Tobias Sikström

Veckans bästa köp v.4

2017-01-23 22:39 2 kommentarer
Kategori: Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Tips i butik, Veckans bästa köp

Shoppingtips herrmode King Magazine.jpg

1. Svart kortärmad skjorta i lyocell från H&M. Perfekt att plocka med på solsemestern i sommar.

2. Senapsgul mössa från H&M.

3. Vita sneakers från Gucci

4. Mörkblå och vidare byxor från Acne Studios.

5. Guldring från All Blues.

6. Svart ryggsäck från Zara.

2017-01-23 22:39 2 kommentarer
Kategori: Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Tips i butik, Veckans bästa köp

Blå uppvikta jeans, vit t-shirt och ett par lackloafers

2017-01-18 22:00 5 kommentarer
Kategori: COS, Dr Martens, Our Legacy, Outfit, look, Tips i butik

tobiassikstrom herrmode blogg blå jeans.jpg
Dr Denim jeans Our Legacy loafers shoes. Tobiassikstrom.jpg
Blue jeans  white t-shirt.jpg

Jag har precis kommit hem från en helg i Berlin. Vilken stad! Hade verkligen så kul (hallå, var på Berghain). Har dock varit helt utmattad eftersom jag inte riktigt kunnat sova någonting på 5 dagar. Därav frånvaron här. Tänkte tipsa lite om Berlin senare i veckan. För nu blir det ett klädtips istället.

Ibland när jag köper jeans väljer jag en snäppet längre modell. Vanligtvis är jag 32 i längd, men när jag vill klippa av byxorna eller kunna vika upp kanten får det bli en 34-längd istället. En fin och enkel detalj som jag tycker känns lite retro – speciellt om man har ett par lågt skurna skor till (som på bilderna ovan) eller ett par grövre skor. Tänk ett par låga Dr Martens. När jag vill klä mig enkelt, ledigt och snyggt är det såhär jag går klädd. Och lite ringar på det.

T-shirt från COS
Jeans från Dr Martens
Lackloafers från Our Legacy

2017-01-18 22:00 5 kommentarer
Kategori: COS, Dr Martens, Our Legacy, Outfit, look, Tips i butik

7 favoritplagg och prylar

2017-01-09 20:00 Kommentera
Kategori: H&M, Tips i butik

7prylar och plagg som jag vill ha just nu.JPG

Så fort det blir lite varmare kommer jag att gå klädd så här – varje dag. Gillar verkligen kombinationen svart, beige och vit. Det blir även fint med de tre lagren av olika material – tjockt läder, len kashmir och mjuk bomull. För att plocka upp det beiga kombinerar jag looken med en konjakfärgad klocka och ett par orangea solglasögon. Och såklart en grå mössa för att hålla värmen.

Skinnjacka från Gant, kashmirtröja från Asket, vit skjorta från A Day's March, klocka från Tissot, solglasögon från Nividas, mössa från H&M och nya weekendväskan från Rimowa.

2017-01-09 20:00 Kommentera
Kategori: H&M, Tips i butik

Veckans bästa köp v.1

2017-01-02 21:50 Kommentera
Kategori: Reiss, Tips i butik, Tom Ford, Veckans bästa köp, Webbshop, Webbshop-kollen, Weekday

Veckans bästa köp – vita jeans.jpg

Denna tid på året brukar plånboken vanligtvis eka av tomhet. Men om du skulle ha ett par slantar kvar så svämmar just nu online-världen över av bra fynd och härligheter. Årets första lista med shoppingtips innehåller plagg som du kommer kunna använda vår, sommar, höst och vinter. Med undantag för rocken möjligtvis.

1. Randig t-shirt från Dries Van Noten

2. Mörkblå dubbelknäppt rock från Reiss

3. Silverring och silverarmband från All Blues

4. Svarta skinnhandskar från Hugo Boss

5. Smutsvita jeans från Tom Ford. Vita jeans i januari? Japp! Väljer man ett par som är lite smutsvita eller kräm-vit-färgade fungerar det alldeles utmärkt. Kanske inte slaskiga dagar dock.

