Tobias Sikström

Kamelrock, läderryggsäck och lördag

2017-01-09 15:00 Kommentera
Kategori: COS, Dr Martens, Filippa K, Grandpa, J.Lindeberg, Moscot, Nelly Man

Acne Studios Kamelrock.jpg
tobias skog.jpg
Kamelrock, vit skjorta, stilinspiration, blogg.jpg
Jack russell.jpg
woods tobias.jpg
svart ryggsäck i skinn och läder.jpg
Haymarket Stockholm.jpg
Stockholm winter.jpg
killblogg.jpg

I lördags trotsade jag och kylan och tvingade med mig Andreas ut på en promenad. Jag har precis upptäckt den "hemliga" parken/skogen som ligger gömd bakom Karlbergs slott. Perfekt för mig att traska i eftersom jag bor i krokarna. En riktig vinterdröm! En annan bra sak är ryggsäck! Hade glömt bort hur härligt och bekvämt det är med just ryggsäck. Händerna är fria och man kan ägna sig åt saker som att scrolla i telefon-feedet eller ta emot med båda händerna när man ramlar på isen. Bra!

Tycker att Stockholm är så fint så här års. Det är stilla, krispigt och vackert. Vid sådana tillfällen blir jag lite extra glad att jag valde att lämna Göteborg och flytta upp. Var såklart tvungen att gå ut och fota på eftermiddagen strax innan solen gick ner. Så nu kommer det komma en rad olika vintermiljöbilder i inläggen. Men det är ju lite härligt ändå.

Mössa från Grandpa, solglasögon från Moscot, skjorta från Filippa K, stickad tröja från COS, rock från NLY Man, jeans från J.Lindeberg och boots från Dr Martens.

2017-01-09 15:00 Kommentera
Kategori: COS, Dr Martens, Filippa K, Grandpa, J.Lindeberg, Moscot, Nelly Man

Outfit: Mörkbrunt

2016-11-28 19:10 3 kommentarer
Kategori: COS, Dagar, Eytys, Moscot

tobias sikström Mr Porter suit.jpg
COS Mr porter outfit.jpg
Work shop restaurang café Kungsholmen.jpg
COS outfit herrmode.jpg
COS HERRMODE.jpg
Hus.jpg
skrivbord work desk.jpg
Mr porter.jpg
outfit tobiass.jpg

Nu har det varit lite tyst här ett tag. Lite pågående jobb och annat tog lite för mycket tid. Men tänkte bjuda på några bilder från alldeles innan senaste snökaoset. Jag har snöat in mig lite på mörkbrunt för tillfället. Det är liksom den perfekta mörka nyansen utan att vara svart. Dessa byxor kommer användas flitigt framöver. Främst tillsammans med stickade plagg. Jag håller just nu på att sätta ihop massvis av guider och tips inför julen! Håll utkik!

Solglasögon från Moscot
Kostym och stickad tröja från COS x Mr Porter
Ryggsäck från COS
Sneakers från Eytys

2016-11-28 19:10 3 kommentarer
Kategori: COS, Dagar, Eytys, Moscot

Outfit: Ett set

2016-11-09 17:00 6 kommentarer
Kategori: Acne Studios, Eytys, L'homme Rouge, Moscot, Outfit, look, Tips i butik

tobias sikstrom set lhomme rouge outfit.jpg
tips kläder och outfits herrmode plagg tobias sikström.jpg
tobias sikström blogg outfit.jpg

Jag har alltid haft en förkärlek till plagg som kommer i set. Speciellt de som är inspirerade av japanska arbetsuniformer (helt enkelt att de upplevs som praktiska, raka, och "strikta") och även de som flirtar med 60-talet. Mitt senaste favoritset är detta från årets höstkollektion av svenska L'homme Rouge. Både jackan och byxorna är även snygga var för sig och fungerar därför utmärkt att bära tillsammans med andra plagg.

herrmode byxor blogg sneakers.jpg

Set (i finare och tunnare material) är perfekta när:
1. Man vill känna sig välklädd, men fortfarande sportig och enkel.
2. Har försovit sig och har panik eftersom bussen går om 10 min och du vet inte vad du ska ha på dig!

eytys sneakers.jpg
tobias sikström outfit.jpg

Solglasögon från Eytys
Ring från All Blues
Mörkbrunt set från L'homme Rouge
Sweatshirt från Acne Studios
Sneeakers från Eytys

2016-11-09 17:00 6 kommentarer
Kategori: Acne Studios, Eytys, L'homme Rouge, Moscot, Outfit, look, Tips i butik

