Tobias Sikström

Årets bästa outfits

2017-01-07 18:20 Kommentera
Kategori: Acne Studios, Asket, Calvin Klein, COS, H&M, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Hope, L'homme Rouge, Nelly Man, Outfit, look, Reiss, Weekday

2016 herrmode looks outfits.png

Internet har svämmat över med årskrönikor och summeringar den senaste tiden – och jag älskar det. Det innefattar även den nästintill obligatoriska "Best nine"– summeringen. Alltså vilka nio bilder som fått flest likes på Instagram. Jag vill ju inte vara sämre själv så självklart måste jag också göra detta. Tänkte att vi skulle kika på dessa och hur de ser ut i klädväg.

FullSizeRender-3.jpg

På nionde plats hamnade en bild från Köpenhamn. Närmare bestämt på mig och Milton när jag och Emma hälsade på honom i höstas. Jag har på mig mössa, stickad tröja och skor från H&M. Rock från Uniforms For the Dedicated och byxor från L'homme Rouge.

Blogginlägg från det finns här.

Snyggaste skinnjackan, vita sneakers och t-shirt.jpg

På åttonde plats! Skinnjacka från Gant, t-shirt från Asket. Byxorna kommer från L'homme Rouge och sneakersen hittade jag på H&M i Portugal.

Rosa rock.JPG

Nr 7. Denna färgglada rock kommer från Reiss. Mössan hittar man på H&M, byxorna NLY Man och sneakersen finns på COS.

Blogginlägg hittar du här.

Inredning och spegelselfie.JPG

Plats 6. Mörkgrön polotröja från Reiss, jeans från COS och sneakers från H&M.

Fleecejacka beige och cykel blogg.jpg

Nummer 5 (bloginlägget under detta). Fleecejacka från Weekday, mössa och sneakers från H&M och byxor från Hope.

Rock i ull och bomull från HM. Laserskurvna kanter. Tips och inspiration.jpg

En av de senare bilderna kammar hem fjärdeplatsen. Rocken kommer från H&M. Den köpte jag förra vintern, men är sugen på att sälja den. Så om du är intresserad är det bara att hojta till.

Minimalistisk outfit herr mode.JPG

Nummer 3 tog jag till ett samarbete med Man of a kind. Jag har på mig mössa och rock från Calvin Klein. T-shirten kommer från T by Alexander Wang och stickade zip-koftan kommer från DSquared2. Jeansen är Rag & Bone.

Här kan du läsa blogginlägget.

IMG_3987.JPG

En skrivbordsselfie kom tvåa! Rock, stickad polotröja och mockaboots från Reiss. Jeansen kommer från Crocker.

Kamelrock och silver bag.JPG

Den populäraste bilden blev denna kamelrocksselfie från samma morgon som jag åkte till Köpenhamn. En slutsats av detta är att spegelselfien minst sagt har varit en favorit under 2016. Och att den där grå mössan var ett bra köp.

Jag har på mig mössa från H&M, kamelrock från NLY Man, byxor från L'homme Rouge och sneakers från H&M.

Om du vill följa mig på Instagram hittar du mig på @tobiassikstrom

2017-01-07 18:20 Kommentera
Kategori: Acne Studios, Asket, Calvin Klein, COS, H&M, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Hope, L'homme Rouge, Nelly Man, Outfit, look, Reiss, Weekday

Fleecejacka, jeans och sneakers

2017-01-03 23:52 Kommentera
Kategori: Dagar, H&M, Hope, Outfit, look, Stockholm, Weekday

Cykel och fleecejacka i Stockholm.jpg
Café Stockholm.jpg
Il Café.jpg
Weekday, beanie mössa grå.jpg
La bruket och Nividas.jpg
Sneakers vita H&M skinn.jpg
Svart fleecejacka Stockholm.jpg

Den beiga fleecejackan är nog ett av förra årets bästa köp. Inte för att den var särskilt dyr eller hittad på rea, utan för att jag har använt den så himla mycket. Det är särskilt tacksamt att bära "en roliga jacka" som sticker ut lite till en look som annars är väldigt enkel – då blir allt just roligare helt enkelt.

