Tobias Sikström

Kamelrock, läderryggsäck och lördag

2017-01-09 15:00 Kommentera
Kategori: COS, Dr Martens, Filippa K, Grandpa, J.Lindeberg, Moscot, Nelly Man

Acne Studios Kamelrock.jpg
tobias skog.jpg
Kamelrock, vit skjorta, stilinspiration, blogg.jpg
Jack russell.jpg
woods tobias.jpg
svart ryggsäck i skinn och läder.jpg
Haymarket Stockholm.jpg
Stockholm winter.jpg
killblogg.jpg

I lördags trotsade jag och kylan och tvingade med mig Andreas ut på en promenad. Jag har precis upptäckt den "hemliga" parken/skogen som ligger gömd bakom Karlbergs slott. Perfekt för mig att traska i eftersom jag bor i krokarna. En riktig vinterdröm! En annan bra sak är ryggsäck! Hade glömt bort hur härligt och bekvämt det är med just ryggsäck. Händerna är fria och man kan ägna sig åt saker som att scrolla i telefon-feedet eller ta emot med båda händerna när man ramlar på isen. Bra!

Tycker att Stockholm är så fint så här års. Det är stilla, krispigt och vackert. Vid sådana tillfällen blir jag lite extra glad att jag valde att lämna Göteborg och flytta upp. Var såklart tvungen att gå ut och fota på eftermiddagen strax innan solen gick ner. Så nu kommer det komma en rad olika vintermiljöbilder i inläggen. Men det är ju lite härligt ändå.

Mössa från Grandpa, solglasögon från Moscot, skjorta från Filippa K, stickad tröja från COS, rock från NLY Man, jeans från J.Lindeberg och boots från Dr Martens.

2017-01-09 15:00 Kommentera
Kategori: COS, Dr Martens, Filippa K, Grandpa, J.Lindeberg, Moscot, Nelly Man

Plåtning med Grandpa

2016-04-10 22:21 2 kommentarer
Kategori: Dagar, Grandpa

grandpa photoshoot.jpg
grandpa ss16 foto.jpg
tavla grandpa huvudkontor.jpg
uniforms for the dedicated grandpa.jpg
grandpa SS16 plåtnng Stockholm.jpg
solglas-600x400.jpg
grandpa kontor.jpg
grandpa store södermalm.jpg

Häromveckan mötte jag upp Karin från Grandpa för lite härlig frukost på Il Café på Söder. Sedan traskade vi bort ett par kvarter till deras kontor, bytte om och sedan var dags för lite SS16- plåtning. Bilderna som vi tog kommer jag att lägga upp lite hipp som happ.

2016-04-10 22:21 2 kommentarer
Kategori: Dagar, Grandpa

Ganni x Grandpa

2016-03-30 08:00 Kommentera
Kategori: Grandpa

ganni event.jpg
tobias sikström grandpa event (kopia).jpg
grandpa event .jpg
ganni event grandpa stockholm.jpg

Häromveckan var jag förbi Grandpas nya butik på Brogatan här i Stockholm. Där var de i full gång med att fira att danska märket Ganni nu har börjat säljas där. Tyvärr gör Ganni ännu inga herrkläder, men man hoppas ju lite...

2016-03-30 08:00 Kommentera
Kategori: Grandpa

GREY

2016-02-02 00:50 Kommentera
Kategori: Grandpa, H&M, Herrmode blogg, Outfit, look, Tips i butik, Uniforms For The Dedicated

IMG_1192.JPG
tobias_sikstrom_amandachristensen.jpg
breakfast_stockholm_tobias_sikstrom.jpg
uniforms_tobiassikstrom_januari_16.jpg
tobias_sikstrom_januari_4.jpg
tobias_sikstrom_januari_16.jpg
tobias_sikstrom_amanda_christensen.jpg
tobias_sikstrom_outfit_januari.jpg

Förra veckan publicerade jag denna bild på min Instagram. Efteråt fick jag en del frågor om halsduken. Den är den största jag äger och antagligen även den varmaste eftersom den är brutalt bred, så jag bär alltså inte två halsdukar utan den är grå på ena sidan och blå på andra. Bra va?

Något annat jag har kommit på är att jag inte fotar och skriver så mycket längre. Förut var det det enda jag gjorde om dagarna. Jag gjorde det såpass mycket att mm jag undrar över någonting som jag har gjort och som jag vill få reda på igen brukar jag alltid googla mig själv och den saken eller platsen. Det känns lite härligt att ha livet dokumenterat. Jag tänkte kanske pyssla lite mer med det framöver.

Rock från H&M, halsduk från Amanda Christensen, byxor från Uniforms For the Dedicated och sneakers från H&M.

