Tobias Sikström

Blå uppvikta jeans, vit t-shirt och ett par lackloafers

2017-01-18 22:00 2 kommentarer
Kategori: COS, Dr Martens, Our Legacy, Outfit, look, Tips i butik

tobiassikstrom herrmode blogg blå jeans.jpg
Dr Denim jeans Our Legacy loafers shoes. Tobiassikstrom.jpg
Blue jeans  white t-shirt.jpg

Jag har precis kommit hem från en helg i Berlin. Vilken stad! Hade verkligen så kul (hallå, var på Berghain). Har dock varit helt utmattad eftersom jag inte riktigt kunnat sova någonting på 5 dagar. Därav frånvaron här. Tänkte tipsa lite om Berlin senare i veckan. För nu blir det ett klädtips istället.

Ibland när jag köper jeans väljer jag en snäppet längre modell. Vanligtvis är jag 32 i längd, men när jag vill klippa av byxorna eller kunna vika upp kanten får det bli en 34-längd istället. En fin och enkel detalj som jag tycker känns lite retro – speciellt om man har ett par lågt skurna skor till (som på bilderna ovan) eller ett par grövre skor. Tänk ett par låga Dr Martens. När jag vill klä mig enkelt, ledigt och snyggt är det såhär jag går klädd. Och lite ringar på det.

T-shirt från COS
Jeans från Dr Martens
Lackloafers från Our Legacy

2017-01-18 22:00 2 kommentarer
Kategori: COS, Dr Martens, Our Legacy, Outfit, look, Tips i butik

Kamelrock, läderryggsäck och lördag

2017-01-09 15:00 Kommentera
Kategori: COS, Dr Martens, Filippa K, Grandpa, J.Lindeberg, Moscot, Nelly Man

Acne Studios Kamelrock.jpg
tobias skog.jpg
Kamelrock, vit skjorta, stilinspiration, blogg.jpg
Jack russell.jpg
woods tobias.jpg
svart ryggsäck i skinn och läder.jpg
Haymarket Stockholm.jpg
Stockholm winter.jpg
killblogg.jpg

I lördags trotsade jag och kylan och tvingade med mig Andreas ut på en promenad. Jag har precis upptäckt den "hemliga" parken/skogen som ligger gömd bakom Karlbergs slott. Perfekt för mig att traska i eftersom jag bor i krokarna. En riktig vinterdröm! En annan bra sak är ryggsäck! Hade glömt bort hur härligt och bekvämt det är med just ryggsäck. Händerna är fria och man kan ägna sig åt saker som att scrolla i telefon-feedet eller ta emot med båda händerna när man ramlar på isen. Bra!

Tycker att Stockholm är så fint så här års. Det är stilla, krispigt och vackert. Vid sådana tillfällen blir jag lite extra glad att jag valde att lämna Göteborg och flytta upp. Var såklart tvungen att gå ut och fota på eftermiddagen strax innan solen gick ner. Så nu kommer det komma en rad olika vintermiljöbilder i inläggen. Men det är ju lite härligt ändå.

Mössa från Grandpa, solglasögon från Moscot, skjorta från Filippa K, stickad tröja från COS, rock från NLY Man, jeans från J.Lindeberg och boots från Dr Martens.

2017-01-09 15:00 Kommentera
Kategori: COS, Dr Martens, Filippa K, Grandpa, J.Lindeberg, Moscot, Nelly Man

Årets bästa outfits

2017-01-07 18:20 Kommentera
Kategori: Acne Studios, Asket, Calvin Klein, COS, H&M, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Hope, L'homme Rouge, Nelly Man, Outfit, look, Reiss, Weekday

2016 herrmode looks outfits.png

Internet har svämmat över med årskrönikor och summeringar den senaste tiden – och jag älskar det. Det innefattar även den nästintill obligatoriska "Best nine"– summeringen. Alltså vilka nio bilder som fått flest likes på Instagram. Jag vill ju inte vara sämre själv så självklart måste jag också göra detta. Tänkte att vi skulle kika på dessa och hur de ser ut i klädväg.

