Tobias Sikström

Årets bästa outfits

2017-01-07 18:20 Kommentera
Kategori: Acne Studios, Asket, Calvin Klein, COS, H&M, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Hope, L'homme Rouge, Nelly Man, Outfit, look, Reiss, Weekday

2016 herrmode looks outfits.png

Internet har svämmat över med årskrönikor och summeringar den senaste tiden – och jag älskar det. Det innefattar även den nästintill obligatoriska "Best nine"– summeringen. Alltså vilka nio bilder som fått flest likes på Instagram. Jag vill ju inte vara sämre själv så självklart måste jag också göra detta. Tänkte att vi skulle kika på dessa och hur de ser ut i klädväg.

FullSizeRender-3.jpg

På nionde plats hamnade en bild från Köpenhamn. Närmare bestämt på mig och Milton när jag och Emma hälsade på honom i höstas. Jag har på mig mössa, stickad tröja och skor från H&M. Rock från Uniforms For the Dedicated och byxor från L'homme Rouge.

Blogginlägg från det finns här.

Snyggaste skinnjackan, vita sneakers och t-shirt.jpg

På åttonde plats! Skinnjacka från Gant, t-shirt från Asket. Byxorna kommer från L'homme Rouge och sneakersen hittade jag på H&M i Portugal.

Rosa rock.JPG

Nr 7. Denna färgglada rock kommer från Reiss. Mössan hittar man på H&M, byxorna NLY Man och sneakersen finns på COS.

Blogginlägg hittar du här.

Inredning och spegelselfie.JPG

Plats 6. Mörkgrön polotröja från Reiss, jeans från COS och sneakers från H&M.

Fleecejacka beige och cykel blogg.jpg

Nummer 5 (bloginlägget under detta). Fleecejacka från Weekday, mössa och sneakers från H&M och byxor från Hope.

Rock i ull och bomull från HM. Laserskurvna kanter. Tips och inspiration.jpg

En av de senare bilderna kammar hem fjärdeplatsen. Rocken kommer från H&M. Den köpte jag förra vintern, men är sugen på att sälja den. Så om du är intresserad är det bara att hojta till.

Minimalistisk outfit herr mode.JPG

Nummer 3 tog jag till ett samarbete med Man of a kind. Jag har på mig mössa och rock från Calvin Klein. T-shirten kommer från T by Alexander Wang och stickade zip-koftan kommer från DSquared2. Jeansen är Rag & Bone.

Här kan du läsa blogginlägget.

IMG_3987.JPG

En skrivbordsselfie kom tvåa! Rock, stickad polotröja och mockaboots från Reiss. Jeansen kommer från Crocker.

Kamelrock och silver bag.JPG

Den populäraste bilden blev denna kamelrocksselfie från samma morgon som jag åkte till Köpenhamn. En slutsats av detta är att spegelselfien minst sagt har varit en favorit under 2016. Och att den där grå mössan var ett bra köp.

Jag har på mig mössa från H&M, kamelrock från NLY Man, byxor från L'homme Rouge och sneakers från H&M.

Om du vill följa mig på Instagram hittar du mig på @tobiassikstrom

2017-01-07 18:20 Kommentera
Kategori: Acne Studios, Asket, Calvin Klein, COS, H&M, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Hope, L'homme Rouge, Nelly Man, Outfit, look, Reiss, Weekday

Fleecejacka, jeans och sneakers

2017-01-03 23:52 Kommentera
Kategori: Dagar, H&M, Hope, Outfit, look, Stockholm, Weekday

Cykel och fleecejacka i Stockholm.jpg
Café Stockholm.jpg
Il Café.jpg
Weekday, beanie mössa grå.jpg
La bruket och Nividas.jpg
Sneakers vita H&M skinn.jpg
Svart fleecejacka Stockholm.jpg

Den beiga fleecejackan är nog ett av förra årets bästa köp. Inte för att den var särskilt dyr eller hittad på rea, utan för att jag har använt den så himla mycket. Det är särskilt tacksamt att bära "en roliga jacka" som sticker ut lite till en look som annars är väldigt enkel – då blir allt just roligare helt enkelt.

Den här dagen åt jag frukost på Sophies Canelé på Sankt Eriksgatan. Cyklade bort till Kelly and Pling. Jobbade lite på Il Café på Bergsgatan när allt renoveringskaos lät för högt. Och när jag kom fick jag feeling och rengjorde alla mina vita sneakers.

