Bli medlem på King:s forum!

Som besökare är du välkommen att läsa i King:s forum, men för att själv delta i diskussionerna måste du vara medlem på Kingmagazine.se. Det är gratis och tar bara en minut.

Bli medlem här Logga in här

Här i Kings forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Kingmagazine.se. Läs våra regler.
Kristina 2

Mycket intressant! Följer du True Blood också? I dagarna släpps Gail Carrigers första bok på svenska, hon har nu seglat upp på min "att läsa"-lista.

Niklas Natt och Dag
Registrerad 2011-11-08
Inlägg 963

Jag hoppade av True Blood efter andra säsongen (som jag tyckte vad svag) har smygtittat lite sporadiskt sedan dess och misstänkt att kvaliteten återgått till acceptabla nivåer. Vad tycker du?

Sofi

Hördu Niklas. Nu är det dax att se Buffy the vampire slayer.

Du vet att du vill.

Niklas Natt och Dag
Registrerad 2011-11-08
Inlägg 963

Sofi: Jag är väldigt medveten om att detta är en stor fläck i mitt protokoll. Tack för påminnelsen!

Kristina 2

Jag lämnade den redan under första, efter att Alexander gjort entre, jag tyckte inte den höll. Och jag hade svårt för söderdialekten. Jag såg den ganska snart efter X-men, så lite Rougue-aversion spelade säkert också in. Jag har försökt med böckerna också, men har aldrig riktigt svepts med, kanske mest beroende på tidsbrist. Den första står i "oläst"-hyllan och väntar på den där dagen utan måsten, som man kan lägga på att bara läsa en bok...

Och vad gäller Buffy kan jag bara hålla med Sofi. Du hade kunnat få låna boxarna av mig, om du inte hade bott på fel sida landet :-)

Kristina 2

Och du har väl inte missat att Joss Whedons senste skräckproduktion "Cabin in the Woods" går upp i Sverige 18de Maj, med bland annat Bradley Whitford. Jag tänker gå på bio och se en skräckfilm. :-o

cc

Hurra! Vampyrer! ^_____^ Jag läste nästan allt jag kom över från det jag gick i högstadiet ungefär, men tappade fullkomligt intresset för ett tag sen. Nu blev jag lite sugen på att rota fram mina gamla böcker med och om vampyrer. ^^

Jag läste, och läste om, Anne Rice vampyrböcker (jag tror att det var där min vampyrmani började), men de skiftar väldigt i kvalitet tycker jag. De första, framför allt, är fantastiska, men en del av de senare är jag mer tveksam till.

Om du vill se en väldigt skum version av Bram Stokers Dracula (blandat med en gnutta Dark Shadows och En vampyrs bekännelse) så kan du leta reda på visual kei-bandet Malice Mizers (stum)film Bara no Konrei (om du inte redan sett den). ^^

Niklas Natt och Dag
Registrerad 2011-11-08
Inlägg 963

Intressant! Hur står den sig jämfört med Gackts Moonchild? Jag håller med om urballningen i vissa av de senare Riceböckerna, hon rör till kosmologin för mig, gissningsvis till följd av gryende religiositet.

Niklas Natt och Dag
Registrerad 2011-11-08
Inlägg 963

Kristina 2: Jag har fått en inbjudan till pressvisningen, och ska gå om inget mer akut dyker upp på jobbet.

Kristina 2

Jag är djups avis. Och om du inte har sett Buffy kanske JAG spoilade DIG med min senaste kommentar i förra inlägget. Sorry! :-o

cc

Moon Child!! <3333 (Jag gråter fortfarande när jag hör Orenji no taiyo ^^;;;) Jag började läsa boken men kom aldrig så långt pga bristande japanskakunskaper vid tillfället. Borde kanske plocka upp den igen. Jag tror inte att min fascination för den helt kan skyllas på att jag är ett hopplöst Gackt-fan, men jag vet att det helt klart bidrar till bristande objektivitet vad gäller den här filmen. ^^ Har du sett den? Vad tyckte du?

