Tobias Sikström

En söndag i jeans från topp till tå

2017-01-24 19:27 Kommentera
Kategori: Asket, Dagar, Göteborg, H&M, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Hope, Second Hand, Stockholm

Jeansjacka, jeans, vintage ryggsäck och kamelhalsduk.jpg
Tobias Sikström outfit blogg.jpg
weekend stockholm blogg.jpg
hustak Stockholm.jpg
Boots och kängor.jpg
Drop Coffee Mariatorget blogg.jpg
Outfitbild tobiassikstrom.jpg
Vasastan tobiassikstrom.jpg
detaljer.jpg
Jeans, boots,herrmode.jpg
jeans look.jpg

Ibland kan jag vakna upp och känna mig lite Göteborg-ig. Det kanske låter lite konstigt, men har trots allt bott där i 19 år. Att känna sig Göteborg-ig betyder att jag känner för att klä mig i mycket denim – jeansjacka och blåjeans. Det ska även vara med en lite sliten second hand-väska inköpt på Linnégatan. En sådan dag hade jag i söndags.

I söndags begav jag mig bort till Mariatorget för att fota lite inför en kommande artikel. Passade på att fika på Drop Coffee för att sedan fortsätta bort till Krukmakargatan och fingra lite på alla tidningar på Papercut. Och kolla in lite rea. Sedan var det plötsligt måndag igen.

Jeansjacka från Levi's, beige stickad kashmirtröja från Asket, halsduk från Primark (i Berlin), jeans från H&M, kängor från Hope och second hand-väska.

2017-01-24 19:27 Kommentera
Kategori: Asket, Dagar, Göteborg, H&M, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Hope, Second Hand, Stockholm

Årets bästa outfits

2017-01-07 18:20 Kommentera
Kategori: Acne Studios, Asket, Calvin Klein, COS, H&M, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Hope, L'homme Rouge, Nelly Man, Outfit, look, Reiss, Weekday

2016 herrmode looks outfits.png

Internet har svämmat över med årskrönikor och summeringar den senaste tiden – och jag älskar det. Det innefattar även den nästintill obligatoriska "Best nine"– summeringen. Alltså vilka nio bilder som fått flest likes på Instagram. Jag vill ju inte vara sämre själv så självklart måste jag också göra detta. Tänkte att vi skulle kika på dessa och hur de ser ut i klädväg.

FullSizeRender-3.jpg

På nionde plats hamnade en bild från Köpenhamn. Närmare bestämt på mig och Milton när jag och Emma hälsade på honom i höstas. Jag har på mig mössa, stickad tröja och skor från H&M. Rock från Uniforms For the Dedicated och byxor från L'homme Rouge.

Blogginlägg från det finns här.

Snyggaste skinnjackan, vita sneakers och t-shirt.jpg

På åttonde plats! Skinnjacka från Gant, t-shirt från Asket. Byxorna kommer från L'homme Rouge och sneakersen hittade jag på H&M i Portugal.

Rosa rock.JPG

Nr 7. Denna färgglada rock kommer från Reiss. Mössan hittar man på H&M, byxorna NLY Man och sneakersen finns på COS.

Blogginlägg hittar du här.

Inredning och spegelselfie.JPG

Plats 6. Mörkgrön polotröja från Reiss, jeans från COS och sneakers från H&M.

Fleecejacka beige och cykel blogg.jpg

Nummer 5 (bloginlägget under detta). Fleecejacka från Weekday, mössa och sneakers från H&M och byxor från Hope.

Rock i ull och bomull från HM. Laserskurvna kanter. Tips och inspiration.jpg

En av de senare bilderna kammar hem fjärdeplatsen. Rocken kommer från H&M. Den köpte jag förra vintern, men är sugen på att sälja den. Så om du är intresserad är det bara att hojta till.

Minimalistisk outfit herr mode.JPG

Nummer 3 tog jag till ett samarbete med Man of a kind. Jag har på mig mössa och rock från Calvin Klein. T-shirten kommer från T by Alexander Wang och stickade zip-koftan kommer från DSquared2. Jeansen är Rag & Bone.

Här kan du läsa blogginlägget.

IMG_3987.JPG

En skrivbordsselfie kom tvåa! Rock, stickad polotröja och mockaboots från Reiss. Jeansen kommer från Crocker.

Kamelrock och silver bag.JPG

Den populäraste bilden blev denna kamelrocksselfie från samma morgon som jag åkte till Köpenhamn. En slutsats av detta är att spegelselfien minst sagt har varit en favorit under 2016. Och att den där grå mössan var ett bra köp.