2016-02-02 00:50 Kommentera
Kategori: Grandpa, H&M, Herrmode blogg, Outfit, look, Tips i butik, Uniforms For The Dedicated

Veckans bästa köp v.1

2016-01-05 13:14 Kommentera
Kategori: Grandpa, Herrmodeshopping, Our Legacy, Parfymtips, TIPS, Tips i butik, Veckans bästa köp

shopping-tips.jpg

1. T-shirt från Comme Des Garçons.

2. Doftljus från samarbetet mellan Hope och Agonist.

3. Solglasögon från Sunbuddies.

4. Parfym från BLK DNM.

5. Mobilskal till Iphone 6 Plus som finns hos Richmond & Finch.

6. Resekit med hygienartiklar från Men's Society.

7.Jeans från Weekday.

8. Sneakers från Our Legacy.

2016-01-05 13:14 Kommentera
Kategori: Grandpa, Herrmodeshopping, Our Legacy, Parfymtips, TIPS, Tips i butik, Veckans bästa köp

Uniforms For The Dedicated

2015-12-25 13:57 Kommentera
Kategori: Dr Denim, Grandpa, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, TIPS, Tips i butik, Uniforms For The Dedicated

uniformsforthededicated_tobiassikstrom.jpg
morning.jpg
layersofgrey_tobiassikstrom.jpg
tobias.sikstrom.jpg

Grå är min favoritfärg. Periodvis i alla fall. Det är något speciellt med att mysa omkring hemma i olika grå lager. Om man dessutom kan klä upp plaggen och använda dem till många olika tillfällen blir dem oerhört användbara. Dessa byxor från Uniforms är ett typiskt exempel på en sådandär byxa. Supermjuka att ligga hemma i soffan med och enkla att klä upp för plocka med sig ut för natt på stan.

Byxor från Uniforms For The Dedicated, stickad tröja från Dr Denim.

2015-12-25 13:57 Kommentera
Kategori: Dr Denim, Grandpa, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, TIPS, Tips i butik, Uniforms For The Dedicated

Sista minuten julklappstips

2015-12-21 15:13 2 kommentarer
Kategori: Aesop, Grandpa, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Inredning, Parfymtips, TIPS, Tips i butik, Veckans bästa köp, Webbshop

julklappstips_och_shopping_sista_minuten.jpg

Nu börjar det närma sig den där aftonen där julklappar ska delas ut. Jag gissar på att ganska många är som jag är - alltså köper klapparna i sista minuten i panik. År efter år. Om det är så kommer här lite snabba och bra tips på saker man enkelt kan fixa för att förgylla någons paketöppning.

1. & Other Stories har väldigt prisvärda och snygga doftljus i ett par olika dofter. De finns även som ett mindre trepack om man vill ge bort ett av varje till exempel.

2. Vissa personer är finsmakare och kan vara ganska svåra att köpa paket till. Speciellt om man kanske inte känner dem superväl. Att då ge bort något att njuta av i nyårsglaset eller till lördagsmiddagen är alltid ett säkert kort. Champagne från Piper-Heidsieck kan aldrig slå fel!

3. Clubs and Spades har denna säsong många väldigt fina stickade tröjor. Stilrena, enkla och i mysiga färger. I Stockholm ligger butik på Söder, Östgötagatan 49.

4. För ett litet tag sedan lanserade Grandpa det egna inredningsmärket Low Key där dem har tagit fram finfina prylar till hemmet. Jag har redan slagit till på denna Terra Cotta-krukan. Perfekt att ge bort tillsammans med en fin växt.

5. Herrmodesmycken har verkligen fått mycket uppmärksamhet det senaste året. Detta fina silverarmband från Pernille Corydon finns bland annat hos Grandpa.

6. Hörlurar är en annan väldigt tacksam sak att ge bort i julklapp. Dessa trådlösa hörlurar från Urban Ears har jag använt i princip varje dag sedan jag köpte dem i somras.

7. Plånböcker kan man nästan inte ha för många av. Jag har kanske 10 stycken som jag byter mellan ganska ofta. Mest för att det är kul med variation. Min nuvarande är denna i brunt läder från Wood Wood.

8. Till sist är parfymer, krämer, hudvård, lotion och rakgel sådant som både ansiktet och inredningen uppskattar. Särskilt om de kommer i en fin förpackning som dessa från Aesop och Byredo.

2015-12-21 15:13 2 kommentarer
Kategori: Aesop, Grandpa, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Inredning, Parfymtips, TIPS, Tips i butik, Veckans bästa köp, Webbshop

Monday 2/12

2015-12-02 19:50 Kommentera
Kategori: COS, Grandpa, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, L'homme Rouge, Outfit, look

tobiassikstrom outfit kingmagazine.jpg
urbandeli-sveavagen.jpg
tobias-sikstrom-outfit-8.jpg
granit-stockholm.jpg
tobiassikstromdecember15.jpg
tobias-sikstrom-lhomme-rouge.jpg
urban-deli-tobiassikstrom.jpg
tobias-sikstrom-lhomme-rouge-rock.jpg

Idag hoppade jag ut i Antarktis i min favoritrock från L'homme Rouge. Under vinterhalvåret är pinstripes något av det bästa jag vet. Till mina stora glädje var det svinkallt så jag kunde inviga lite nya vinterprylar. Mössan och världens bredaste och tjockaste halsduk hittade jag på Grandpa i helgen och kommer antagligen rädda mig denna vinter. De senaste dagarna har jag drunknat i jobb och skola och har inte kunnat lämnat datorn en enda sekund. Därför var det så skönt att hänga omkring lite på stan idag.

