten miniguide till just hur man kan resa längs kusten.

Svarta skjortan kommer från River Island.
Badbyxor från River Island.

Följ min blogg med Bloglovin'/ Follow my blog with Bloglovin'
contain adlinks.

2016-07-31 18:48 Kommentera
Kategori: Dagar, Reseinspiration, Resor och Guider, River Island

White Shirt

2016-02-09 23:12 1 kommentar
Kategori: H&M, Outfit, look, Resor och Guider, Tips i butik

tobias_sikstrom_puerto_rico-54.jpg
tobias_sikstrom_hotel_pp.jpg
tobiassikstrom_white_shirt_2016.jpg
tobias_sikstrom_palms_puerto_rico.jpg
tobias_sikstrom_puerto_rico_2015.jpg
tobias_sikstrom_white_shirt_2016_2.jpg
tobias_sikstrom_white_shirt_king_2016.jpg

Jag tar så mycket bilder att jag ofta gömmer bort dem och hittar dem två månader senare, som dessa. Detta är en av mina absoluta favoritskjortor som jag hittade på H&M för ganska längesedan och som jag tvättat i 60 grader med Vanish kanske 100000 gånger, men som fortfarande är som ny.

2016-02-09 23:12 1 kommentar
Kategori: H&M, Outfit, look, Resor och Guider, Tips i butik

Thursday in Condado, S.J

2015-12-21 14:29 Kommentera
Kategori: COS, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Outfit, look, Resor och Guider

tobias-sikstrom-blogg-puerto-rico-4.jpg
palms-puertorico.jpg
tobias-sikstrom-beach-condado.jpg
tobiassikstrom-puerto-rico-2.jpg
tobiassikstrom-condado-5.jpg
tobias-sikstrom-kingmagazine-ph.jpg

Jag packar alltid med för mycket saker när jag reser bort. Tar med sådant där som jag tänker att jag kanske kommer vilja ha där borta fastän jag inte använt det på 1,5 år. Något som dock aldrig blir fel och som jag skulle kunna ha varje dag är en vit skjorta och svarta shorts.

Skjorta från COS, solglasögon från Ray Ban och shorts från Cheap Monday.

2015-12-21 14:29 Kommentera
Kategori: COS, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Outfit, look, Resor och Guider

Condado P.R

2015-12-14 23:53 Kommentera
Kategori: Dagar, Outfit, look, Resor och Guider, Zara

gant-skjorta-tobiassikstrom.jpg
tobiassikstrom-blogg-puertorico.jpg
mensstyle-outfits-streetstyle-2.JPG
breakfast-puerto-rico-condado.jpg
tobias-sikstrom-swimwear.jpg
red-tobias-sikstrom-pr.jpg
blue-tobiassikstrom.jpg

Nu har vi bytt hotell och bor i en stadsdel som heter Condado som ligger mellan de olika stadsdelarna Isla Verde och San Juan. Om San Juan är gamla stan är Condado nya stan. Det är en blandning mellan strand och stadslivs-aura och här finns butiker och barer och har en helt annat puls än de andra områdena. Men egentligen hänger vi mest på stranden. Det här var en resa då jag mest ville varva ner och egentligen inte göra någonting alls.

Jag kommer hem i mitten av veckan och då kommer andra mer tipsinriktade inlägg komma upp igen. Tills dess blir det lite semester.

Solglasögon från Moscot, skjorta från Gant och badbyxor från Zara.

2015-12-14 23:53 Kommentera
Kategori: Dagar, Outfit, look, Resor och Guider, Zara

San Juan, Puerto Rico

2015-12-12 01:51 Kommentera
Kategori: COS, Dagar, H&M, Outfit, look, Resor och Guider

tobias-sikstrom-puerto-rico-.jpg
hotell-doubletree-condado.jpg
san-juan-city-tobias-sikstrom.jpg
san-juan-tobiassikstrom.jpg
tobias-sikstron-puerto-rico-street-view.jpg
tobias-sikstrom-outfit-mensstyle.jpg
tobiassikstrom-food-sanjuan.jpg
san-juan-street.jpg
tobias-sikstrom-tee-colcado.jpg
church-sanjuan.jpg

När jag åker till ett land eller plats för första gången tycker jag att det är kul att bo på olika ställen för att lära känna staden lite bättre. De första dagarna bodde vi i Isla Verde som är ett lite mer badvänligt område med större stränder. Man kan säga att det är som en förort till huvudstaden San Juan.

Idag åkte vi in till San Juan. Så fin stad! Jag blev verkligen positivt överraskad eftersom Isla Verde inte var särskilt fint utan mer som en blaffig amerikansk förort. San Juan känns som en blandning mellan Lissabon och Thailand. Om ni får chans att åka till Puerto Rico måste ni åka hit.

T-shirt från COS, solglasögon från Moscot, shirts från Dr Denim och sneakers från H&M.

2015-12-12 01:51 Kommentera
Kategori: COS, Dagar, H&M, Outfit, look, Resor och Guider

Puerto Rico - tuesday

2015-12-11 03:51 Kommentera
Kategori: Dagar, Filippa K, Herrmode blogg, Outfit, look, Resor och Guider

tobias-sikstrom-puerto-rico.jpg
palms-puerto-rico-tobiassikstrom.jpg
tobias-sikstrom-puerto-rico-isla-verde.jpg
restaurant-puerto-rico-tips.jpg
tobias-sikstrom-puerto-rico-city-guide-blog.jpg
beach-life-tobiassikstrom.jpg

Nu befinner jag mig i Puerto Rico i Karibien. Det är så fruktansvärt härligt att var här! I två dagar har jag bott på Isla Verde som är den mer "badvänliga" stadsdelen som ligger lite utanför stan, men imorgon flyttar vi närmare in mot city. Det är verkligen en blandning mellan, i min mening, Thailand och USA. Det är Asientripiskt men svårt att hitta mat som inte är Burger King, Taco Bell, Wendys Hamburger eller olika smält ost-ställen, men man kan alltid leva på frukt och öl istället. Idag har jag legat på stranden, läst tidningar och lyssnat på musik. Ingenting med andra ord.

Badshorts från American Apparel, hatt från Filippa K och Ray Ban's.

2015-12-11 03:51 Kommentera
Kategori: Dagar, Filippa K, Herrmode blogg, Outfit, look, Resor och Guider

Vacation: Puerto Rico

2015-12-07 21:12 Kommentera
Kategori: Resor och Guider

puertorico-pool.jpg

ÄNTLIGEN! Imorgon hoppar jag på flyget för lite semester i Karibien. Närmare bestämt i Puerto Rico. Efter att ha jobbat och pluggat en hel del denna höst ska det bli riktigt skönt att få lite miljöombyte. Men jag behöver såklart lite tips på saker att se eller platser att besöka. Om du har något tips får du väldigt gärna dela med dig av det!

2015-12-07 21:12 Kommentera
Kategori: Resor och Guider

Tobias Sikström

Gör på King: Bloggar om lättburet vardagsmode, stiltips och delar med mig av mina dagar i Stockholm.
Vilket innebär: Att jag tillsammans med min kamera delar med mig av tips, guider och andra smaskigheter som livet bjuder på.
Född: 1991.
CV i korthet: Studier inom kommunikation och PR och flitigt blogguppdaterande.
E-post: tobias.sikstrom@gmail.com
Instagram: @tobiassikstrom
Snapchat: @tobiassikstrom


Follow

Blogroll

Snabblänkar

Kings världsunika märkesgalleri