En helg i oktober

2016-10-12 21:07 2 kommentarer
Kategori: COS, Dagar, Eytys, L'homme Rouge, Moscot, Outfit, look, Uniforms For The Dedicated

Tobias Sikstrom lhomme Rouge Eytys outfit (kopia).jpg
bakelser weekend stockholm.jpg
Outfit Tobias Sikström.jpg
Acne Studios.jpg
Urban Deli frukost Nytorget.jpg
outfit herrmode blogg tobiassikstrom.jpg
Outfitbild Tobias Sikström herrmode online.jpg
frukost urban deli brunch.jpg
Outfit så ska du klä dig i höst.jpg
Acne Studios Nytorget.jpg
Uniforms for the dedicated l'homme Rouge och Eytys.jpg

Jag tycker fortfarande att det är lite konstigt att vara "ledig" på helgerna när jag i så många år alltid jobbade både lördagar och söndagar. Men jag älskar det! Dock brukar oftast söndagar vara en dag då jag fotograferar ganska mycket. Andreas är den som tar nästan alla bilder på mig och jag brukar tvinga ut honom på söndagarna för att fotografera. Det är inte alltid så populärt.

Den här söndagen cyklade jag ner till Urban Deli för att käka lite frukost. Mötte upp Emma och Sofia. Sedan vandrade vi runt på Söder och kikade in i lite butiker. Provade skor på Acne, letade efter krimskrams på ROOM och försökte hitta en ny cykelkorg innan jag cyklade hem idag.

Rock från Uniforms For The Dedicated
Solglasögon från Moscot
Sweatshirt från COS
Byxor från L'homme Rouge
Sneakers från Eytys

Följ min blogg med Bloglovin'
Följ mig på Instagram

2016-10-12 21:07 2 kommentarer
Kategori: COS, Dagar, Eytys, L'homme Rouge, Moscot, Outfit, look, Uniforms For The Dedicated

Outfit: Grått & Grönt

2016-09-13 21:43 8 kommentarer
Kategori: Dagar, Filippa K, H&M, Herrmode blogg, Moscot, Outfit, look

Tobias Sikstrom blogg hermode modeblogg.jpg
miss clara hotell.jpg
filippa K man herrmode.jpg
hus vasastan.jpg
outfit tobias sikstrom bomullsbag.jpg
Brunch i Stockholm Miss Clara Hotell.jpg
tobias bike id.jpg

Söndags var kanske den bästa dagen på ganska länge. Varför? Jo, jag åstadkom nämligen ingenting. Jag och Andreas cyklade bort till Miss Clara och åt brunch. Deras pannkakor är de typ bäst i stan. Sedan vandrade vi bort till Hötorget, prutade på lite växter och köpte kaffe. Sedan var dagen slut.

T-shirt och byxor från Filippa K, solglasögon från Moscot, väska från Our Legacy och sneakers från H&M.

2016-09-13 21:43 8 kommentarer
Kategori: Dagar, Filippa K, H&M, Herrmode blogg, Moscot, Outfit, look

Outfit: Helsvart

2016-07-05 18:00 Kommentera
Kategori: COS, Moscot, Outfit, look, Weekday

blogg livsstil och herrmode.jpg
svart outfit material.jpg
lunchtips stockholm blogg.jpg
cos jacka sport.jpg
vit vespa.jpg
black outfit.jpg
workshop lunch.jpg
svart set COS.jpg
tobias sikström svart sportjacka jersey.jpg

Jag har kommit in i ett semestermood nu samtidigt som jag inte riktigt har förstått att sommaren har börjat. Jag tänkte att jag skulle sätta upp regler attjag måste hitta på saker varje dag efter jobb – bara för att det är varmt ute. Får se hur det går.

När jag klär mig helsvart tycker jag om att klä mig i olika material. Då blir plaggen lite mer olika från varandra och det blir en fin kombination tillsammans (även om det inte framkommer helt på bilderna). Här blandar jag bomull, kashmir, läder och textur/mönstrat. Svart gör sig bäst med materialmix!

Jacka, byxor och sneakers från COS, solglasögon från Moscot och tröja från Weekday.

2016-07-05 18:00 Kommentera
Kategori: COS, Moscot, Outfit, look, Weekday

Outfit: Vita jeans

2016-07-01 09:44 Kommentera
Kategori: Asket, COS, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Moscot, Outfit, look

vita jeans grå sweatshirt.jpg
cykel tobias sikström.jpg
vitabergsparken.jpg
gröna sneakers vita jeans.jpg
nytorget.jpg
solglasögon Moscot vita jeans sneakers Tobias Sikström.jpg
cykel.jpg

Jag är en typisk jeansperson. Det mest använda plagget i min garderob är ett par svarta jeans eftersom de funkar till allt oavsett om de är raka, avklippta, lite bredare eller lite smalare. När temperaturen åker över 16 grader åker även de vita jeansen på. Jag gillar det enkla med ett par vita jeans. Att man bara kan köra på en svart eller grå tröja utan att det blir tråkigt. Ett bra komplement till de svarta jeansen. Så länge du undviker att kombinera dem med till exempel marinblå och röda plagg kommer du inte att se stekig ut.