Det är lite orättvist att jämföra Bara no Konrei med Moon Child. Det är en kort stumfilm med begränsad budget. Alla huvudroller utom en (hjältens fästmö) görs av bandet. Men gillar man Malice Mizers musik (som hela tiden ligger i bakgrunden) och dessutom sett filmerna den anspelar på är den väldigt rolig. ^^

Cecilia K

Vill å det varmaste rekommendera Jim Butchers serie The Dresden Files, där vampyrer av diverse slag spelar en inte obetydlig roll i händelseförloppen. Mycket underhållande läsning, späckad med popkulturella referenser.
Och så tack för denna enastående blogg!

cc

Jag måste bara inflika ett medhåll till Cecilia Ks inlägg. Dresden Files är en riktigt bra serie. Jag gillar alla de olika sorternas vampyrer som förekommer där.

Är vanligtvis inte mycket för ljudböcker men James Marsters uppläsning får mig att vilja krypa in i mina hörlurar. ^^

Niklas Natt och Dag
Registrerad 2011-11-08
Inlägg 963

Cecilia K och cc: Dresden Files, alltså. Tack. Dessutom är jag på jakt efter lämplig ljudbok för tillfället.

cc: Jag har inte sett Moon Child, faktiskt, bara läst en del om den. Rekommenderbar?

Kristina 2: Ingen fara! Jag är inte speciellt spoilerkänslig.

cc

Se den. (Skulle kunna säga så mycket mer om Gackts egna skumma kommentarer om att filmen är så cool att den får män att gråta eller att den klarade pappatestet, men jag tror det räcker.) Jag är nyfiken på vad du har att säga om den om du bestämmer dig för att se den. ^^

T

En annan underhållande bokserie är Guillermo del Toro och Chuck Hogans The Strain Trilogy. Även Justin Cronins The Passage är värd att nämna i det här sammanhanget.

Rekommenderas!

Anna-Karin Linder

Inte för att vara en röv, men heter inte boken Carmilla?

Annars är jag fortfarande ett stort Rice-fan, och hennes new vampire kan ju även (imho) spåras rakti in i Vampire the masquerade, som jag så klart är ohjälpligt färgad av. Jag har även sett igenom hela tv-serien "Vampire - the embrace" i vuxen ålder (dock inte utan tårar av skratt)

Dock var det nog en tio år sedan jag såg om Interwiew with the vampire, även om jag tror att jag fortfarande kan den utantill i stora drag, efter en sådär 25-50 omtittningar som 15-åring. Hur håller den?

Niklas Natt och Dag
Registrerad 2011-11-08
Inlägg 963

Anna-Karin: Carmilla stämmer utmärkt. Snyggt fångat. Jag ändrar och tackar för korrektur.

Interview håller bra! När jag först såg den hade jag inte läst boken, och kan väl idag tycka att Antonio Banderas stämmer rätt illa med bokens Armand. Mitt bestående intryck är vilken bra skådis Tom Cruise är, trots att han tycks föredra att begränsa sig till att gestalta actionhjältar. Gräsrötterna var allt annat än nöjda med castingen av Cruise, och det kan jag verkligen förstå. Rice själv skrek i högan sky, men blev så imponerad av resultatet att hon satte sig ner och skrev ett ursäktande brev till Cruise. Jag håller den som hans bästa prestation jämte "Respect the cock!" och http://www.youtube.com/watch?v=cp1jzNEOTCw&feature=related

Kristina 2

Jag gillar också Tom som Lestat.

Om vi pratar om tårar av skratt, så får vi ju också nämna Buffy ORGINALET, dvs filmen från 1992.

Gäst
Gäst
  • Signatur: Av
  • Smileys: På
  • EosCode: På
  • Länkar: På
Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av King Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Alla kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 5 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.

Snabblänkar

Kings världsunika märkesgalleri