Tobias Sikström

Blå uppvikta jeans, vit t-shirt och ett par lackloafers

2017-01-18 22:00 2 kommentarer
Kategori: COS, Dr Martens, Our Legacy, Outfit, look, Tips i butik

tobiassikstrom herrmode blogg blå jeans.jpg
Dr Denim jeans Our Legacy loafers shoes. Tobiassikstrom.jpg
Blue jeans  white t-shirt.jpg

Jag har precis kommit hem från en helg i Berlin. Vilken stad! Hade verkligen så kul (hallå, var på Berghain). Har dock varit helt utmattad eftersom jag inte riktigt kunnat sova någonting på 5 dagar. Därav frånvaron här. Tänkte tipsa lite om Berlin senare i veckan. För nu blir det ett klädtips istället.

Ibland när jag köper jeans väljer jag en snäppet längre modell. Vanligtvis är jag 32 i längd, men när jag vill klippa av byxorna eller kunna vika upp kanten får det bli en 34-längd istället. En fin och enkel detalj som jag tycker känns lite retro – speciellt om man har ett par lågt skurna skor till (som på bilderna ovan) eller ett par grövre skor. Tänk ett par låga Dr Martens. När jag vill klä mig enkelt, ledigt och snyggt är det såhär jag går klädd. Och lite ringar på det.

T-shirt från COS
Jeans från Dr Martens
Lackloafers från Our Legacy

2017-01-18 22:00 2 kommentarer
Kategori: COS, Dr Martens, Our Legacy, Outfit, look, Tips i butik

Årets bästa outfits

2017-01-07 18:20 Kommentera
Kategori: Acne Studios, Asket, Calvin Klein, COS, H&M, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Hope, L'homme Rouge, Nelly Man, Outfit, look, Reiss, Weekday

2016 herrmode looks outfits.png

Internet har svämmat över med årskrönikor och summeringar den senaste tiden – och jag älskar det. Det innefattar även den nästintill obligatoriska "Best nine"– summeringen. Alltså vilka nio bilder som fått flest likes på Instagram. Jag vill ju inte vara sämre själv så självklart måste jag också göra detta. Tänkte att vi skulle kika på dessa och hur de ser ut i klädväg.

FullSizeRender-3.jpg

På nionde plats hamnade en bild från Köpenhamn. Närmare bestämt på mig och Milton när jag och Emma hälsade på honom i höstas. Jag har på mig mössa, stickad tröja och skor från H&M. Rock från Uniforms For the Dedicated och byxor från L'homme Rouge.

Blogginlägg från det finns här.

Snyggaste skinnjackan, vita sneakers och t-shirt.jpg

På åttonde plats! Skinnjacka från Gant, t-shirt från Asket. Byxorna kommer från L'homme Rouge och sneakersen hittade jag på H&M i Portugal.

Rosa rock.JPG

Nr 7. Denna färgglada rock kommer från Reiss. Mössan hittar man på H&M, byxorna NLY Man och sneakersen finns på COS.

Blogginlägg hittar du här.

Inredning och spegelselfie.JPG

Plats 6. Mörkgrön polotröja från Reiss, jeans från COS och sneakers från H&M.

Fleecejacka beige och cykel blogg.jpg

Nummer 5 (bloginlägget under detta). Fleecejacka från Weekday, mössa och sneakers från H&M och byxor från Hope.

Rock i ull och bomull från HM. Laserskurvna kanter. Tips och inspiration.jpg

En av de senare bilderna kammar hem fjärdeplatsen. Rocken kommer från H&M. Den köpte jag förra vintern, men är sugen på att sälja den. Så om du är intresserad är det bara att hojta till.

Minimalistisk outfit herr mode.JPG

Nummer 3 tog jag till ett samarbete med Man of a kind. Jag har på mig mössa och rock från Calvin Klein. T-shirten kommer från T by Alexander Wang och stickade zip-koftan kommer från DSquared2. Jeansen är Rag & Bone.

Här kan du läsa blogginlägget.

IMG_3987.JPG

En skrivbordsselfie kom tvåa! Rock, stickad polotröja och mockaboots från Reiss. Jeansen kommer från Crocker.

Kamelrock och silver bag.JPG

Den populäraste bilden blev denna kamelrocksselfie från samma morgon som jag åkte till Köpenhamn. En slutsats av detta är att spegelselfien minst sagt har varit en favorit under 2016. Och att den där grå mössan var ett bra köp.

Jag har på mig mössa från H&M, kamelrock från NLY Man, byxor från L'homme Rouge och sneakers från H&M.