FullSizeRender-3.jpg

På nionde plats hamnade en bild från Köpenhamn. Närmare bestämt på mig och Milton när jag och Emma hälsade på honom i höstas. Jag har på mig mössa, stickad tröja och skor från H&M. Rock från Uniforms For the Dedicated och byxor från L'homme Rouge.

Blogginlägg från det finns här.

Snyggaste skinnjackan, vita sneakers och t-shirt.jpg

På åttonde plats! Skinnjacka från Gant, t-shirt från Asket. Byxorna kommer från L'homme Rouge och sneakersen hittade jag på H&M i Portugal.

Rosa rock.JPG

Nr 7. Denna färgglada rock kommer från Reiss. Mössan hittar man på H&M, byxorna NLY Man och sneakersen finns på COS.

Blogginlägg hittar du här.

Inredning och spegelselfie.JPG

Plats 6. Mörkgrön polotröja från Reiss, jeans från COS och sneakers från H&M.

Fleecejacka beige och cykel blogg.jpg

Nummer 5 (bloginlägget under detta). Fleecejacka från Weekday, mössa och sneakers från H&M och byxor från Hope.

Rock i ull och bomull från HM. Laserskurvna kanter. Tips och inspiration.jpg

En av de senare bilderna kammar hem fjärdeplatsen. Rocken kommer från H&M. Den köpte jag förra vintern, men är sugen på att sälja den. Så om du är intresserad är det bara att hojta till.

Minimalistisk outfit herr mode.JPG

Nummer 3 tog jag till ett samarbete med Man of a kind. Jag har på mig mössa och rock från Calvin Klein. T-shirten kommer från T by Alexander Wang och stickade zip-koftan kommer från DSquared2. Jeansen är Rag & Bone.

Här kan du läsa blogginlägget.

IMG_3987.JPG

En skrivbordsselfie kom tvåa! Rock, stickad polotröja och mockaboots från Reiss. Jeansen kommer från Crocker.

Kamelrock och silver bag.JPG

Den populäraste bilden blev denna kamelrocksselfie från samma morgon som jag åkte till Köpenhamn. En slutsats av detta är att spegelselfien minst sagt har varit en favorit under 2016. Och att den där grå mössan var ett bra köp.

Jag har på mig mössa från H&M, kamelrock från NLY Man, byxor från L'homme Rouge och sneakers från H&M.

Om du vill följa mig på Instagram hittar du mig på @tobiassikstrom

2017-01-07 18:20 Kommentera
Kategori: Acne Studios, Asket, Calvin Klein, COS, H&M, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Hope, L'homme Rouge, Nelly Man, Outfit, look, Reiss, Weekday

Outfit: Rosa och grått

2016-12-13 12:00 4 kommentarer
Kategori: COS, H&M, Nelly Man, Reiss

Outfit herrmode rock, sneakers och ullbyxor.jpg
Reiss coat. Jackor herr tips.jpg
Nividas, Reiss, Acne.jpg
Tobias Sikström.jpg

Detta år har jag lärt mig att uppskatta färgglada "roliga" jackor. Allting blir lite härligare (och bättre på bild) när det har en udda färg. En favoritkombi är att matcha allt med grått. Som i detta fall – aubergine/rosa/cerise-färgat och grå byxor.

