Tobias Sikström

Årets bästa outfits

2017-01-07 18:20 Kommentera
Kategori: Acne Studios, Asket, Calvin Klein, COS, H&M, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Hope, L'homme Rouge, Nelly Man, Outfit, look, Reiss, Weekday

2016 herrmode looks outfits.png

Internet har svämmat över med årskrönikor och summeringar den senaste tiden – och jag älskar det. Det innefattar även den nästintill obligatoriska "Best nine"– summeringen. Alltså vilka nio bilder som fått flest likes på Instagram. Jag vill ju inte vara sämre själv så självklart måste jag också göra detta. Tänkte att vi skulle kika på dessa och hur de ser ut i klädväg.

FullSizeRender-3.jpg

På nionde plats hamnade en bild från Köpenhamn. Närmare bestämt på mig och Milton när jag och Emma hälsade på honom i höstas. Jag har på mig mössa, stickad tröja och skor från H&M. Rock från Uniforms For the Dedicated och byxor från L'homme Rouge.

Blogginlägg från det finns här.

Snyggaste skinnjackan, vita sneakers och t-shirt.jpg

På åttonde plats! Skinnjacka från Gant, t-shirt från Asket. Byxorna kommer från L'homme Rouge och sneakersen hittade jag på H&M i Portugal.

Rosa rock.JPG

Nr 7. Denna färgglada rock kommer från Reiss. Mössan hittar man på H&M, byxorna NLY Man och sneakersen finns på COS.

Blogginlägg hittar du här.

Inredning och spegelselfie.JPG

Plats 6. Mörkgrön polotröja från Reiss, jeans från COS och sneakers från H&M.

Fleecejacka beige och cykel blogg.jpg

Nummer 5 (bloginlägget under detta). Fleecejacka från Weekday, mössa och sneakers från H&M och byxor från Hope.

Rock i ull och bomull från HM. Laserskurvna kanter. Tips och inspiration.jpg

En av de senare bilderna kammar hem fjärdeplatsen. Rocken kommer från H&M. Den köpte jag förra vintern, men är sugen på att sälja den. Så om du är intresserad är det bara att hojta till.

Minimalistisk outfit herr mode.JPG

Nummer 3 tog jag till ett samarbete med Man of a kind. Jag har på mig mössa och rock från Calvin Klein. T-shirten kommer från T by Alexander Wang och stickade zip-koftan kommer från DSquared2. Jeansen är Rag & Bone.

Här kan du läsa blogginlägget.

IMG_3987.JPG

En skrivbordsselfie kom tvåa! Rock, stickad polotröja och mockaboots från Reiss. Jeansen kommer från Crocker.

Kamelrock och silver bag.JPG

Den populäraste bilden blev denna kamelrocksselfie från samma morgon som jag åkte till Köpenhamn. En slutsats av detta är att spegelselfien minst sagt har varit en favorit under 2016. Och att den där grå mössan var ett bra köp.

Jag har på mig mössa från H&M, kamelrock från NLY Man, byxor från L'homme Rouge och sneakers från H&M.

Om du vill följa mig på Instagram hittar du mig på @tobiassikstrom

2017-01-07 18:20 Kommentera
Kategori: Acne Studios, Asket, Calvin Klein, COS, H&M, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Hope, L'homme Rouge, Nelly Man, Outfit, look, Reiss, Weekday

Outfit: Ett set

2016-11-09 17:00 6 kommentarer
Kategori: Acne Studios, Eytys, L'homme Rouge, Moscot, Outfit, look, Tips i butik

tobias sikstrom set lhomme rouge outfit.jpg
tips kläder och outfits herrmode plagg tobias sikström.jpg
tobias sikström blogg outfit.jpg

Jag har alltid haft en förkärlek till plagg som kommer i set. Speciellt de som är inspirerade av japanska arbetsuniformer (helt enkelt att de upplevs som praktiska, raka, och "strikta") och även de som flirtar med 60-talet. Mitt senaste favoritset är detta från årets höstkollektion av svenska L'homme Rouge. Både jackan och byxorna är även snygga var för sig och fungerar därför utmärkt att bära tillsammans med andra plagg.

herrmode byxor blogg sneakers.jpg

Set (i finare och tunnare material) är perfekta när:
1. Man vill känna sig välklädd, men fortfarande sportig och enkel.
2. Har försovit sig och har panik eftersom bussen går om 10 min och du vet inte vad du ska ha på dig!

eytys sneakers.jpg
tobias sikström outfit.jpg

Solglasögon från Eytys
Ring från All Blues
Mörkbrunt set från L'homme Rouge
Sweatshirt från Acne Studios
Sneeakers från Eytys

2016-11-09 17:00 6 kommentarer
Kategori: Acne Studios, Eytys, L'homme Rouge, Moscot, Outfit, look, Tips i butik

