Tobias Sikström

Kamelrock, läderryggsäck och lördag

2017-01-09 15:00 Kommentera
Kategori: COS, Dr Martens, Filippa K, Grandpa, J.Lindeberg, Moscot, Nelly Man

Acne Studios Kamelrock.jpg
tobias skog.jpg
Kamelrock, vit skjorta, stilinspiration, blogg.jpg
Jack russell.jpg
woods tobias.jpg
svart ryggsäck i skinn och läder.jpg
Haymarket Stockholm.jpg
Stockholm winter.jpg
killblogg.jpg

I lördags trotsade jag och kylan och tvingade med mig Andreas ut på en promenad. Jag har precis upptäckt den "hemliga" parken/skogen som ligger gömd bakom Karlbergs slott. Perfekt för mig att traska i eftersom jag bor i krokarna. En riktig vinterdröm! En annan bra sak är ryggsäck! Hade glömt bort hur härligt och bekvämt det är med just ryggsäck. Händerna är fria och man kan ägna sig åt saker som att scrolla i telefon-feedet eller ta emot med båda händerna när man ramlar på isen. Bra!

Tycker att Stockholm är så fint så här års. Det är stilla, krispigt och vackert. Vid sådana tillfällen blir jag lite extra glad att jag valde att lämna Göteborg och flytta upp. Var såklart tvungen att gå ut och fota på eftermiddagen strax innan solen gick ner. Så nu kommer det komma en rad olika vintermiljöbilder i inläggen. Men det är ju lite härligt ändå.

Mössa från Grandpa, solglasögon från Moscot, skjorta från Filippa K, stickad tröja från COS, rock från NLY Man, jeans från J.Lindeberg och boots från Dr Martens.

2017-01-09 15:00 Kommentera
Kategori: COS, Dr Martens, Filippa K, Grandpa, J.Lindeberg, Moscot, Nelly Man

Veckans bästa köp v.47

2016-11-21 09:00 Kommentera
Kategori: Acne Studios, COS, Filippa K, H&M, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Reiss, Stockholms modevecka, Tips i butik, Veckans bästa köp

veckans shoppingtips herrmde mockajacka, boots, kam, grooming, halduk, skinnhandskar, mossa, stickat.jpg

1. Brun mockajacka med knappar från Reiss

2. Kam till håret från Buly 1803

3. Svarta klassiska skinnhandskar från COS

4. Svart t-shirt med tryck. En dyr en, men fin! Från Gucci

5. Bruna mockaboots från R.M. Williams

6. Tvättade svarta jeans får H&M

7. Gråmelerad halsduk från Acne Studios

8. Mössa i ull- och mohairmix från Filippa K

9. Brutalt fin tandkräm från Bruly 1803. Tandkräm är kanske vanligtvis ingenting som man kopplar ihop med inredning, men när förpackningen är så här fin tycker jag att den ska få en hedersplats på hyllan.

Följ min blogg med Bloglovin'
Följ mig på Instagram

2016-11-21 09:00 Kommentera
Kategori: Acne Studios, COS, Filippa K, H&M, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Reiss, Stockholms modevecka, Tips i butik, Veckans bästa köp

Outfit: Grått & Grönt

2016-09-13 21:43 8 kommentarer
Kategori: Dagar, Filippa K, H&M, Herrmode blogg, Moscot, Outfit, look

Tobias Sikstrom blogg hermode modeblogg.jpg
miss clara hotell.jpg
filippa K man herrmode.jpg
hus vasastan.jpg
outfit tobias sikstrom bomullsbag.jpg
Brunch i Stockholm Miss Clara Hotell.jpg
tobias bike id.jpg

Söndags var kanske den bästa dagen på ganska länge. Varför? Jo, jag åstadkom nämligen ingenting. Jag och Andreas cyklade bort till Miss Clara och åt brunch. Deras pannkakor är de typ bäst i stan. Sedan vandrade vi bort till Hötorget, prutade på lite växter och köpte kaffe. Sedan var dagen slut.

T-shirt och byxor från Filippa K, solglasögon från Moscot, väska från Our Legacy och sneakers från H&M.