Den här dagen åt jag frukost på Sophies Canelé på Sankt Eriksgatan. Cyklade bort till Kelly and Pling. Jobbade lite på Il Café på Bergsgatan när allt renoveringskaos lät för högt. Och när jag kom fick jag feeling och rengjorde alla mina vita sneakers.

Fleecejacka från Weekday
Mössa från H&M
T-shirt frå LOW
Byxor från Hope
Sneakers från H&M

Följ min blogg med Bloglovin'
Följ mig på Instagram

2017-01-03 23:52 Kommentera
Kategori: Dagar, H&M, Hope, Outfit, look, Stockholm, Weekday

Veckans bästa köp v.1

2017-01-02 21:50 Kommentera
Kategori: Reiss, Tips i butik, Tom Ford, Veckans bästa köp, Webbshop, Webbshop-kollen, Weekday

Veckans bästa köp – vita jeans.jpg

Denna tid på året brukar plånboken vanligtvis eka av tomhet. Men om du skulle ha ett par slantar kvar så svämmar just nu online-världen över av bra fynd och härligheter. Årets första lista med shoppingtips innehåller plagg som du kommer kunna använda vår, sommar, höst och vinter. Med undantag för rocken möjligtvis.

1. Randig t-shirt från Dries Van Noten

2. Mörkblå dubbelknäppt rock från Reiss

3. Silverring och silverarmband från All Blues

4. Svarta skinnhandskar från Hugo Boss

5. Smutsvita jeans från Tom Ford. Vita jeans i januari? Japp! Väljer man ett par som är lite smutsvita eller kräm-vit-färgade fungerar det alldeles utmärkt. Kanske inte slaskiga dagar dock.

6. Svarta boots i mocka från Selected Homme

7. Grå ullmössa från Weekday

Följ min blogg med Bloglovin'
Följ mig på Instagram

2017-01-02 21:50 Kommentera
Kategori: Reiss, Tips i butik, Tom Ford, Veckans bästa köp, Webbshop, Webbshop-kollen, Weekday

Hotelltips i Köpenhamn

2016-12-09 14:00 Kommentera
Kategori: Asket, Baumgarten Di Marco, H&M, Hope, Inredning, TIPS, Tips i butik, Weekday

Tobias Sikstrom look.jpg
ibsen hotel kobenhavn.jpg

Jag kom på att jag har massa mer bilder från Köpenhamn som jag aldrig publicerade. Vi bodde på Ibsen Hotel i Indreby. Har fortfarande egentligen inte superkoll på stadsdelarna, men har på ett hum ungefär. Ibsen Hotel kan jag verkligen rekommendera i alla fall. Det ligger mitt i stan, prisvärt, fint inrett och god frukost!

hus kobenhavn.jpg
Köpenhamn outfit.jpg

Jacka från Weekday
Mössa och skor från H&M
T-shirt från Asket
Byxor från Hope
Väska från Baumgarten Di Marco

badrum och inredning ibsen hotel.jpg
Stilleben butik kopenhavn tips.jpg
keramik danmark.jpg
hotel ibsen tips bra hotell.jpg
butiker i köpenhamn.jpg
ibsen hotellrum kopenhamn boka hotell kopenhamn.jpg
tobias sikstrom.jpg
kermik köpenhamn.jpg

Om det inte hade regnat dygnet runt hade vi tänkt hyra cyklar och ha en ölrunda tvärs över stan. Alltså att vi började i ena kanten av staden för att cykla bit för bit tills vi hade testat alla härliga platser. Istället fick vi gömma oss i keramikaffärer och titta på julklappar.