Outfit: Vidare byxor

2016-11-01 18:44 Kommentera
Kategori: Asket, H&M, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, L'homme Rouge, Outfit, look, TIPS, Tips i butik

Outtfit herrkläder tips och inspiratio mode för män.JPG

När jag postade den här bilden på min Instagram igår fick jag så många frågor (speciellt om byxorna) att jag tänkte att jag kör upp den här på bloggen också! Det här med vidare byxor har varit på tapeten ett tag. Personligen tycker jag att jag är så fruktansvärt ful i de flesta vidare varianter, men just dessa från L'homme Rouge har blivit ett favoritpar i garderoben. Till dem gillar jag att bära instoppat. Är byxan av en vidare variant brukar det vara tacksamt att bära tightare upptill för att få en fin kropps-siluett. Till det bär jag gärna en enkel statementjacka och gärna en mössa i ett material som bryter av de andra materialen.

Mössa och sneakers från H&M
Skinnjacka från Gant
T-shirt från Asket
Byxor från L'homme Rouge

Följ min blogg med Bloglovin'
Följ mig på Instagram

2016-11-01 18:44 Kommentera
Kategori: Asket, H&M, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, L'homme Rouge, Outfit, look, TIPS, Tips i butik

En helg i oktober

2016-10-12 21:07 2 kommentarer
Kategori: COS, Dagar, Eytys, L'homme Rouge, Moscot, Outfit, look, Uniforms For The Dedicated

Tobias Sikstrom lhomme Rouge Eytys outfit (kopia).jpg
bakelser weekend stockholm.jpg
Outfit Tobias Sikström.jpg
Acne Studios.jpg
Urban Deli frukost Nytorget.jpg
outfit herrmode blogg tobiassikstrom.jpg
Outfitbild Tobias Sikström herrmode online.jpg
frukost urban deli brunch.jpg
Outfit så ska du klä dig i höst.jpg
Acne Studios Nytorget.jpg
Uniforms for the dedicated l'homme Rouge och Eytys.jpg

Jag tycker fortfarande att det är lite konstigt att vara "ledig" på helgerna när jag i så många år alltid jobbade både lördagar och söndagar. Men jag älskar det! Dock brukar oftast söndagar vara en dag då jag fotograferar ganska mycket. Andreas är den som tar nästan alla bilder på mig och jag brukar tvinga ut honom på söndagarna för att fotografera. Det är inte alltid så populärt.

Den här söndagen cyklade jag ner till Urban Deli för att käka lite frukost. Mötte upp Emma och Sofia. Sedan vandrade vi runt på Söder och kikade in i lite butiker. Provade skor på Acne, letade efter krimskrams på ROOM och försökte hitta en ny cykelkorg innan jag cyklade hem idag.

Rock från Uniforms For The Dedicated
Solglasögon från Moscot
Sweatshirt från COS
Byxor från L'homme Rouge
Sneakers från Eytys

Följ min blogg med Bloglovin'
Följ mig på Instagram

2016-10-12 21:07 2 kommentarer
Kategori: COS, Dagar, Eytys, L'homme Rouge, Moscot, Outfit, look, Uniforms For The Dedicated

SUNDAY 7

2016-02-07 19:59 Kommentera
Kategori: COS, H&M, Herrmode blogg, Hope, L'homme Rouge

tobias_sikstrom_pinstripes.jpg
tobias_sikstrom_morgonrock_21.jpg
denim_jeans_tobiassikstrom_levis.jpg
tobias_sikstrom_februari16_1.jpg
morgonrock_hm_tobias_sikstrom.jpg
tobias_sikstrom_january.jpg

I fredags hade jag min sista riktiga skoldag. Det känns lite sjukt. Det har ändå varit härligt att vara student och kunnat göra lite som man vill. Nu är det en lång motorvägsfärd till ledvärk och döden som väntar. Och jag har inte ens körkort. Dessutom klippte jag av mig håret i fredags och gillar det inte alls. Med andra ord har jag inte haft en särskilt bra helg. Hoppas din har vart bättre!

Rock från L'homme Rouge, tshirt från COS, jeans från Levi's, skor från Hope, väska från Baumgarten Di Marco och morgonrock från H&M.

2016-02-07 19:59 Kommentera
Kategori: COS, H&M, Herrmode blogg, Hope, L'homme Rouge

Tegnergatan

2016-01-07 15:00 Kommentera
Kategori: COS, H&M, Herrmode blogg, L'homme Rouge, Outfit, look, Reiss, Uniforms For The Dedicated

menswear_coat_bag_tobias_sikstrom.jpg
tobias_sikstrom_blog.jpg
lhomme_rouge_coat.jpg

Rock från L'homme Rouge, mörkblå kashmirtröja från COS, grå ullbyxor från Uniforms For The Dedicated, väska från Reiss och sneakers från H&M.

