Tobias Sikström

Kamelrock, läderryggsäck och lördag

2017-01-09 15:00 Kommentera
Kategori: COS, Dr Martens, Filippa K, Grandpa, J.Lindeberg, Moscot, Nelly Man

Acne Studios Kamelrock.jpg
tobias skog.jpg
Kamelrock, vit skjorta, stilinspiration, blogg.jpg
Jack russell.jpg
woods tobias.jpg
svart ryggsäck i skinn och läder.jpg
Haymarket Stockholm.jpg
Stockholm winter.jpg
killblogg.jpg

I lördags trotsade jag och kylan och tvingade med mig Andreas ut på en promenad. Jag har precis upptäckt den "hemliga" parken/skogen som ligger gömd bakom Karlbergs slott. Perfekt för mig att traska i eftersom jag bor i krokarna. En riktig vinterdröm! En annan bra sak är ryggsäck! Hade glömt bort hur härligt och bekvämt det är med just ryggsäck. Händerna är fria och man kan ägna sig åt saker som att scrolla i telefon-feedet eller ta emot med båda händerna när man ramlar på isen. Bra!

Tycker att Stockholm är så fint så här års. Det är stilla, krispigt och vackert. Vid sådana tillfällen blir jag lite extra glad att jag valde att lämna Göteborg och flytta upp. Var såklart tvungen att gå ut och fota på eftermiddagen strax innan solen gick ner. Så nu kommer det komma en rad olika vintermiljöbilder i inläggen. Men det är ju lite härligt ändå.

Mössa från Grandpa, solglasögon från Moscot, skjorta från Filippa K, stickad tröja från COS, rock från NLY Man, jeans från J.Lindeberg och boots från Dr Martens.

2017-01-09 15:00 Kommentera
Kategori: COS, Dr Martens, Filippa K, Grandpa, J.Lindeberg, Moscot, Nelly Man

Årets bästa outfits

2017-01-07 18:20 Kommentera
Kategori: Acne Studios, Asket, Calvin Klein, COS, H&M, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Hope, L'homme Rouge, Nelly Man, Outfit, look, Reiss, Weekday

2016 herrmode looks outfits.png

Internet har svämmat över med årskrönikor och summeringar den senaste tiden – och jag älskar det. Det innefattar även den nästintill obligatoriska "Best nine"– summeringen. Alltså vilka nio bilder som fått flest likes på Instagram. Jag vill ju inte vara sämre själv så självklart måste jag också göra detta. Tänkte att vi skulle kika på dessa och hur de ser ut i klädväg.

FullSizeRender-3.jpg

På nionde plats hamnade en bild från Köpenhamn. Närmare bestämt på mig och Milton när jag och Emma hälsade på honom i höstas. Jag har på mig mössa, stickad tröja och skor från H&M. Rock från Uniforms For the Dedicated och byxor från L'homme Rouge.

Blogginlägg från det finns här.

Snyggaste skinnjackan, vita sneakers och t-shirt.jpg

På åttonde plats! Skinnjacka från Gant, t-shirt från Asket. Byxorna kommer från L'homme Rouge och sneakersen hittade jag på H&M i Portugal.

Rosa rock.JPG

Nr 7. Denna färgglada rock kommer från Reiss. Mössan hittar man på H&M, byxorna NLY Man och sneakersen finns på COS.

Blogginlägg hittar du här.

Inredning och spegelselfie.JPG

Plats 6. Mörkgrön polotröja från Reiss, jeans från COS och sneakers från H&M.

Fleecejacka beige och cykel blogg.jpg

Nummer 5 (bloginlägget under detta). Fleecejacka från Weekday, mössa och sneakers från H&M och byxor från Hope.

Rock i ull och bomull från HM. Laserskurvna kanter. Tips och inspiration.jpg

En av de senare bilderna kammar hem fjärdeplatsen. Rocken kommer från H&M. Den köpte jag förra vintern, men är sugen på att sälja den. Så om du är intresserad är det bara att hojta till.

Minimalistisk outfit herr mode.JPG

Nummer 3 tog jag till ett samarbete med Man of a kind. Jag har på mig mössa och rock från Calvin Klein. T-shirten kommer från T by Alexander Wang och stickade zip-koftan kommer från DSquared2. Jeansen är Rag & Bone.

Här kan du läsa blogginlägget.

IMG_3987.JPG

En skrivbordsselfie kom tvåa! Rock, stickad polotröja och mockaboots från Reiss. Jeansen kommer från Crocker.

Kamelrock och silver bag.JPG

Den populäraste bilden blev denna kamelrocksselfie från samma morgon som jag åkte till Köpenhamn. En slutsats av detta är att spegelselfien minst sagt har varit en favorit under 2016. Och att den där grå mössan var ett bra köp.

Jag har på mig mössa från H&M, kamelrock från NLY Man, byxor från L'homme Rouge och sneakers från H&M.