Milton & Emma.jpg
viktoria keramik.jpg

2016-12-09 14:00 Kommentera
Kategori: Asket, Baumgarten Di Marco, H&M, Hope, Inredning, TIPS, Tips i butik, Weekday

Outfit: Shearlingjacka

2016-11-14 19:58 2 kommentarer
Kategori: Reiss, River Island, Tips i butik, Weekday

shearling jacka vinterjacka.jpg
tobias sikstrom river island jacket shearling.jpg
Tobias Sikström River Island jacka herrjacka mode.jpg
Outfit tobiassikstrom.jpg
chelsea boots.jpg
ootd blog mensstyle tobiassikstrom.jpg
outfit jeans.jpg

Jacka från River Island
T-shirt från Samsoe Samsoe
Jeans från Weekday
Mockaboots från Reiss

Om det finns ett färgglatt hus i stan ser jag minsann till att hitta det. Allting blir liksom lite härligare på det sättet. Så här gick jag klädd dagen innan snön kaosade sönder landet och innan SJ fick panikångest. Shearlingjackan eller i detta fall en jacka med lurvigt tyg inuti är alltid ett säkert kort i garderoben och på kroppen. De är varma, de är snygga och de är enkla utan att vara tråkiga.

2016-11-14 19:58 2 kommentarer
Kategori: Reiss, River Island, Tips i butik, Weekday

Weekday AW16 Limited Edition

2016-09-22 20:28 Kommentera
Kategori: Weekday

Limited edition collection Weekday aw16.jpg
Weekday AW16 Tobias Sikstrom.jpg
Weekday Limited edition.jpg

Jag har letat efter en gul stickad tröja väldigt länge. Gul är (förutom svart såklart) min absoluta favoritfärg. Till min stora lycka ramlade jag över den här när Weekday frågade mig om jag ville välja lite ut lite favoriter från deras nya limited edition-kollektion, som kom ut i butik för ett litet tag sedan. Gult matchas oftast med vitt eller svart, men jag gillar att mjuka upp färgen med hjälp av grått. Precis så här kommer jag springa klädd i höst!

Gul stickad tröja och grå ullbyxor från Weekday Limited Edition.

Weekday AW16 plock.jpg

Något annat som jag också gillar att bära under höst- och vinterhalvåret är de militärinspirerade tonerna. Här ovan har jag plockat ut lite fler favoriter i just grått, brunt och grönt.


1. Grön ullrock med sneda fickor.

2. Brungrön långärmad t-shirt. Perfekt att ha som den är eller under en tröja när det blir kallare.

3. Gröna skinnhandskar.

4. Grå, lite kortare byxor.

5. Grå mössa.

Följ min blogg med Bloglovin'
Följ mig på Instagram
I samarbete med Weekday.

2016-09-22 20:28 Kommentera
Kategori: Weekday

Outfit: Helsvart

2016-07-05 18:00 Kommentera
Kategori: COS, Moscot, Outfit, look, Weekday

blogg livsstil och herrmode.jpg
svart outfit material.jpg
lunchtips stockholm blogg.jpg
cos jacka sport.jpg
vit vespa.jpg
black outfit.jpg
workshop lunch.jpg
svart set COS.jpg
tobias sikström svart sportjacka jersey.jpg

Jag har kommit in i ett semestermood nu samtidigt som jag inte riktigt har förstått att sommaren har börjat. Jag tänkte att jag skulle sätta upp regler attjag måste hitta på saker varje dag efter jobb – bara för att det är varmt ute. Får se hur det går.

När jag klär mig helsvart tycker jag om att klä mig i olika material. Då blir plaggen lite mer olika från varandra och det blir en fin kombination tillsammans (även om det inte framkommer helt på bilderna). Här blandar jag bomull, kashmir, läder och textur/mönstrat. Svart gör sig bäst med materialmix!

Jacka, byxor och sneakers från COS, solglasögon från Moscot och tröja från Weekday.