Mössa från H&M
Solglasögon från Nividas
Rock från Reiss
T-shirt från Asket
Byxor från NLY Man
Sneakers från COS

Följ min blogg med Bloglovin'
Följ mig på Instagram

2016-12-13 12:00 4 kommentarer
Kategori: COS, H&M, Nelly Man, Reiss

Outfit: Mörkbrunt

2016-11-28 19:10 3 kommentarer
Kategori: COS, Dagar, Eytys, Moscot

tobias sikström Mr Porter suit.jpg
COS Mr porter outfit.jpg
Work shop restaurang café Kungsholmen.jpg
COS outfit herrmode.jpg
COS HERRMODE.jpg
Hus.jpg
skrivbord work desk.jpg
Mr porter.jpg
outfit tobiass.jpg

Nu har det varit lite tyst här ett tag. Lite pågående jobb och annat tog lite för mycket tid. Men tänkte bjuda på några bilder från alldeles innan senaste snökaoset. Jag har snöat in mig lite på mörkbrunt för tillfället. Det är liksom den perfekta mörka nyansen utan att vara svart. Dessa byxor kommer användas flitigt framöver. Främst tillsammans med stickade plagg. Jag håller just nu på att sätta ihop massvis av guider och tips inför julen! Håll utkik!

Solglasögon från Moscot
Kostym och stickad tröja från COS x Mr Porter
Ryggsäck från COS
Sneakers från Eytys

2016-11-28 19:10 3 kommentarer
Kategori: COS, Dagar, Eytys, Moscot

Veckans bästa köp v.47

2016-11-21 09:00 Kommentera
Kategori: Acne Studios, COS, Filippa K, H&M, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Reiss, Stockholms modevecka, Tips i butik, Veckans bästa köp

veckans shoppingtips herrmde mockajacka, boots, kam, grooming, halduk, skinnhandskar, mossa, stickat.jpg

1. Brun mockajacka med knappar från Reiss

2. Kam till håret från Buly 1803

3. Svarta klassiska skinnhandskar från COS

4. Svart t-shirt med tryck. En dyr en, men fin! Från Gucci

5. Bruna mockaboots från R.M. Williams

6. Tvättade svarta jeans får H&M

7. Gråmelerad halsduk från Acne Studios

8. Mössa i ull- och mohairmix från Filippa K

9. Brutalt fin tandkräm från Bruly 1803. Tandkräm är kanske vanligtvis ingenting som man kopplar ihop med inredning, men när förpackningen är så här fin tycker jag att den ska få en hedersplats på hyllan.

Följ min blogg med Bloglovin'
Följ mig på Instagram

2016-11-21 09:00 Kommentera
Kategori: Acne Studios, COS, Filippa K, H&M, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Reiss, Stockholms modevecka, Tips i butik, Veckans bästa köp

Outfit: Vinterkostym

2016-11-05 12:40 Kommentera
Kategori: COS, Dagar, Outfit, look

Tobias Sikstrom outfitpost.jpg
cos showroom aw sverige.jpg
Tobias Sikström kostym tips COS Mr Porter.jpg
COS Showroom collection.jpg
Tobias COS outfit.jpg
COS Showroom.jpg
vespa blogg vinterkostymtips brun.jpg
Höstkostym tobias sikstrom.jpg

Mössa från H&M
Stickad tröja och kostym från COS x Mr Porter
Halsduk från Acne Studios
Ryggsäck från COS
Sneakers från Eytys

Häromveckan vandrade jag bort till COS showroom där jag mötte upp mina vänner Sofia, Tom och Emma för en fredags-aw. Vi kikade lite på den nya COS x Mr Porter-kollektionen och drack öl hela kvällen. Det är så kul när man har vänner som jobbar på roliga ställen där alla kan mötas upp emellanåt.

Det är nu som man ska passa på att bära grövre ullkostymer. Snart är det alldeles för kallt. Jag gillar att kombinera ullkostymen med halsduk och mössa - ett snyggt och enkelt sätt för att klä ner den.