6. Svarta boots i mocka från Selected Homme

7. Grå ullmössa från Weekday

Följ min blogg med Bloglovin'
Följ mig på Instagram

2017-01-02 21:50 Kommentera
Kategori: Reiss, Tips i butik, Tom Ford, Veckans bästa köp, Webbshop, Webbshop-kollen, Weekday

Julklappstips: Skinnförkläde

2016-12-18 20:51 Kommentera
Kategori: TIPS, Tips i butik

julklappstips.jpg
skinnförklädde.jpg
Julklappstips pappa.jpg

Om du inte köpt någon julklapp ännu till förslagsvis din matlagningstokiga pappa eller mamma, kommer här ett tips – ett skinnförkläde i garvat läder. Om man inte lagar så mycket mat är det även fint att hänga på väggen som en inredningsdetalj i köket. Det som jag har på mig på bilden kommer från Mt. Manor och det kan du kika på här.

Jag har inte ens börjat att köpa min julklappar ännu. Samma sak varje år. Jag kommer springa på stan och svettas tillsammans med 70 % av Stockholms invånare ikväll.

2016-12-18 20:51 Kommentera
Kategori: TIPS, Tips i butik

Tavlor

2016-12-17 16:29 2 kommentarer
Kategori: Inredning, Tips i butik

Desenio.jpg

Jag har precis börjat att byta ut det mesta i mitt hem. Jag vill att allt ska blåsa bort och bytas ut. Mest för omväxlings skull. Först ut var tavlorna. De är nu utbytta och ersatta med dessa som jag klickade hem från Desenio som jag skrev om förra veckan. Och såhär blev det.

desenio tavelvägg.jpg

Nu ska bordet och stolarna väck! Letar febrilt efter ett runt bord. Hojta gärna om du har något tips!

2016-12-17 16:29 2 kommentarer
Kategori: Inredning, Tips i butik

Julklapptips: Pyjamas

2016-12-10 08:00 Kommentera
Kategori: Julguide, Julklappar, Julklappstips, Rayville, Tips i butik, Tom Ford

Julklappstips till honom.jpg
Rayville pyjamas randig.jpg

Något som man kanske inte alltid köper själv, men som man gärna tar emot som present – är en pyjamas. En fin sådan. Tänk att få vakna upp en kall vintermorgon (typ juldagen) och få klä på sig en skön pyjamas. Jag förstår dem som inte tycker att det är bekvämt att sova i den, men pyjamasen 2017 är ett hemma-mys-plagg och ett perfekt julklappsförslag! På bilden har jag på mig en grå- och vitrandig bomullspyjamas från Rayville.

Följ min blogg med Bloglovin'
Följ mig på Instagram

2016-12-10 08:00 Kommentera
Kategori: Julguide, Julklappar, Julklappstips, Rayville, Tips i butik, Tom Ford

Hotelltips i Köpenhamn

2016-12-09 14:00 Kommentera
Kategori: Asket, Baumgarten Di Marco, H&M, Hope, Inredning, TIPS, Tips i butik, Weekday

Tobias Sikstrom look.jpg
ibsen hotel kobenhavn.jpg

Jag kom på att jag har massa mer bilder från Köpenhamn som jag aldrig publicerade. Vi bodde på Ibsen Hotel i Indreby. Har fortfarande egentligen inte superkoll på stadsdelarna, men har på ett hum ungefär. Ibsen Hotel kan jag verkligen rekommendera i alla fall. Det ligger mitt i stan, prisvärt, fint inrett och god frukost!

hus kobenhavn.jpg
Köpenhamn outfit.jpg

Jacka från Weekday
Mössa och skor från H&M
T-shirt från Asket
Byxor från Hope
Väska från Baumgarten Di Marco

badrum och inredning ibsen hotel.jpg
Stilleben butik kopenhavn tips.jpg
keramik danmark.jpg
hotel ibsen tips bra hotell.jpg
butiker i köpenhamn.jpg
ibsen hotellrum kopenhamn boka hotell kopenhamn.jpg
tobias sikstrom.jpg
kermik köpenhamn.jpg

Om det inte hade regnat dygnet runt hade vi tänkt hyra cyklar och ha en ölrunda tvärs över stan. Alltså att vi började i ena kanten av staden för att cykla bit för bit tills vi hade testat alla härliga platser. Istället fick vi gömma oss i keramikaffärer och titta på julklappar.