Om du vill följa mig på Instagram hittar du mig på @tobiassikstrom

2017-01-07 18:20 Kommentera
Kategori: Acne Studios, Asket, Calvin Klein, COS, H&M, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Hope, L'homme Rouge, Nelly Man, Outfit, look, Reiss, Weekday

Fleecejacka, jeans och sneakers

2017-01-03 23:52 Kommentera
Kategori: Dagar, H&M, Hope, Outfit, look, Stockholm, Weekday

Cykel och fleecejacka i Stockholm.jpg
Café Stockholm.jpg
Il Café.jpg
Weekday, beanie mössa grå.jpg
La bruket och Nividas.jpg
Sneakers vita H&M skinn.jpg
Svart fleecejacka Stockholm.jpg

Den beiga fleecejackan är nog ett av förra årets bästa köp. Inte för att den var särskilt dyr eller hittad på rea, utan för att jag har använt den så himla mycket. Det är särskilt tacksamt att bära "en roliga jacka" som sticker ut lite till en look som annars är väldigt enkel – då blir allt just roligare helt enkelt.

Den här dagen åt jag frukost på Sophies Canelé på Sankt Eriksgatan. Cyklade bort till Kelly and Pling. Jobbade lite på Il Café på Bergsgatan när allt renoveringskaos lät för högt. Och när jag kom fick jag feeling och rengjorde alla mina vita sneakers.

Fleecejacka från Weekday
Mössa från H&M
T-shirt frå LOW
Byxor från Hope
Sneakers från H&M

Följ min blogg med Bloglovin'
Följ mig på Instagram

2017-01-03 23:52 Kommentera
Kategori: Dagar, H&M, Hope, Outfit, look, Stockholm, Weekday

Outfit: Ett set

2016-11-09 17:00 6 kommentarer
Kategori: Acne Studios, Eytys, L'homme Rouge, Moscot, Outfit, look, Tips i butik

tobias sikstrom set lhomme rouge outfit.jpg
tips kläder och outfits herrmode plagg tobias sikström.jpg
tobias sikström blogg outfit.jpg

Jag har alltid haft en förkärlek till plagg som kommer i set. Speciellt de som är inspirerade av japanska arbetsuniformer (helt enkelt att de upplevs som praktiska, raka, och "strikta") och även de som flirtar med 60-talet. Mitt senaste favoritset är detta från årets höstkollektion av svenska L'homme Rouge. Både jackan och byxorna är även snygga var för sig och fungerar därför utmärkt att bära tillsammans med andra plagg.

herrmode byxor blogg sneakers.jpg

Set (i finare och tunnare material) är perfekta när:
1. Man vill känna sig välklädd, men fortfarande sportig och enkel.
2. Har försovit sig och har panik eftersom bussen går om 10 min och du vet inte vad du ska ha på dig!

eytys sneakers.jpg
tobias sikström outfit.jpg

Solglasögon från Eytys
Ring från All Blues
Mörkbrunt set från L'homme Rouge
Sweatshirt från Acne Studios
Sneeakers från Eytys

2016-11-09 17:00 6 kommentarer
Kategori: Acne Studios, Eytys, L'homme Rouge, Moscot, Outfit, look, Tips i butik

Outfit: Vinterkostym

2016-11-05 12:40 Kommentera
Kategori: COS, Dagar, Outfit, look

Tobias Sikstrom outfitpost.jpg
cos showroom aw sverige.jpg
Tobias Sikström kostym tips COS Mr Porter.jpg
COS Showroom collection.jpg
Tobias COS outfit.jpg
COS Showroom.jpg
vespa blogg vinterkostymtips brun.jpg
Höstkostym tobias sikstrom.jpg

Mössa från H&M
Stickad tröja och kostym från COS x Mr Porter
Halsduk från Acne Studios
Ryggsäck från COS
Sneakers från Eytys

Häromveckan vandrade jag bort till COS showroom där jag mötte upp mina vänner Sofia, Tom och Emma för en fredags-aw. Vi kikade lite på den nya COS x Mr Porter-kollektionen och drack öl hela kvällen. Det är så kul när man har vänner som jobbar på roliga ställen där alla kan mötas upp emellanåt.

Det är nu som man ska passa på att bära grövre ullkostymer. Snart är det alldeles för kallt. Jag gillar att kombinera ullkostymen med halsduk och mössa - ett snyggt och enkelt sätt för att klä ner den.