Jag har på mig mössa från H&M, kamelrock från NLY Man, byxor från L'homme Rouge och sneakers från H&M.

Om du vill följa mig på Instagram hittar du mig på @tobiassikstrom

2017-01-07 18:20 Kommentera
Kategori: Acne Studios, Asket, Calvin Klein, COS, H&M, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Hope, L'homme Rouge, Nelly Man, Outfit, look, Reiss, Weekday

Hotelltips i Köpenhamn

2016-12-09 14:00 Kommentera
Kategori: Asket, Baumgarten Di Marco, H&M, Hope, Inredning, TIPS, Tips i butik, Weekday

Tobias Sikstrom look.jpg
ibsen hotel kobenhavn.jpg

Jag kom på att jag har massa mer bilder från Köpenhamn som jag aldrig publicerade. Vi bodde på Ibsen Hotel i Indreby. Har fortfarande egentligen inte superkoll på stadsdelarna, men har på ett hum ungefär. Ibsen Hotel kan jag verkligen rekommendera i alla fall. Det ligger mitt i stan, prisvärt, fint inrett och god frukost!

hus kobenhavn.jpg
Köpenhamn outfit.jpg

Jacka från Weekday
Mössa och skor från H&M
T-shirt från Asket
Byxor från Hope
Väska från Baumgarten Di Marco

badrum och inredning ibsen hotel.jpg
Stilleben butik kopenhavn tips.jpg
keramik danmark.jpg
hotel ibsen tips bra hotell.jpg
butiker i köpenhamn.jpg
ibsen hotellrum kopenhamn boka hotell kopenhamn.jpg
tobias sikstrom.jpg
kermik köpenhamn.jpg

Om det inte hade regnat dygnet runt hade vi tänkt hyra cyklar och ha en ölrunda tvärs över stan. Alltså att vi började i ena kanten av staden för att cykla bit för bit tills vi hade testat alla härliga platser. Istället fick vi gömma oss i keramikaffärer och titta på julklappar.

Milton & Emma.jpg
viktoria keramik.jpg

2016-12-09 14:00 Kommentera
Kategori: Asket, Baumgarten Di Marco, H&M, Hope, Inredning, TIPS, Tips i butik, Weekday

Outfit: Vidare byxor

2016-11-01 18:44 Kommentera
Kategori: Asket, H&M, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, L'homme Rouge, Outfit, look, TIPS, Tips i butik

Outtfit herrkläder tips och inspiratio mode för män.JPG

När jag postade den här bilden på min Instagram igår fick jag så många frågor (speciellt om byxorna) att jag tänkte att jag kör upp den här på bloggen också! Det här med vidare byxor har varit på tapeten ett tag. Personligen tycker jag att jag är så fruktansvärt ful i de flesta vidare varianter, men just dessa från L'homme Rouge har blivit ett favoritpar i garderoben. Till dem gillar jag att bära instoppat. Är byxan av en vidare variant brukar det vara tacksamt att bära tightare upptill för att få en fin kropps-siluett. Till det bär jag gärna en enkel statementjacka och gärna en mössa i ett material som bryter av de andra materialen.

Mössa och sneakers från H&M
Skinnjacka från Gant
T-shirt från Asket
Byxor från L'homme Rouge

Följ min blogg med Bloglovin'
Följ mig på Instagram

2016-11-01 18:44 Kommentera
Kategori: Asket, H&M, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, L'homme Rouge, Outfit, look, TIPS, Tips i butik

Söndag och ett jacktips

2016-08-29 07:00 2 kommentarer
Kategori: Asket, Dagar, Filippa K, H&M, Outfit, look, Tips i butik

outfit tobias sikström keps.jpg
Frukost.jpg
Jacka H&M kort krage.jpg
keps tips.jpg
glass vasastan.jpg
tobias sikström hm.jpg

Jag gick och köpte mig två nya saker i helgen – jackan och kepsen. Egentligen tycker jag inte att jag passar särskilt bra i keps, men efter att jag gick till Creative Headz förra veckan där jag fick det sämsta bemötandet och absolut sämsta klippning som jag någonsin fått, behöver jag det nu. Sedan gick och köpte glass fast att det var 10 grader ute.


Keps, jacka/tröja, sneakers från H&M, t-shirt från Asket och byxor från Filippa K.