Milton & Emma.jpg
viktoria keramik.jpg

2016-12-09 14:00 Kommentera
Kategori: Asket, Baumgarten Di Marco, H&M, Hope, Inredning, TIPS, Tips i butik, Weekday

Julklappstips: Fotokonst och ramar

2016-12-06 11:12 Kommentera
Kategori: Herrmodeshopping, TIPS, Tips i butik

Desinio affischer, posters, ramar fotokonst online.jpg

Något som jag alltid gillar att få i julklapp är posters, fotokonst och tavlor – stora som små. Jag tycker inte att man behöver köpa affischer med tanken att det måste sitta uppe i sjutton år utan genom att förnya väggarna emellanåt blir hemmet lite mer trivsamt och förnyat. Om någon som läser detta (som ska köpa julklapp till mig) vill jag gärna ha vita affischen med svarta penseldraget.

Här ovan har jag plockat ut lite favoriter från Desenio som har massvis med fotokonst och ramar. Eftersom julklappssäsongen redan är i full gång kan du köpa dina julklappar där med 25% rabatt. Då är det bara att ange koden: tobias25. Den koden gäller mellan 6-8 december. Passa på idag helt enkelt!

2016-12-06 11:12 Kommentera
Kategori: Herrmodeshopping, TIPS, Tips i butik

Juklappstips: Give Swedish

2016-12-04 20:50 Kommentera
Kategori: Julguide, Julklappar, Julklappstips, TIPS, Tips i butik

Äntligen är december här och nedräkningen till jul har officiellt startat. I min familj har vi i princip slutat att köpa presenter till varandra. Största anledningen till det är att vi (när allas respektive och barn är med) är 19 personer. Lite dyrt med presenter till alla då...

Men om du är på jakt efter fina klappar kommer jag under hela månaden att dela med mig av massor av bra tips. Först ut är projektet Give Swedish.

Julklappstips blogg pojkvän presenttips.jpg

Give Swedish är skapat av ett par olika unga svenska märken som har gått samman under julen och satt ihop fina kit med produkter som alla är perfekta julklappar. Det är saker inom inredning, kläder och skor för att nämna ett par som alla passar ihop fint tillsammans. Här i bilderna har jag satt ihop ett par olika presentförslag.

1. Ljusstake från Hem.
2. Solglasögon från Nividas
3. Mörkgrå tröja i merinoull från Asket (som du själv kan bestämma längd på)

give swedish gift wrapping.jpg
julklappstips julklappar herrmode.jpg

4. Träfigur från Hem
5. Beige kashmirtröja från Asket
6. Svart klocka med vit urtavla från TID Watches
7. Sneakers i mocka från CQP
8. Presentkort på Absolute Art – tavlor och affischer
9. Solglasögon från Nividas

2016-12-04 20:50 Kommentera
Kategori: Julguide, Julklappar, Julklappstips, TIPS, Tips i butik

Tobias Sikström

Gör på King: Bloggar om lättburet vardagsmode, stiltips och delar med mig av mina dagar i Stockholm.
Vilket innebär: Att jag tillsammans med min kamera delar med mig av tips, guider och andra smaskigheter som livet bjuder på.
Född: 1991.
CV i korthet: Studier inom kommunikation och PR och flitigt blogguppdaterande.
E-post: tobias.sikstrom@gmail.com
Instagram: @tobiassikstrom
Snapchat: @tobiassikstrom


Follow

Blogroll

Snabblänkar

Kings världsunika märkesgalleri