Följ min blogg med Bloglovin'
Följ mig på Instagram

2016-11-05 12:40 Kommentera
Kategori: COS, Dagar, Outfit, look

Outfit: Vidare byxor

2016-11-01 18:44 Kommentera
Kategori: Asket, H&M, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, L'homme Rouge, Outfit, look, TIPS, Tips i butik

Outtfit herrkläder tips och inspiratio mode för män.JPG

När jag postade den här bilden på min Instagram igår fick jag så många frågor (speciellt om byxorna) att jag tänkte att jag kör upp den här på bloggen också! Det här med vidare byxor har varit på tapeten ett tag. Personligen tycker jag att jag är så fruktansvärt ful i de flesta vidare varianter, men just dessa från L'homme Rouge har blivit ett favoritpar i garderoben. Till dem gillar jag att bära instoppat. Är byxan av en vidare variant brukar det vara tacksamt att bära tightare upptill för att få en fin kropps-siluett. Till det bär jag gärna en enkel statementjacka och gärna en mössa i ett material som bryter av de andra materialen.

Mössa och sneakers från H&M
Skinnjacka från Gant
T-shirt från Asket
Byxor från L'homme Rouge

Följ min blogg med Bloglovin'
Följ mig på Instagram

2016-11-01 18:44 Kommentera
Kategori: Asket, H&M, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, L'homme Rouge, Outfit, look, TIPS, Tips i butik

Outfit: Grått & blått

2016-10-23 16:47 2 kommentarer
Kategori: Outfit, look, Tips i butik

Tissot klocka outfit tobias sikstrom.jpg
Outfit tobias sikstrom grey monokrom.jpg
mössa H&M Studio.jpg
tobias sikstrom COS outfit.jpg
tissot klocka outfit.jpg
tobias siktrom king mössa.jpg
tobias sikstrom cos mr porter.jpg

Idag när jag drog upp rullgardinen möttes jag av troligtvis den gråaste dagen hittills i mitt liv. Därför valde jag att endast ta på mig gråskaliga kläder - för att matcha det. Till grått bär jag gärna olika toner av blått och bruna läderdetaljer - som en klocka eller en väska!

Rock och sneakers från COS
Klocka från Tissot (säljs endast hos Stjärnurmakarna fram till januari)
Mössa från H&M Studio
Byxor från Filippa K
Tröja från COS x Mr Porter

2016-10-23 16:47 2 kommentarer
Kategori: Outfit, look, Tips i butik

En helg i oktober

2016-10-12 21:07 2 kommentarer
Kategori: COS, Dagar, Eytys, L'homme Rouge, Moscot, Outfit, look, Uniforms For The Dedicated

Tobias Sikstrom lhomme Rouge Eytys outfit (kopia).jpg
bakelser weekend stockholm.jpg
Outfit Tobias Sikström.jpg
Acne Studios.jpg
Urban Deli frukost Nytorget.jpg
outfit herrmode blogg tobiassikstrom.jpg
Outfitbild Tobias Sikström herrmode online.jpg
frukost urban deli brunch.jpg
Outfit så ska du klä dig i höst.jpg
Acne Studios Nytorget.jpg
Uniforms for the dedicated l'homme Rouge och Eytys.jpg

Jag tycker fortfarande att det är lite konstigt att vara "ledig" på helgerna när jag i så många år alltid jobbade både lördagar och söndagar. Men jag älskar det! Dock brukar oftast söndagar vara en dag då jag fotograferar ganska mycket. Andreas är den som tar nästan alla bilder på mig och jag brukar tvinga ut honom på söndagarna för att fotografera. Det är inte alltid så populärt.

Den här söndagen cyklade jag ner till Urban Deli för att käka lite frukost. Mötte upp Emma och Sofia. Sedan vandrade vi runt på Söder och kikade in i lite butiker. Provade skor på Acne, letade efter krimskrams på ROOM och försökte hitta en ny cykelkorg innan jag cyklade hem idag.

Rock från Uniforms For The Dedicated
Solglasögon från Moscot
Sweatshirt från COS
Byxor från L'homme Rouge
Sneakers från Eytys

Följ min blogg med Bloglovin'
Följ mig på Instagram

2016-10-12 21:07 2 kommentarer
Kategori: COS, Dagar, Eytys, L'homme Rouge, Moscot, Outfit, look, Uniforms For The Dedicated

5 sätt att styla en vit t-shirt

2016-09-20 14:05 6 kommentarer
Kategori: Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Outfit, look, TIPS, Tips i butik, Webbshop, Webbshop-kollen

Mitt absoluta favoritplagg är den vita t-shirten. Det är antagligen det plagg som jag bär allra oftast och som aldrig blir fel – om man bär den på rätt sätt. I samarbete med Man of a kind har jag plockat ut en bas-t-shirt (från Alexander Wang) och stylat den på fem olika sätt.

Jag har utgått från de looks som jag själv gillar att bära t-shirt till. Nämligen med kavaj, statementjacka, skjorta, rock och såklart precis som den är.