Om du vill följa mig på Instagram hittar du mig på @tobiassikstrom

2017-01-07 18:20 Kommentera
Kategori: Acne Studios, Asket, Calvin Klein, COS, H&M, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Hope, L'homme Rouge, Nelly Man, Outfit, look, Reiss, Weekday

Outfit: Rosa och grått

2016-12-13 12:00 4 kommentarer
Kategori: COS, H&M, Nelly Man, Reiss

Outfit herrmode rock, sneakers och ullbyxor.jpg
Reiss coat. Jackor herr tips.jpg
Nividas, Reiss, Acne.jpg
Tobias Sikström.jpg

Detta år har jag lärt mig att uppskatta färgglada "roliga" jackor. Allting blir lite härligare (och bättre på bild) när det har en udda färg. En favoritkombi är att matcha allt med grått. Som i detta fall – aubergine/rosa/cerise-färgat och grå byxor.

Mössa från H&M
Solglasögon från Nividas
Rock från Reiss
T-shirt från Asket
Byxor från NLY Man
Sneakers från COS

Följ min blogg med Bloglovin'
Följ mig på Instagram

2016-12-13 12:00 4 kommentarer
Kategori: COS, H&M, Nelly Man, Reiss

Veckans bästa köp v.22

2016-06-01 16:49 Kommentera
Kategori: Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Nelly Man, TIPS, Tips i butik, Veckans bästa köp, Webbshop, Webbshop-kollen

shopping tips handla direkt.jpg

Jag skannade igenom Nelly Mans webbshop och plockade ut lite favoriter som jag gärna lägger vantarna på. Här är 5 stycken av veckans bästa köp.

1. Randig t-shirt hittar du här.
2. Den bruna mockajackan hittar du här.
3. Svarta jeans hittar du här.
4. vita sneakers hittar du här.
5. Solglasögon hittar du här

Följ min blogg med Bloglovin'/ Follow my blog with Bloglovin'
contain adlinks.


2016-06-01 16:49 Kommentera
Kategori: Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Nelly Man, TIPS, Tips i butik, Veckans bästa köp, Webbshop, Webbshop-kollen

Kungsholmen

2016-04-27 09:34 Kommentera
Kategori: Baumgarten Di Marco, COS, Dagar, Eytys, Nelly Man, Outfit, look, Tips i butik, Weekday, Zara

outfit mens style blog.jpg
il cafe tobias sikström.jpg
hund il cafe kungsholmen.jpg
tobias sikström mockajacka brun tips herr.jpg
il cafe kungsholmen kaffe.jpg
nena bike id.jpg
nelly man mockajacka kort.jpg
hus kungsholmen vit.jpg
tobias sikström levis jeans mocka jacka.jpg

I det här inlägget frågade jag lite om vad man skulle vilja se mer av här. Nu tänkte jag följa upp det där. Förutom bloggen jobbar jag på PR byrån Kelly and Pling som social media consultant. Vi är 11 personer och håller till på Kungsholmen, vid kungsholmstorg ungefär och såhär ser det ut typ varje dag - jag och Nena springer till Il Café på Bergsgatan och köper kaffe, promenerar runt i kvarteret på lunchen, hälsar på hundar och käkar mat.

Jacka från NLY MAN, svart stickad tröja från Weekday, jeans från COS, väska från Baumgarten Di Marco och sneakers från Eytys.

2016-04-27 09:34 Kommentera
Kategori: Baumgarten Di Marco, COS, Dagar, Eytys, Nelly Man, Outfit, look, Tips i butik, Weekday, Zara

Brunt & Beigt

2016-03-19 18:05 2 kommentarer
Kategori: COS, Herrmode blogg, Moscot, Nelly Man, Outfit, look, Reiss, Second Hand, Weekday

suede jacket leather back pack tobias sikstrom.jpg
tobiassikstrom_fika.jpg
vita sneakers och vintage ryggsäck.jpg
tobiassikstrom.jpg
asket sweatshirt.jpg
tobias sikstrom kungsholmen.jpg
rock och mocka.jpg
second hand väska stockholm.jpg
suede jacket topman.jpg

När jag flyttade upp till Stockholm lämnade jag en stor, dyster och beige pappkartong hos mina föräldrar med massa gamla minnen i. Varje gång jag åker hem till västkusten igen ser jag till att plocka med mig en sak tillbaka. Senast var den denna läderryggsäck som jag hittade på Emmaus på Linnégatan (som var min absoluta favoritaffär). Nästa vecka åker jag till Stenungsund igen och då ska jag se vad jag hittar denna gång. Ikväll ska jag på bio. Har fortfarande inte sett The Danish Girl som man kanske borde ha sett för 4 månader sedan.

Rock från Reiss, mockajacka/skjorta från Topman x Nelly Man, solglasögon från Moscot, t-shirt från Weekday, byxor från COS, sneakers från H&M och ryggsäcken är second hand.

