Tobias Sikström

Antagligen vinterns bästa spellista 2017

2017-01-22 18:04 Kommentera
Kategori: Musiktips, TIPS

Spotify spellista 2017 tips musik listor.png

Jag tänkte dela med mig av (i min mening) vintern 2017's bästa spellista. Den kommer jag att fylla på med låtar ända fram till dess att knopparna börjar slå ut och isen släpper i bäckarna. När det blir vår helt enkelt. Lyssna gärna.

Spellistan hittar du här.

Spellista musiktips spotify 2017.png

2017-01-22 18:04 Kommentera
Kategori: Musiktips, TIPS

24h i Neapel

2017-01-11 21:50 Kommentera
Kategori: Italien, Resor och Guider, TIPS

tobias sikstrom napoli.jpg

Jag kikade igenom mina opublicerade inlägg och upptäckte att jag aldrig publicerade detta? För ungefär ett halvår sedan(!) stod jag i Sorrento i Italien och väntade på en båt som skulle ta mig till Neapel. Jag tänkte att vi skulle kika lite på hur 24 timmar kan se ut där.

Båt i Napoli.jpg

Jag och Andreas hade varit längs Amalfikusten i ett par dagar och innan vi skulle hem tänkte vi att det går nog att hinna med en stad också.

T-shirt från COS

Tobias COS.jpg

Ska du resa till Italien i sommar och kanske vill besöka just Amalfikusten tycker jag att du ska välja båt framför lokaltåg (om det inte är ett snabbtåg). Tåget tar mycket längre tid, saknar ventilation och det stannar på alla stationer. Alltså var tionde meter. Då är båt mycket bättre. Och härligare!

Sorrento.jpg
Napoli Hotell tips Italien.jpg

Eftersom vi bara skulle stanna en natt bokade vi ett superbilligt och vad vi trodde skulle vara ett ganska dåligt hotell. Jag tror vi betalade ca 200 kr var. Men det var så fint! Superlitet, men med en egen stor balkong över gatan och låg mitt i smeten. Piazza Bovio 22 heter det om man är sugen!

Frukost Napoli.jpg
Tobias Sikström Napoli.jpg

Här har jag på mig en skjorta från H&M, solglasögon från Moscot och byxor från COS.

houses Napoli.jpg
kiwiglass Napoli.jpg

Överallt säljs det glass. Isglass, gräddglass och ja, glass helt enkelt. Detta måste prövas!

Neapel Napoli.jpg
Sorrento hamn.jpg
Napoli city guide.jpg
Napoli.jpg
Neapel Tobias.jpg
tobias sikström.jpg
Nightlife Napel Napoli Neapel.jpg

På kvällen flyttar alla restauranger ut på gatan och staden är liksom vaken hela natten. Neapel är en sådan typ av stad som man kanske endast besöker en gång. För har man redan varit där finns det inte så mycket att åka tillbaka till – för att uppleva en gång till. En gång räcker. Och det är inte så lite!


Följ min blogg med Bloglovin'
Följ mig på Instagram

2017-01-11 21:50 Kommentera
Kategori: Italien, Resor och Guider, TIPS

5 saker att göra i mellandagarna

2016-12-26 08:00 Kommentera
Kategori: TIPS

black-mirror.jpg
Serietips: Black Mirror
black-mirror-masks.jpg

Den senaste serien som jag har börjat att följa är Black Mirror! Avsnitten hänger inte ihop utan man kan egentligen börja titta på vilken säsong och vilket avsnitt som helst. Gemensamt för alla episoder är teknik, framtid vs nutid och att de är svinbra! Finns på Netflix.

Skärmavbild 2016-10-14 kl. 00.10.50.png

Jag dog häromveckan när Way Out West släppte Lana Del Rey som första akt till nästa års festival. Det finns ingen som står högre upp på min önskelista. Inte ens om återuppliva Michael Jackson var ett alternativ. Med andra ord bör du redan nu planera augusti månad 2017. Köp biljett, fixa boende och pinterest-sök på "festivalkläder" medan du lyssnar på Chelsea Hotel No 2 ovan.

filmtips.jpg
asinglemant-une-libanaise-a-paris.jpg
Filmtps: A Single Man

Japp. Jag har en ganska förutsägbar smak när det kommer till filmer och serier. Man kan se en röd tråd gällande estetiken. En film som du bör se (och se om) är Tom Ford's A Single Man. Vacker, bra och (inte helt oväntat) skitsnygga kläder.