2016-09-13 21:43 8 kommentarer
Kategori: Dagar, Filippa K, H&M, Herrmode blogg, Moscot, Outfit, look

Söndag och ett jacktips

2016-08-29 07:00 2 kommentarer
Kategori: Asket, Dagar, Filippa K, H&M, Outfit, look, Tips i butik

outfit tobias sikström keps.jpg
Frukost.jpg
Jacka H&M kort krage.jpg
keps tips.jpg
glass vasastan.jpg
tobias sikström hm.jpg

Jag gick och köpte mig två nya saker i helgen – jackan och kepsen. Egentligen tycker jag inte att jag passar särskilt bra i keps, men efter att jag gick till Creative Headz förra veckan där jag fick det sämsta bemötandet och absolut sämsta klippning som jag någonsin fått, behöver jag det nu. Sedan gick och köpte glass fast att det var 10 grader ute.


Keps, jacka/tröja, sneakers från H&M, t-shirt från Asket och byxor från Filippa K.

2016-08-29 07:00 2 kommentarer
Kategori: Asket, Dagar, Filippa K, H&M, Outfit, look, Tips i butik

2 stickade höstfavoriter

2016-08-21 19:40 Kommentera
Kategori: Acne Studios, Filippa K, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, TIPS, Tips i butik, Webbshop, Webbshop-kollen

tobias sikstrom herrmode filippa k (kopia).jpg
Tobias Sikström Filippa K stickad tröja randig mohair.jpg
tobias sikstrom randig tröja.jpg

Under hösten är det obligatoriskt att spendera alla pengar på rödvin och stickade tröjor. Eftersom augustisommaren gick upp i rök har jag liksom redan startat hösten. Det har jag gjort med två stycken nya stickade favoritplagg. Den randiga tröjan kommer från Filippa K och är en mix av mohair (vilket gör den supervarm) och bomull. Den är ganska oversize i modellen, så du behöver eventuellt gå ner en storlek.

Nummer två (den grå polon) kommer från Acne Studios och är i 100% ull. Perfekt att ha under en rock eller en tunnare jacka när det blir kallare.

tobias sikström bästa stickade tröjorna.jpg
Acne studios stickas polo grå.jpg
tobias sikström Acne Studios Knit.jpg

2016-08-21 19:40 Kommentera
Kategori: Acne Studios, Filippa K, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, TIPS, Tips i butik, Webbshop, Webbshop-kollen

Vita skjortan

2016-06-11 16:26 Kommentera
Kategori: Filippa K, Outfit, look, Tips i butik

vit skjorta filippa k man tobias sikström.jpg
filippa k skjorta oxford.jpg

Den vita skjortan är såklart en favorit i garderoben. Jag tycker att den gör sig lite extra krispig på sommaren. Därför såg jag till att införskaffa mig en ny kompis – från Filippa K.


Följ min blogg med Bloglovin'/ Follow my blog with Bloglovin'
contain adlinks.

2016-06-11 16:26 Kommentera
Kategori: Filippa K, Outfit, look, Tips i butik

9 tips och prylar

2016-06-07 21:00 Kommentera
Kategori: Aesop, COS, Filippa K, River Island, TIPS, Tips i butik, Webbshop

tips i butik.jpg

1. Bok från Kinfolk.

2. Röd fjäder kommer här ifrån.

3. Solasglasögonen hittar du här. (Rea)

4. Plånböckerna kommer härifrån. (Rea)

5. Tvålarna finns här.

6. Beige stickad tröja hittar du här. (Rea)

7. Armbandet kommer härifrån.

8. Blå skjortan finns här.

9. Vit t-shirt kan man hitta här.

Följ min blogg med Bloglovin'/ Follow my blog with Bloglovin'
contain adlinks.