Följ min blogg med Bloglovin'/ Follow my blog with Bloglovin'

2016-03-19 18:05 2 kommentarer
Kategori: COS, Herrmode blogg, Moscot, Nelly Man, Outfit, look, Reiss, Second Hand, Weekday

Veckans bästa köp v.11

2016-03-15 09:17 7 kommentarer
Kategori: Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Nelly Man, TIPS, Tips i butik, Veckans bästa köp

bra shoppingtips och tips i butik just nu herrmode.jpg

1. Vit bastshirt från Calvin Klein.

2. Solglasögon från Le Specs.

3. Bomberjacka från Alpha industries.

4. Plånbok från Nixon.

5. Jeans från Levi's.

6. Har kommit på att det är så smart att köpa krukväxt från Ikea. Dels har dem hur många höga varianter som helst och dels kostar de hälften så mycket som överallt annars.

7. Tofflor från Pier One.

8. Clarins Active Face Wash.


Följ min blogg med Bloglovin'/ Follow my blog with Bloglovin'

Här hittar du Veckans bästa köp v.9.

2016-03-15 09:17 7 kommentarer
Kategori: Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Nelly Man, TIPS, Tips i butik, Veckans bästa köp

Veckans bästa köp v.9

2016-03-02 23:12 Kommentera
Kategori: Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Nelly Man, Tips i butik, Veckans bästa köp, Webbshop

veckans bästa köp v.9 shopping tips till honom.jpg

En ny vecka betyder att det finns nya härligheter i livet att sukta efter. Här kommer min veckans bästa köp nummer 9.

1. Enkel grå bastshirt från Lee.

2. Brun mockajacka från Rockandblue.

3. Solglasögon från River Island.

4. Grå byxor från Lindbergh.

5. Eytys har samarbetat med Sydafrikanska mönsterkonstnären Esther Mahlangu. Skorna är i mocka och med broderi som är baserade på Esthers senaste verk. Sjukt fina!

6. Mössa/keps från Brixton.

7. Svart väska från Zign.

8. Parfym från Calvin Klein.

9. Gillette har precis släppt nya rakhyveln Fushion ProShield som är deras mest avancerade hyvel hittills.

10. Svart plånbok i läder från Wood Wood.

2016-03-02 23:12 Kommentera
Kategori: Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Nelly Man, Tips i butik, Veckans bästa köp, Webbshop

Suede Jacket

2016-02-24 22:27 Kommentera
Kategori: H&M, Nelly Man, Outfit, look, Tips i butik

mensstyle blog style online tips.jpg
tobias sikström menswear blog 22.jpg
tobias sikstrom nly man jacket topman.jpg
tobias sikstrom hop sthlm trousers.jpg
nly man topman suede jacket tobias sikström.jpg
nelly man topman suede jacket outfit tobias sikstrom.jpg

När Topman kom tillbaka till NLY MAN häromveckan passade jag på att se till att en av de nya mockajackorna från kollektionen skulle bli min. Då hittade jag den här jacken. Som kommer funka som både skjorta och vår- och sommarjacka. Även byxorna är ett nytt tillskott. Hope's modell Nash Trouser är den perfekta varianten mellan chinobyxa och jeans, speciellt om man väljer en lite tightare storlek. Dem hittar du här.

Rock från Reiss, mockajacka från Topman x NLY MAN, t-shirt från H&M och byxor plus skor från Hope.

2016-02-24 22:27 Kommentera
Kategori: H&M, Nelly Man, Outfit, look, Tips i butik

Veckans bästa köp v.8

2016-02-22 09:19 Kommentera
Kategori: Göteborg, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Hope, Inredning, Nelly Man, TIPS, Tips i butik, Veckans bästa köp, Webbshop-kollen

veckans shoppingtips tips i butik shoppingguide herrstil.jpg

Veckans bästa köp känns väldigt Göteborg-ig måste jag säga Jag kan se mig själv lämna mina gamla lägenhet i Majorna, som låg vid Sandarna, iklädd detta. Springa ner för den där asfaltsbacken som går ner till Coop, för att hoppa på vagnen in till stan. Saknar Göteborg lite extra mycket idag.

Solglasögon från Le Specs.

Hatt från Brixton.

T-shirt från Sisley.

Jeansjacka från Levi's (är på REA just nu)

Byxor från Hope.

Plånbok i mocka från Wood Wood. Köpte denna själv för ett tag sedan och den har blivit en favorit.

Svarta sneakers med vit sula från Jack & Jones.
Det är inte varje dag som jag klickar hem saker från Jack & Jones, men gillar denna cleana modellen. Ett plus är även att sulan är lite grövre.

Ryggsäck från KIOMO

Träapa från Kay Bojesen.

Doftljus från LA:Bruket.

2016-02-22 09:19 Kommentera
Kategori: Göteborg, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Hope, Inredning, Nelly Man, TIPS, Tips i butik, Veckans bästa köp, Webbshop-kollen

Tobias Sikström

Gör på King: Bloggar om lättburet vardagsmode, stiltips och delar med mig av mina dagar i Stockholm.
Vilket innebär: Att jag tillsammans med min kamera delar med mig av tips, guider och andra smaskigheter som livet bjuder på.
Född: 1991.
CV i korthet: Studier inom kommunikation och PR och flitigt blogguppdaterande.
E-post: tobias.sikstrom@gmail.com
Instagram: @tobiassikstrom
Snapchat: @tobiassikstrom


Follow

Blogroll

Snabblänkar

Kings världsunika märkesgalleri