Den här låten figurerade lite överallt för ett tag sedan – Dolly Parton's "Jolene" fast uppspelad i ett mycket långsammare tempo. Så bra! Lyssna på den på repeat!

För några veckor sedan tog Madonna emot den (oerhört) välförtjänta utmärkelsen "Woman of the year" under Billboard's Women in Music event. Har du lyssnat/tittat på hennes tal? Om inte bör du göra det. Hon sätter fingret på så många punkter och aspekter som existerar och (tyvärr) utgör vår mansdominanta värld. Lyssna, inspireras och lär!

2016-12-26 08:00 Kommentera
Kategori: TIPS

Julklappstips: Skinnförkläde

2016-12-18 20:51 Kommentera
Kategori: TIPS, Tips i butik

julklappstips.jpg
skinnförklädde.jpg
Julklappstips pappa.jpg

Om du inte köpt någon julklapp ännu till förslagsvis din matlagningstokiga pappa eller mamma, kommer här ett tips – ett skinnförkläde i garvat läder. Om man inte lagar så mycket mat är det även fint att hänga på väggen som en inredningsdetalj i köket. Det som jag har på mig på bilden kommer från Mt. Manor och det kan du kika på här.

Jag har inte ens börjat att köpa min julklappar ännu. Samma sak varje år. Jag kommer springa på stan och svettas tillsammans med 70 % av Stockholms invånare ikväll.

2016-12-18 20:51 Kommentera
Kategori: TIPS, Tips i butik

Hotelltips i Köpenhamn

2016-12-09 14:00 Kommentera
Kategori: Asket, Baumgarten Di Marco, H&M, Hope, Inredning, TIPS, Tips i butik, Weekday

Tobias Sikstrom look.jpg
ibsen hotel kobenhavn.jpg

Jag kom på att jag har massa mer bilder från Köpenhamn som jag aldrig publicerade. Vi bodde på Ibsen Hotel i Indreby. Har fortfarande egentligen inte superkoll på stadsdelarna, men har på ett hum ungefär. Ibsen Hotel kan jag verkligen rekommendera i alla fall. Det ligger mitt i stan, prisvärt, fint inrett och god frukost!

hus kobenhavn.jpg
Köpenhamn outfit.jpg

Jacka från Weekday
Mössa och skor från H&M
T-shirt från Asket
Byxor från Hope
Väska från Baumgarten Di Marco

badrum och inredning ibsen hotel.jpg
Stilleben butik kopenhavn tips.jpg
keramik danmark.jpg
hotel ibsen tips bra hotell.jpg
butiker i köpenhamn.jpg
ibsen hotellrum kopenhamn boka hotell kopenhamn.jpg
tobias sikstrom.jpg
kermik köpenhamn.jpg

Om det inte hade regnat dygnet runt hade vi tänkt hyra cyklar och ha en ölrunda tvärs över stan. Alltså att vi började i ena kanten av staden för att cykla bit för bit tills vi hade testat alla härliga platser. Istället fick vi gömma oss i keramikaffärer och titta på julklappar.

Milton & Emma.jpg
viktoria keramik.jpg

2016-12-09 14:00 Kommentera
Kategori: Asket, Baumgarten Di Marco, H&M, Hope, Inredning, TIPS, Tips i butik, Weekday

Julklappstips: Fotokonst och ramar

2016-12-06 11:12 Kommentera
Kategori: Herrmodeshopping, TIPS, Tips i butik

Desinio affischer, posters, ramar fotokonst online.jpg

Något som jag alltid gillar att få i julklapp är posters, fotokonst och tavlor – stora som små. Jag tycker inte att man behöver köpa affischer med tanken att det måste sitta uppe i sjutton år utan genom att förnya väggarna emellanåt blir hemmet lite mer trivsamt och förnyat. Om någon som läser detta (som ska köpa julklapp till mig) vill jag gärna ha vita affischen med svarta penseldraget.

Här ovan har jag plockat ut lite favoriter från Desenio som har massvis med fotokonst och ramar. Eftersom julklappssäsongen redan är i full gång kan du köpa dina julklappar där med 25% rabatt. Då är det bara att ange koden: tobias25. Den koden gäller mellan 6-8 december. Passa på idag helt enkelt!

2016-12-06 11:12 Kommentera
Kategori: Herrmodeshopping, TIPS, Tips i butik

Juklappstips: Give Swedish

2016-12-04 20:50 Kommentera
Kategori: Julguide, Julklappar, Julklappstips, TIPS, Tips i butik

Äntligen är december här och nedräkningen till jul har officiellt startat. I min familj har vi i princip slutat att köpa presenter till varandra. Största anledningen till det är att vi (när allas respektive och barn är med) är 19 personer. Lite dyrt med presenter till alla då...