2016-06-07 21:00 Kommentera
Kategori: Aesop, COS, Filippa K, River Island, TIPS, Tips i butik, Webbshop

Tips: Solglasögon

2016-05-23 18:22 Kommentera
Kategori: Baumgarten Di Marco, Eytys, Filippa K, Herrmode blogg, Outfit, look, River Island, TIPS, Tips i butik

nividas sunglasses tips herrmode.jpg
herrmodeblogg sverige inspiration.jpg
nividas tobias sikström.jpg
tobias sikström.jpg
nividas sunnies.jpg
herrmode stockholm.jpg

Om det är någon färg man ska ha på solglajjorna är det minsann gulorangea-bruna! När man har bråttom är mitt främsta tips att klä sig i svart och slänga på sig ett par gula solglasögon. Eller så kan man ha en skrikblå mockajacka. Det funkar också! Dessa solglasögon är nya och kommer från Nividas.

Blå mockajacka från Reiss, solglasögon från Nividas, vit skjorta från River Island, jeans från Filippa K, väska från Baumgarten Di Marco och Eytys sneakers.

Följ min blogg med Bloglovin'/ Follow my blog with Bloglovin'
contain adlinks.

2016-05-23 18:22 Kommentera
Kategori: Baumgarten Di Marco, Eytys, Filippa K, Herrmode blogg, Outfit, look, River Island, TIPS, Tips i butik

Veckans bästa köp v.20

2016-05-17 23:44 2 kommentarer
Kategori: Eytys, Filippa K, Herrmodeshopping, River Island, TIPS, Tips i butik, Veckans bästa köp

veckans favoriter i butik, shoppingtips herrmode online.jpg

Ny vecka betyder nya plagg och prylar. Här kommer veckans bästa köp och mina favorit i butik.

1. Grå t-shirt från Selected Home. En grå t-shirt är något av det finaste jag vet. Superenkelt, lätt och härligt. Tyvärr kan jag gå 40 meter innan det har blivit vätskeläckage under armhålan, och som du vet är grå en avslöjande färg...

2. Pinnålsfjäder från River Island. Denna klickade jag hem tidigare idag. Tänker att den kommer vara fin till en t-shirt eller skjorta i sommar som en fin och enkel detalj. Väldigt hipster, men det gillar vi!

3. Väldigt mörkblå mockajacka från Bellfield.

4. Grå jeans från Filippa K. Jag tycker att det är väldigt fint att klä sig i gråskala. I den skalan tänker jag även att grön-gråa nyanser får vara med.

5. Hörlurarfrån B&O Play.

6. Sneakers från Eytys.

Följ min blogg med Bloglovin'/ Follow my blog with Bloglovin'
contain adlinks.

2016-05-17 23:44 2 kommentarer
Kategori: Eytys, Filippa K, Herrmodeshopping, River Island, TIPS, Tips i butik, Veckans bästa köp

Kaferang & Södermalm

2016-05-15 21:51 3 kommentarer
Kategori: COS, Filippa K, H&M, Herrmode blogg, Our Legacy, River Island

hm jeans tobias sikström.jpg
kafferang.jpg
armin och emma.jpg
jeans hm.jpg
kaferang mat.jpg
armin.jpg
jeans hm blue.jpg
kaferang restaurang.jpg
filippa k sweater stockholm.jpg

Häromdagen cyklade jag ner till Södermalm för att möta upp Emma och Armin. Vi käkade middag på Kaferang vid Nytorget, drack vin i solen och cyklade sedan bort till Morfar Ginko. Jag passade även på att inviga mina nya jeans från H&M. De är lite bredare än de jag vanligtvis brukar använda, men jag känner att det är det nya Tobias.

Tröja från Filippa K, tshirt från COS, jeans från H&M och sandaler från River Island.

2016-05-15 21:51 3 kommentarer
Kategori: COS, Filippa K, H&M, Herrmode blogg, Our Legacy, River Island

Tobias Sikström

Gör på King: Bloggar om lättburet vardagsmode, stiltips och delar med mig av mina dagar i Stockholm.
Vilket innebär: Att jag tillsammans med min kamera delar med mig av tips, guider och andra smaskigheter som livet bjuder på.
Född: 1991.
CV i korthet: Studier inom kommunikation och PR och flitigt blogguppdaterande.
E-post: tobias.sikstrom@gmail.com
Instagram: @tobiassikstrom
Snapchat: @tobiassikstrom


Follow

Blogroll

Snabblänkar

Kings världsunika märkesgalleri