Fleecejacka från Weekday
Mössa från H&M
T-shirt frå LOW
Byxor från Hope
Sneakers från H&M

Följ min blogg med Bloglovin'
Följ mig på Instagram

2017-01-03 23:52 Kommentera
Kategori: Dagar, H&M, Hope, Outfit, look, Stockholm, Weekday

Hotelltips i Köpenhamn

2016-12-09 14:00 Kommentera
Kategori: Asket, Baumgarten Di Marco, H&M, Hope, Inredning, TIPS, Tips i butik, Weekday

Tobias Sikstrom look.jpg
ibsen hotel kobenhavn.jpg

Jag kom på att jag har massa mer bilder från Köpenhamn som jag aldrig publicerade. Vi bodde på Ibsen Hotel i Indreby. Har fortfarande egentligen inte superkoll på stadsdelarna, men har på ett hum ungefär. Ibsen Hotel kan jag verkligen rekommendera i alla fall. Det ligger mitt i stan, prisvärt, fint inrett och god frukost!

hus kobenhavn.jpg
Köpenhamn outfit.jpg

Jacka från Weekday
Mössa och skor från H&M
T-shirt från Asket
Byxor från Hope
Väska från Baumgarten Di Marco

badrum och inredning ibsen hotel.jpg
Stilleben butik kopenhavn tips.jpg
keramik danmark.jpg
hotel ibsen tips bra hotell.jpg
butiker i köpenhamn.jpg
ibsen hotellrum kopenhamn boka hotell kopenhamn.jpg
tobias sikstrom.jpg
kermik köpenhamn.jpg

Om det inte hade regnat dygnet runt hade vi tänkt hyra cyklar och ha en ölrunda tvärs över stan. Alltså att vi började i ena kanten av staden för att cykla bit för bit tills vi hade testat alla härliga platser. Istället fick vi gömma oss i keramikaffärer och titta på julklappar.

Milton & Emma.jpg
viktoria keramik.jpg

2016-12-09 14:00 Kommentera
Kategori: Asket, Baumgarten Di Marco, H&M, Hope, Inredning, TIPS, Tips i butik, Weekday

Tisdag 29/3

2016-03-29 20:53 Kommentera
Kategori: COS, Hope, Outfit, look, River Island

river island jacket blue.jpg
tobias sikstrom blue sherling jacket.jpg
tobiassikstrom outfit herrmodeblogg.jpg
frukost matbord.jpg
tobias sikstrom jacka river island.jpg
tobias sikstrom river island jacket suede.jpg

Jag kom precis tillbaka till stan igen efter en påskhelg nere på västkusten. Har hängt med familjen och inte gjort någonting alls - precis det jag kände för denna påsk. Något som jag däremot har gjort är att skaffa mig en ny jacka. Den här från River Island.

Jacka från River Island, tshirt från COS, jeans från Filippa K och skor från Hope.

2016-03-29 20:53 Kommentera
Kategori: COS, Hope, Outfit, look, River Island

Adidas

2016-03-06 12:10 Kommentera
Kategori: COS, Herrmode blogg, Hope, Vans

tobias sikström outfit vans and street jacket.jpg
vans sneakers tobias sikström.jpg
tobias sikström outfit street mars 2016.jpg
tobias sikström street jacket navy and vans.jpg
adidas tshirt logotype tobias.jpg
tobias sikstrom adidas.jpg
tobias sikstrom adidas jacket vans.jpg

Mössa från Sätila
Solglasögon från E&E
Jacka från COS
T-shirt från Adidas
Byxor från Hope
Sneakers från Vans

2016-03-06 12:10 Kommentera
Kategori: COS, Herrmode blogg, Hope, Vans

Vita jeans

2016-02-28 10:00 Kommentera
Kategori: Acne Studios, Herrmode blogg, Hope, Outfit, look

vita jeans styla tobias sisktrom.JPG

Hur skönt är det inte att vakna upp en söndag och inte vara bakis? Det är jag med om idag. Det var dock inte det jag skulle skriva om, utan jag vill slå ett slag för vita jeans även om marken utanför fönstret också är vit, det vill säga snöig.

Stickad tröja från Hope och jeans från Acne Studios.

2016-02-28 10:00 Kommentera
Kategori: Acne Studios, Herrmode blogg, Hope, Outfit, look

Saturday 27

2016-02-27 17:28 3 kommentarer
Kategori: Acne Studios, Dagar, Dr Martens, H&M, Herrmodeshopping, Hope, Outfit, look, Stockholm

tobias sikström bedtime.jpg
tobias sikström leather jacket hm.jpg
tobias sikstrom strandvägen.jpg
tobias sikstrom papercut menswear blog.jpg
tobias sikstrom black 12.jpg
tobias sikström södermalm mars 16.jpg
our legacy store stockholm tobias sikström.jpg
blue leather jacket tobias sikstrom.jpg
hay boxes tobias sikström.jpg

Varje helg när jag vaknar har jag väldigt svårt för att gå upp. Det första jag gör när jag vaknar är att plocka upp mitt telefon från golvet och kolla igenom alla sociala medier jag använder, Instagram, Snapchat, Facebook, peach, (precis börjat använda det - följ mig för jag har typ bara 1 vän hehe) Precis som om jag, medan jag sov, missade världens alla roliga saker och nu måste ta igen dem. Sedan fastnar jag framför musikvidoer eller roliga/sjuka klipp som mina vänner taggar mig i. För en gång skull blev det inte så idag. Utan jag gick upp och tog tag i mitt liv innan klockan 12.