Men om du är på jakt efter fina klappar kommer jag under hela månaden att dela med mig av massor av bra tips. Först ut är projektet Give Swedish.

Julklappstips blogg pojkvän presenttips.jpg

Give Swedish är skapat av ett par olika unga svenska märken som har gått samman under julen och satt ihop fina kit med produkter som alla är perfekta julklappar. Det är saker inom inredning, kläder och skor för att nämna ett par som alla passar ihop fint tillsammans. Här i bilderna har jag satt ihop ett par olika presentförslag.

1. Ljusstake från Hem.
2. Solglasögon från Nividas
3. Mörkgrå tröja i merinoull från Asket (som du själv kan bestämma längd på)

give swedish gift wrapping.jpg
julklappstips julklappar herrmode.jpg

4. Träfigur från Hem
5. Beige kashmirtröja från Asket
6. Svart klocka med vit urtavla från TID Watches
7. Sneakers i mocka från CQP
8. Presentkort på Absolute Art – tavlor och affischer
9. Solglasögon från Nividas

2016-12-04 20:50 Kommentera
Kategori: Julguide, Julklappar, Julklappstips, TIPS, Tips i butik

Något nytt & något gammalt

2016-11-10 20:55 Kommentera
Kategori: TIPS, Tips i butik

flatlay Tobias Sikstrom.jpg

Jacka från Gant
Väska från Our Legacy
Mössa från H&M
Sneakers från COS
Galgar från Hay

2016-11-10 20:55 Kommentera
Kategori: TIPS, Tips i butik

Veckans bästa köp v.44

2016-11-01 21:00 1 kommentar
Kategori: Herrmode blogg, Herrmodeshopping, TIPS, Tips i butik, Veckans bästa köp

veckans bästa köp v44 shpping tips mode och inredning blogg kollage.jpg

En vecka swishar förbi fort! Det gör även lönen - speciellt om man kan spendera den på sådana här vackra ting. Här kommer veckans tio bästa köp!

1. Grå & transparenta solglasögon

2. Vit t-shirt

3. Grå klassisk rock i ull

4. Återfuktande lotion till ansiktet

5. Mörkbruna handskar i mocka

6. Mörkbruna Chelsea boots i mocka

7. Kamelfärgad kashmirhalsduk

8. Midnattsblå byxor i bomull

9. Poster över Stockholm

10. Mössa i merinoull

Följ min blogg med Bloglovin'
Följ mig på Instagram

2016-11-01 21:00 1 kommentar
Kategori: Herrmode blogg, Herrmodeshopping, TIPS, Tips i butik, Veckans bästa köp

Outfit: Vidare byxor

2016-11-01 18:44 Kommentera
Kategori: Asket, H&M, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, L'homme Rouge, Outfit, look, TIPS, Tips i butik

Outtfit herrkläder tips och inspiratio mode för män.JPG

När jag postade den här bilden på min Instagram igår fick jag så många frågor (speciellt om byxorna) att jag tänkte att jag kör upp den här på bloggen också! Det här med vidare byxor har varit på tapeten ett tag. Personligen tycker jag att jag är så fruktansvärt ful i de flesta vidare varianter, men just dessa från L'homme Rouge har blivit ett favoritpar i garderoben. Till dem gillar jag att bära instoppat. Är byxan av en vidare variant brukar det vara tacksamt att bära tightare upptill för att få en fin kropps-siluett. Till det bär jag gärna en enkel statementjacka och gärna en mössa i ett material som bryter av de andra materialen.

Mössa och sneakers från H&M
Skinnjacka från Gant
T-shirt från Asket
Byxor från L'homme Rouge

Följ min blogg med Bloglovin'
Följ mig på Instagram

2016-11-01 18:44 Kommentera
Kategori: Asket, H&M, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, L'homme Rouge, Outfit, look, TIPS, Tips i butik

Tobias Sikström

Gör på King: Bloggar om lättburet vardagsmode, stiltips och delar med mig av mina dagar i Stockholm.
Vilket innebär: Att jag tillsammans med min kamera delar med mig av tips, guider och andra smaskigheter som livet bjuder på.
Född: 1991.
CV i korthet: Studier inom kommunikation och PR och flitigt blogguppdaterande.
E-post: tobias.sikstrom@gmail.com
Instagram: @tobiassikstrom
Snapchat: @tobiassikstrom


Follow

Blogroll

Snabblänkar

Kings världsunika märkesgalleri