Kavaj - styla en t-shirt.jpg
Kavaj- styla en t-shirt 2.jpg
Kavaj - styla en t-shirt 3.jpg

Det är inte ofta jag bär en dressad kostym tillsammans med skjorta. Helt enkelt för att det inte riktigt är min personliga stil. Däremot klär jag gärna ner en kavaj med hjälp av en t-shirt. Då blir looken mer vardaglig och enkel, men fortfarande stilig.

Gröna kavajen kommer från L.B.M 1911

Svarta jeans från Rag & Bone

Kenzojacka - styla en vit t-shirt .jpg
Kenzo jacka - styla en vit t-shirt 3.jpg

En statementjacka bär ofta upp sig själv. Eftersom den tar mycket plats vill man gärna matcha den tillsammans med ett lugnare och lite enklare plagg – som en vit t-shirt.

Röd-svarta jackan kommer från Kenzo.

Svarta jeans från Rag & Bone

Styla en t-shirt - vit 2.jpg
Styla en t-shirt - vit.jpg

Det är skillnad på en t-shirt och en t-shirt. De kommer såklart i tusen olika passformer, snitt, färger och material. Det viktigaste är att den sitter som en smäck - oavsett hur den ser ut! När jag bär t-shirten som den är gillar jag att styla den sportigt genom att bära ryggsäck och sneakers till.

T-shirt från T Alexander Wang

Ryggsäck från Ermenegildo Zegna

Svarta jeans från Rag & Bone

Skjorta - styla en t-shirt .jpg
Skjorta - styla en t-shirt 2.jpg

Om du inte kan bestämma dig för t-shirt eller skjorta kan du alltid köra både och. Jag tycker att det är särskilt fint att matcha den vita t-shirten med en mörkblå denimskjorta, ljusare jeans och en eller flera mindre accessoarer. En perfekt look att bära en tisdag på jobbet. Eller onsdag. Eller vilken dag som helst!

Mörkblå denimskjorta från Eton

Ljusa jeans från APC

Rock -  styla en t-shirt 2.jpg
Rock - styla en t-shirt.jpg
Rock - styla en t-shirt 3.jpg

Den klassiska rocken är ett plagg som både kan vara elegant, sportig och rockig – helt beroende på hur du bär den. När höstsäsongen startar tycker jag att det är extra kul att få börja klä mig i olika lager igen. En rundhalsad t-shirt gör sig väldigt fin tillsammans med en djupare v-ringad kofta och en rock med lägre knäppning. Då bildas ett djup av tre lager som blir fina tillsammans. Sedan får skorna avgöra om det ska vara sportigt eller dressat.

Grå rock och mössa från Calvin Klein

Svart tröja med zip från DSquared2

Svarta jeans från Rag & Bone


Följ min blogg med Bloglovin'
Följ mig på Instagram

2016-09-20 14:05 6 kommentarer
Kategori: Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Outfit, look, TIPS, Tips i butik, Webbshop, Webbshop-kollen

Outfit: Grått & Grönt

2016-09-13 21:43 8 kommentarer
Kategori: Dagar, Filippa K, H&M, Herrmode blogg, Moscot, Outfit, look

Tobias Sikstrom blogg hermode modeblogg.jpg
miss clara hotell.jpg
filippa K man herrmode.jpg
hus vasastan.jpg
outfit tobias sikstrom bomullsbag.jpg
Brunch i Stockholm Miss Clara Hotell.jpg
tobias bike id.jpg

Söndags var kanske den bästa dagen på ganska länge. Varför? Jo, jag åstadkom nämligen ingenting. Jag och Andreas cyklade bort till Miss Clara och åt brunch. Deras pannkakor är de typ bäst i stan. Sedan vandrade vi bort till Hötorget, prutade på lite växter och köpte kaffe. Sedan var dagen slut.

T-shirt och byxor från Filippa K, solglasögon från Moscot, väska från Our Legacy och sneakers från H&M.

2016-09-13 21:43 8 kommentarer
Kategori: Dagar, Filippa K, H&M, Herrmode blogg, Moscot, Outfit, look

Tobias Sikström

Gör på King: Bloggar om lättburet vardagsmode, stiltips och delar med mig av mina dagar i Stockholm.
Vilket innebär: Att jag tillsammans med min kamera delar med mig av tips, guider och andra smaskigheter som livet bjuder på.
Född: 1991.
CV i korthet: Studier inom kommunikation och PR och flitigt blogguppdaterande.
E-post: tobias.sikstrom@gmail.com
Instagram: @tobiassikstrom
Snapchat: @tobiassikstrom


Follow

Blogroll

Snabblänkar

Kings världsunika märkesgalleri