Skinnjacka från H&M, halsduk från COS, solglasögon från Moscot, sweatshirt från Acne Studios, byxor från Hope och skor från Dr.Martens.

2016-02-27 17:28 3 kommentarer
Kategori: Acne Studios, Dagar, Dr Martens, H&M, Herrmodeshopping, Hope, Outfit, look, Stockholm

Veckans bästa köp v.8

2016-02-22 09:19 Kommentera
Kategori: Göteborg, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Hope, Inredning, Nelly Man, TIPS, Tips i butik, Veckans bästa köp, Webbshop-kollen

veckans shoppingtips tips i butik shoppingguide herrstil.jpg

Veckans bästa köp känns väldigt Göteborg-ig måste jag säga Jag kan se mig själv lämna mina gamla lägenhet i Majorna, som låg vid Sandarna, iklädd detta. Springa ner för den där asfaltsbacken som går ner till Coop, för att hoppa på vagnen in till stan. Saknar Göteborg lite extra mycket idag.

Solglasögon från Le Specs.

Hatt från Brixton.

T-shirt från Sisley.

Jeansjacka från Levi's (är på REA just nu)

Byxor från Hope.

Plånbok i mocka från Wood Wood. Köpte denna själv för ett tag sedan och den har blivit en favorit.

Svarta sneakers med vit sula från Jack & Jones.
Det är inte varje dag som jag klickar hem saker från Jack & Jones, men gillar denna cleana modellen. Ett plus är även att sulan är lite grövre.

Ryggsäck från KIOMO

Träapa från Kay Bojesen.

Doftljus från LA:Bruket.

2016-02-22 09:19 Kommentera
Kategori: Göteborg, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Hope, Inredning, Nelly Man, TIPS, Tips i butik, Veckans bästa köp, Webbshop-kollen

K & K

2016-02-13 17:42 Kommentera
Kategori: COS, Hope, Outfit, look, Reiss, Weekday

tobias_sikstrom_feb2016_65.jpg
tobias_sikstrom_outfit_feb_2016_3.jpg
tobias_sikstrom_wool_weekday_coat.jpg
philsburger.jpg
tobias_sikstrom_weekday_coat_feb2016.jpg
skivor.jpg

Nu när skolan är "slut" är jag tillbaka på Kelly igen där jag jobbar på dagarna. Nu väntar jag bara på lite varmare klimat så att jag kan börja ta dykeln igen. Jag käkade lunch på Birka Burger. Sedan sprang jag upp till Stockholmsgruppen för att säga hej. På kvällen vandrade jag bort till Kåken där jag spelade lite skivor för första gången. Eller nästan i alla, Philip lärde mig.

Rock från Weekday, halsduk från Reiss, thsirt från COS, jeans från Asos och skor från Hope.

2016-02-13 17:42 Kommentera
Kategori: COS, Hope, Outfit, look, Reiss, Weekday

SUNDAY 7

2016-02-07 19:59 Kommentera
Kategori: COS, H&M, Herrmode blogg, Hope, L'homme Rouge

tobias_sikstrom_pinstripes.jpg
tobias_sikstrom_morgonrock_21.jpg
denim_jeans_tobiassikstrom_levis.jpg
tobias_sikstrom_februari16_1.jpg
morgonrock_hm_tobias_sikstrom.jpg
tobias_sikstrom_january.jpg

I fredags hade jag min sista riktiga skoldag. Det känns lite sjukt. Det har ändå varit härligt att vara student och kunnat göra lite som man vill. Nu är det en lång motorvägsfärd till ledvärk och döden som väntar. Och jag har inte ens körkort. Dessutom klippte jag av mig håret i fredags och gillar det inte alls. Med andra ord har jag inte haft en särskilt bra helg. Hoppas din har vart bättre!

Rock från L'homme Rouge, tshirt från COS, jeans från Levi's, skor från Hope, väska från Baumgarten Di Marco och morgonrock från H&M.

2016-02-07 19:59 Kommentera
Kategori: COS, H&M, Herrmode blogg, Hope, L'homme Rouge

Tobias Sikström

Gör på King: Bloggar om lättburet vardagsmode, stiltips och delar med mig av mina dagar i Stockholm.
Vilket innebär: Att jag tillsammans med min kamera delar med mig av tips, guider och andra smaskigheter som livet bjuder på.
Född: 1991.
CV i korthet: Studier inom kommunikation och PR och flitigt blogguppdaterande.
E-post: tobias.sikstrom@gmail.com
Instagram: @tobiassikstrom
Snapchat: @tobiassikstrom


Follow

Blogroll

Snabblänkar

Kings världsunika märkesgalleri