2016-08-29 07:00 2 kommentarer
Kategori: Asket, Dagar, Filippa K, H&M, Outfit, look, Tips i butik

Höstens bästa piké

2016-08-07 21:02 3 kommentarer
Kategori: Asket, Basplagg, TIPS, Tips i butik

tobias sikström blå pike.jpg
outfit tobias sikström (kopia).jpg
asket piketröja.jpg
tobiassikstrom outfit.jpg
tobias sikström asket polo.jpg

Som jag skrev, för några inlägg sedan, hälsade jag på hos Asket för att testa deras senaste tillökning i sortimentet – pikén. Denna sommar har jag och pikén funnit varandra. Med andra ord har den blivit en favorit. Det är trots allt som en blandning mellan en t-shirt och en skjorta. Typ.

Vad jag gillar med denna är att man själv kan välja längden, precis som med deras andra produkter. Jag gillar när plagg är snäppet kortare än normalt och valde därför såklart en lite kortare variant.

Piké från Asket, glasögon från Barton Perreira, jeans från H&M och sneakers från Eytys.

2016-08-07 21:02 3 kommentarer
Kategori: Asket, Basplagg, TIPS, Tips i butik

Outfit: Vita jeans

2016-07-01 09:44 Kommentera
Kategori: Asket, COS, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Moscot, Outfit, look

vita jeans grå sweatshirt.jpg
cykel tobias sikström.jpg
vitabergsparken.jpg
gröna sneakers vita jeans.jpg
nytorget.jpg
solglasögon Moscot vita jeans sneakers Tobias Sikström.jpg
cykel.jpg

Jag är en typisk jeansperson. Det mest använda plagget i min garderob är ett par svarta jeans eftersom de funkar till allt oavsett om de är raka, avklippta, lite bredare eller lite smalare. När temperaturen åker över 16 grader åker även de vita jeansen på. Jag gillar det enkla med ett par vita jeans. Att man bara kan köra på en svart eller grå tröja utan att det blir tråkigt. Ett bra komplement till de svarta jeansen. Så länge du undviker att kombinera dem med till exempel marinblå och röda plagg kommer du inte att se stekig ut.

Grå sweatshirt från Asket, solglasögon från Moscot, vita jeans från Your Turn och sneakers från COS.


Följ min blogg med Bloglovin'/ Follow my blog with Bloglovin'
contain adlinks.

2016-07-01 09:44 Kommentera
Kategori: Asket, COS, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Moscot, Outfit, look

Bästa basplaggen just nu

2016-06-19 20:44 Kommentera
Kategori: Asket, Basplagg, Tips i butik

asket best basic menswear.jpg
111.jpg
asket menswear clothes.jpg
tobias sweatshirt grå.jpg

Basgarderoben växte precis med fem medlemmar! I veckan hälsade jag på hos Asket för att prova lite storlekar och för att hälsa på hos Jakob och August som står bakom märket. Den långa-plagg-trenden som är ganska het just nu är inte riktigt min grej, utan jag gillar plagg som är lite kortare i modellen. Därför är det så bra med ett märke som Asket där man själv kan välja längden (S, regular eller L) på t-shirten, skjortan, sweatshirten och nu även pikén. För basplaggssuckers som mig själv är det typ det bästa som hänt mig. Du kan kika in fler plagg på deras hemsida.

Följ min blogg med Bloglovin'/ Follow my blog with Bloglovin'

2016-06-19 20:44 Kommentera
Kategori: Asket, Basplagg, Tips i butik

Tips: Basic Tee

2015-11-25 10:00 4 kommentarer
Kategori: Asket, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Veckans bästa köp

asket-tshirt-tobiassikstrom.jpg
asket-bas-thirt-tobiassikstrom.jpg
tobiassikstrom-asket-tshirt.jpg

Jag har fått en del frågor om bra bas t-shirtar. Jag skulle kunna skriva ett 3,7 km långt inlägg med mina favoriter och prisvärda tips eftersom jag älskar t-shirtar, men idag vill jag uppmärksamma Askets variant som tillåter en själv att bestämma vilken längd man vill ha. Du kan välja på small, regular och large. Jag har på mig regular på bilderna. Ett bra tips!

2015-11-25 10:00 4 kommentarer
Kategori: Asket, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Veckans bästa köp

Tobias Sikström

Gör på King: Bloggar om lättburet vardagsmode, stiltips och delar med mig av mina dagar i Stockholm.
Vilket innebär: Att jag tillsammans med min kamera delar med mig av tips, guider och andra smaskigheter som livet bjuder på.
Född: 1991.
CV i korthet: Studier inom kommunikation och PR och flitigt blogguppdaterande.
E-post: tobias.sikstrom@gmail.com
Instagram: @tobiassikstrom
Snapchat: @tobiassikstrom


Follow

Blogroll

Snabblänkar

Kings världsunika märkesgalleri