Följ min blogg med Bloglovin'
Följ mig på Instagram

2016-11-05 12:40 Kommentera
Kategori: COS, Dagar, Outfit, look

COS x Mr Porter

2016-10-27 21:00 Kommentera
Kategori: COS, Herrmodeshopping, Tips i butik

Cos x Mr Porter.jpg

Nu har COS och Mr Porter återigen teamat ihop sig och skapat en ny kollektion - The art of The Everyday. Jag har plockat ut mina favoriter här nedan:

1. Grå stickad tröja

2. Vit klassiska bomullsskjorta med dold knäppning

3. Grå-blå sneakers i mocka med vit sula

4. Mörkbruna ullbyxor

5. Mörkblå t-shirt i bomull

6. Oversize halsduk i alpaca

AW16W43MRPEDIT01.jpg

Följ min blogg med Bloglovin'
Följ mig på Instagram

contain adlinks

2016-10-27 21:00 Kommentera
Kategori: COS, Herrmodeshopping, Tips i butik

En helg i oktober

2016-10-12 21:07 2 kommentarer
Kategori: COS, Dagar, Eytys, L'homme Rouge, Moscot, Outfit, look, Uniforms For The Dedicated

Tobias Sikstrom lhomme Rouge Eytys outfit (kopia).jpg
bakelser weekend stockholm.jpg
Outfit Tobias Sikström.jpg
Acne Studios.jpg
Urban Deli frukost Nytorget.jpg
outfit herrmode blogg tobiassikstrom.jpg
Outfitbild Tobias Sikström herrmode online.jpg
frukost urban deli brunch.jpg
Outfit så ska du klä dig i höst.jpg
Acne Studios Nytorget.jpg
Uniforms for the dedicated l'homme Rouge och Eytys.jpg

Jag tycker fortfarande att det är lite konstigt att vara "ledig" på helgerna när jag i så många år alltid jobbade både lördagar och söndagar. Men jag älskar det! Dock brukar oftast söndagar vara en dag då jag fotograferar ganska mycket. Andreas är den som tar nästan alla bilder på mig och jag brukar tvinga ut honom på söndagarna för att fotografera. Det är inte alltid så populärt.

Den här söndagen cyklade jag ner till Urban Deli för att käka lite frukost. Mötte upp Emma och Sofia. Sedan vandrade vi runt på Söder och kikade in i lite butiker. Provade skor på Acne, letade efter krimskrams på ROOM och försökte hitta en ny cykelkorg innan jag cyklade hem idag.

Rock från Uniforms For The Dedicated
Solglasögon från Moscot
Sweatshirt från COS
Byxor från L'homme Rouge
Sneakers från Eytys

Följ min blogg med Bloglovin'
Följ mig på Instagram

2016-10-12 21:07 2 kommentarer
Kategori: COS, Dagar, Eytys, L'homme Rouge, Moscot, Outfit, look, Uniforms For The Dedicated

En hund och en t-shirt

2016-08-24 23:28 Kommentera
Kategori: COS, Dagar

tobias woody.jpg
frukost stockholm bästa platsen.jpg
tobias sikström svart mops.jpg
våfflor stockholm.jpg
Tobias woody vit tshirt.jpg

Jag har varit duktig på att dokumentera och fota ganska mycket under sommaren, men inte riktigt lika flitig på att publicera innehållet och blogga. När jag kom hem från Italien blev jag en så kallad hundvakt. En hund flyttade nämligen in hos mig. Lättpåverkad som jag är kan jag nu inte riktigt föreställa mig ett liv utan en hund, så jag har börjat googla efter "detta behöver du för att skaffa hund" och "allt du behöver veta innan du blir med hund". Det är vad jag har gjort den senaste tiden (läs: augusti). Och ätit våfflor.

T-shirt från COS.

2016-08-24 23:28 Kommentera
Kategori: COS, Dagar

Tobias Sikström

Gör på King: Bloggar om lättburet vardagsmode, stiltips och delar med mig av mina dagar i Stockholm.
Vilket innebär: Att jag tillsammans med min kamera delar med mig av tips, guider och andra smaskigheter som livet bjuder på.
Född: 1991.
CV i korthet: Studier inom kommunikation och PR och flitigt blogguppdaterande.
E-post: tobias.sikstrom@gmail.com
Instagram: @tobiassikstrom
Snapchat: @tobiassikstrom


Follow

Blogroll

Snabblänkar

Kings världsunika märkesgalleri