2016-01-07 15:00 Kommentera
Kategori: COS, H&M, Herrmode blogg, L'homme Rouge, Outfit, look, Reiss, Uniforms For The Dedicated

Skjortan

2015-12-04 10:35 Kommentera
Kategori: Herrmodeshopping, L'homme Rouge, Tips i butik

tobiassikstrom-basskjorta.jpg

Det är en del som har frågat om den svarta skjortan som jag har på mig på min toppbild längst upp på denna sidan. Den har jag köpt från L'homme Rouge och är, enligt mig, den perfekta svarta bomullsskjortan.

2015-12-04 10:35 Kommentera
Kategori: Herrmodeshopping, L'homme Rouge, Tips i butik

Monday 2/12

2015-12-02 19:50 Kommentera
Kategori: COS, Grandpa, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, L'homme Rouge, Outfit, look

tobiassikstrom outfit kingmagazine.jpg
urbandeli-sveavagen.jpg
tobias-sikstrom-outfit-8.jpg
granit-stockholm.jpg
tobiassikstromdecember15.jpg
tobias-sikstrom-lhomme-rouge.jpg
urban-deli-tobiassikstrom.jpg
tobias-sikstrom-lhomme-rouge-rock.jpg

Idag hoppade jag ut i Antarktis i min favoritrock från L'homme Rouge. Under vinterhalvåret är pinstripes något av det bästa jag vet. Till mina stora glädje var det svinkallt så jag kunde inviga lite nya vinterprylar. Mössan och världens bredaste och tjockaste halsduk hittade jag på Grandpa i helgen och kommer antagligen rädda mig denna vinter. De senaste dagarna har jag drunknat i jobb och skola och har inte kunnat lämnat datorn en enda sekund. Därför var det så skönt att hänga omkring lite på stan idag.

Mössa från Grandpa, Ray Ban's, rock från L'homme Rouge, halsduk från Amanda Christensen (Grandpa) jeans från COS och skor från Reiss.

2015-12-02 19:50 Kommentera
Kategori: COS, Grandpa, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, L'homme Rouge, Outfit, look

VECKANS BÄSTA KÖP v. 41

2015-10-06 22:53 5 kommentarer
Kategori: COS, H&M, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, House Doctor, Inredning, L'homme Rouge, Our Legacy, TIPS, Tips i butik, Tom Ford, Vans, Veckans bästa köp, Weekday

veckans-tips-i-butik-tobiassikstrom-trendtips-spaning.jpg

Varje måndag delar jag med mig av alla mina tips och spaningar. Ofta är det en hel drös med grejer som jag själv gått och klämt på, fått beslutsångest över eller kanske redan köpt. Plagg, inredning, musik eller annat smaskigt. Här kommer min lista på de bästa köpen denna vecka.

1. Nya blanka magasin är aldrig fel.
2. Den perfekta kabelstickade tröjan. En sådan där som man vill ha på sig på julafton eller när man är insnöad i en stuga i fjällen. Denna kommer från Tom Ford.
3. De aldrig fula eller tröttsamma vansen.
4. Grå byxor från Weekday.
5. Om du letar efter en tjock och varm mössa hittar du den hosL'homme Rouge.
6. En drömrock från Our Legacy.
7. Kanske en lite annorlunda sak att tips om, men jag gillar verkligen dessatallrikar från House Doctor. De är i alla fall en bra present eller julklapp.
8. På H&M hittar man de där lakanen i linné som man inte trodde fanns. Deras grå linnelakan är billigast på marknaden och kanske några av det skönaste.
9. Ett par renhorn från Åhléns som kan få en plats bland tavlorna på väggen.
10. En förvaringsask/trädekoration från COS x HAY.
11. Gröna växter, gröna växter och gröna växter. Nej, vi kan inte tjata om dem tillräckligt. Igår var jag på Blomsterlandet här i Stockholm och skulle köpa mig en ny Monstera (som är växten på bilden) men blev då uppläxad att de är slut eftersom alla envisas med alla blogga om dem. Och nu gör jag precis samma sak.

---------------
Läs också: Tips inför helgen.
Veckans bästa köp v40.

2015-10-06 22:53 5 kommentarer
Kategori: COS, H&M, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, House Doctor, Inredning, L'homme Rouge, Our Legacy, TIPS, Tips i butik, Tom Ford, Vans, Veckans bästa köp, Weekday

Tobias Sikström

Gör på King: Bloggar om lättburet vardagsmode, stiltips och delar med mig av mina dagar i Stockholm.
Vilket innebär: Att jag tillsammans med min kamera delar med mig av tips, guider och andra smaskigheter som livet bjuder på.
Född: 1991.
CV i korthet: Studier inom kommunikation och PR och flitigt blogguppdaterande.
E-post: tobias.sikstrom@gmail.com
Instagram: @tobiassikstrom
Snapchat: @tobiassikstrom


Follow

Blogroll

Snabblänkar

Kings världsunika märkesgalleri