Mössa från Grandpa, Ray Ban's, rock från L'homme Rouge, halsduk från Amanda Christensen (Grandpa) jeans från COS och skor från Reiss.

2015-12-02 19:50 Kommentera
Kategori: COS, Grandpa, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, L'homme Rouge, Outfit, look

Veckans bästa köp v. 47

2015-11-18 10:22 3 kommentarer
Kategori: Grandpa, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Inredning, Our Legacy, Stockholm, TIPS, Tips i butik, Veckans bästa köp, Weekday

shoppingtips-butik-herrmode.jpg

1. Tröja i Alpaca från Our Legacy. Alpaca kan vara det varmaste materialet någonsin i min mening. Känner mig aldrig annars lika mycket som en kompakt get. Och jag älskar det!

2. Solglasögon från Eyevan 7285.

3.Brun mockajacka från Office Generals.

4. byxor från Weekday.

5. Mörkbruna sydda läderskor från A.P.C.

6. Svart skinnväska från Sandqvist.

7. Tavla och affisch från Grada.

8. En palm eller stor växt är alltid en bra idé. Speciellt en sådan här fin som en Bergspalm.

2015-11-18 10:22 3 kommentarer
Kategori: Grandpa, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Inredning, Our Legacy, Stockholm, TIPS, Tips i butik, Veckans bästa köp, Weekday

VECKANS BÄSTA TIPS v.45

2015-11-03 22:29 Kommentera
Kategori: Acne Studios, Eytys, Grandpa, Göteborg, Herrmodeshopping, Inredning, Stockholm, TIPS, Tips i butik, Veckans bästa köp, Webbshop, Weekday

veckans-shoppingtips-herrmode-inspiration-online-tobiassikstrom.jpg

En ny vecka igen! Här kommer mina favoriter och denna veckas bästa tips i butik.

1. Modekokboken. Det händer inte så ofta jag kikar i receptböcker. Jag gillar konceptet "att kika i en bok när man lagar mat", men antingen är jag för lat eller så hinner jag inte lägga mycket tid på matlagning. Men om inte annat är boken fin att ha hemma i köket. Kanske i fönsterbrädan?

2. Jag älskar denna Rottingfåtöljsom säljs på Granit. Väldigt pinterestvänlig måste jag säga. Den skulle göra sig perfekt i mitt vardagsrum.

3. Senapsgula solglasögon från Sunbuddies.

4. Svarta handskar från Weekday. Det jag gillar med dessa är att de är i mocka på ovansidan och skinn på undersidan. Snyggt!

5. En sådan där perfekt svart-vit stickad och tidlös tröja. Denna kommer från Sandro.

6. Svarta bläcksvarta jeans från Acne Studios.

7. Massa krukväxter. Man kan aldrig ha får många eller för olika storlekar på dem.

8. Dessa gula sneakers från Eytys måste jag klicka hem snarast! Supersnygga till bland annat svart, grått och mörkblått.

9. En riktig hipsteraffish, men ack så fin! Den hänger och väntar på dig på Grandpa.

10. Sådana här skoblock har jag fått upp ögonen för på senare tid. Det är galet hur mycket skillnad det faktiskt gör att lägga i ett par sådana här i läderskorna. Skinnet håller sig mycket finare och det där krackelerade vecket efter tårna blir inte lika markant. Dessa fina är i cederträ och kommer från Grandpa.

2015-11-03 22:29 Kommentera
Kategori: Acne Studios, Eytys, Grandpa, Göteborg, Herrmodeshopping, Inredning, Stockholm, TIPS, Tips i butik, Veckans bästa köp, Webbshop, Weekday

Tobias Sikström

Gör på King: Bloggar om lättburet vardagsmode, stiltips och delar med mig av mina dagar i Stockholm.
Vilket innebär: Att jag tillsammans med min kamera delar med mig av tips, guider och andra smaskigheter som livet bjuder på.
Född: 1991.
CV i korthet: Studier inom kommunikation och PR och flitigt blogguppdaterande.
E-post: tobias.sikstrom@gmail.com
Instagram: @tobiassikstrom
Snapchat: @tobiassikstrom


Follow

Blogroll

Snabblänkar

Kings världsunika märkesgalleri