2016-07-05 18:00 Kommentera
Kategori: COS, Moscot, Outfit, look, Weekday

Kungsholmen

2016-04-27 09:34 Kommentera
Kategori: Baumgarten Di Marco, COS, Dagar, Eytys, Nelly Man, Outfit, look, Tips i butik, Weekday, Zara

outfit mens style blog.jpg
il cafe tobias sikström.jpg
hund il cafe kungsholmen.jpg
tobias sikström mockajacka brun tips herr.jpg
il cafe kungsholmen kaffe.jpg
nena bike id.jpg
nelly man mockajacka kort.jpg
hus kungsholmen vit.jpg
tobias sikström levis jeans mocka jacka.jpg

I det här inlägget frågade jag lite om vad man skulle vilja se mer av här. Nu tänkte jag följa upp det där. Förutom bloggen jobbar jag på PR byrån Kelly and Pling som social media consultant. Vi är 11 personer och håller till på Kungsholmen, vid kungsholmstorg ungefär och såhär ser det ut typ varje dag - jag och Nena springer till Il Café på Bergsgatan och köper kaffe, promenerar runt i kvarteret på lunchen, hälsar på hundar och käkar mat.

Jacka från NLY MAN, svart stickad tröja från Weekday, jeans från COS, väska från Baumgarten Di Marco och sneakers från Eytys.

2016-04-27 09:34 Kommentera
Kategori: Baumgarten Di Marco, COS, Dagar, Eytys, Nelly Man, Outfit, look, Tips i butik, Weekday, Zara

En helg i april

2016-04-04 20:00 2 kommentarer
Kategori: Baumgarten Di Marco, Herrmode blogg, Outfit, look, Uniforms For The Dedicated, Weekday

tobiassikstrom outfit.jpg
restaurang sixten och frans.jpg
skrivbord tips wood.jpg
gram sneakers 450g.jpg
tobias sikström outfit denim.jpg
sixten och frans kungsholmen.jpg
the gang.jpg
taverna brillo.jpg
skrivbord workspace.jpg
tobias sikstrom outfit april03.jpg

Helgen försvann lika fort som den kom - som vanligt. Men jag hann kika ut en ny kamera som jag har tänkt lägga vantarna på. Har haft min sedan 2012 och det är dags att den tänker på refrängen nu. Jag började fredagen med middag på Sixten & Frans som har blivit lite av ett nytt favorithäng den senaste tiden. Det blir lätt så eftersom jag både bor och jobbar i närheten. På lördagen traskade jag runt på stan och hittade ett par nya skor från Gram (de på bilden) som jag invigde direkt.

Rock från Our Legacy, jeansjacka från Levis, tshirt från Uniforms For the Dedicated, byxor från Weekday, väska från Baumgarten Di Marco och sneakers från Gram.

2016-04-04 20:00 2 kommentarer
Kategori: Baumgarten Di Marco, Herrmode blogg, Outfit, look, Uniforms For The Dedicated, Weekday

Eytys, Gant Rugger och Weekday

2016-03-31 21:50 Kommentera
Kategori: Eytys, Outfit, look, Weekday

herrmodetips gant.jpg
eytys black.jpg
eytys sneakers tips.jpg
gant skjorta ss16.jpg
herrmode home.jpg

Jag har hittat en ny favorithörna i hemmet där jag sitter i skrivande stund, nämligen detta hörn. Dock ramlar fåtöljen framåt och rakt ner i golvet när jag böjer mig fram. Jag vet inte om det beror på all mat jag käkat under påsk eller om det är stolens fel.

Skjorta från Gant Rugger (kommer snart in i butik här), byxor från Weekday (slut i butik men finns liknande här) och sneakers från Eytys. Fåtöljen hittar man här.

Följ min blogg med Bloglovin'/ Follow my blog with Bloglovin'

2016-03-31 21:50 Kommentera
Kategori: Eytys, Outfit, look, Weekday

Tobias Sikström

Gör på King: Bloggar om lättburet vardagsmode, stiltips och delar med mig av mina dagar i Stockholm.
Vilket innebär: Att jag tillsammans med min kamera delar med mig av tips, guider och andra smaskigheter som livet bjuder på.
Född: 1991.
CV i korthet: Studier inom kommunikation och PR och flitigt blogguppdaterande.
E-post: tobias.sikstrom@gmail.com
Instagram: @tobiassikstrom
Snapchat: @tobiassikstrom


Follow

Blogroll

Snabblänkar

Kings världsunika märkesgalleri