Grå sweatshirt från Asket, solglasögon från Moscot, vita jeans från Your Turn och sneakers från COS.


Följ min blogg med Bloglovin'/ Follow my blog with Bloglovin'
contain adlinks.

2016-07-01 09:44 Kommentera
Kategori: Asket, COS, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Moscot, Outfit, look

Nytorget

2016-05-10 21:05 Kommentera
Kategori: Moscot, Outfit, look, River Island, Tips i butik

river island t-shirt tobias sikström.jpg
hus vasastan.jpg
mens fashion style.jpg
glass södermalm.jpg
herrmode site outfittips.jpg
frukost.jpg
öl södermalm aw.jpg
sofia cykel.jpg
tobias sikström river island.jpg
river siland tshirt levis denim jacket.jpg

I söndags startade jag dagen genom att äta frukost på balkongen. Sedan cyklade jag ner till Söder, närmare bestämt till Nytorget. Det absolut bästa jag vet just nu är att sätta in hörlurarna i örat, starta igång favoritspellistan (som jag ska dela sedan) och cykla – snabbt som bövelen! Lite farligt egentligen, men så får det vara.

Jag hade ett presentkort på River Island som höll på att brinna inne – tills jag hittade den här t-shirten. Jag har byggt upp en bra basgarderob på sistone. Därför är det sådana här typer av mönstrade och lite "roligare" plagg som jag letar efter just nu. Gillar särskilt att den känns lite vintage, rockig och 60's/70's. Tänker att jag kommer att hinka i mig öl i den på Trädgården i sommar.

Jacka från Levis, solglasögon från Moscot, t-shirt från River Island, jeans från Filippa K och tofflor från River Island.

Följ min blogg med Bloglovin'/ Follow my blog with Bloglovin'
contain adlinks.

2016-05-10 21:05 Kommentera
Kategori: Moscot, Outfit, look, River Island, Tips i butik

Brunt & Beigt

2016-03-19 18:05 2 kommentarer
Kategori: COS, Herrmode blogg, Moscot, Nelly Man, Outfit, look, Reiss, Second Hand, Weekday

suede jacket leather back pack tobias sikstrom.jpg
tobiassikstrom_fika.jpg
vita sneakers och vintage ryggsäck.jpg
tobiassikstrom.jpg
asket sweatshirt.jpg
tobias sikstrom kungsholmen.jpg
rock och mocka.jpg
second hand väska stockholm.jpg
suede jacket topman.jpg

När jag flyttade upp till Stockholm lämnade jag en stor, dyster och beige pappkartong hos mina föräldrar med massa gamla minnen i. Varje gång jag åker hem till västkusten igen ser jag till att plocka med mig en sak tillbaka. Senast var den denna läderryggsäck som jag hittade på Emmaus på Linnégatan (som var min absoluta favoritaffär). Nästa vecka åker jag till Stenungsund igen och då ska jag se vad jag hittar denna gång. Ikväll ska jag på bio. Har fortfarande inte sett The Danish Girl som man kanske borde ha sett för 4 månader sedan.

Rock från Reiss, mockajacka/skjorta från Topman x Nelly Man, solglasögon från Moscot, t-shirt från Weekday, byxor från COS, sneakers från H&M och ryggsäcken är second hand.

Följ min blogg med Bloglovin'/ Follow my blog with Bloglovin'

2016-03-19 18:05 2 kommentarer
Kategori: COS, Herrmode blogg, Moscot, Nelly Man, Outfit, look, Reiss, Second Hand, Weekday

Tobias Sikström

Gör på King: Bloggar om lättburet vardagsmode, stiltips och delar med mig av mina dagar i Stockholm.
Vilket innebär: Att jag tillsammans med min kamera delar med mig av tips, guider och andra smaskigheter som livet bjuder på.
Född: 1991.
CV i korthet: Studier inom kommunikation och PR och flitigt blogguppdaterande.
E-post: tobias.sikstrom@gmail.com
Instagram: @tobiassikstrom
Snapchat: @tobiassikstrom


Follow

Blogroll

Snabblänkar

Kings världsunika märkesgalleri