Registrerad 2011-11-08
Inlägg 967
Jag hoppade av True Blood efter andra säsongen (som jag tyckte vad svag) har smygtittat lite sporadiskt sedan dess och misstänkt att kvaliteten återgått till acceptabla nivåer. Vad tycker du?
Registrerad 2011-11-08
Inlägg 967
Sofi: Jag är väldigt medveten om att detta är en stor fläck i mitt protokoll. Tack för påminnelsen!
Registrerad 2011-11-08
Inlägg 967
Intressant! Hur står den sig jämfört med Gackts Moonchild? Jag håller med om urballningen i vissa av de senare Riceböckerna, hon rör till kosmologin för mig, gissningsvis till följd av gryende religiositet.
Registrerad 2011-11-08
Inlägg 967
Kristina 2: Jag har fått en inbjudan till pressvisningen, och ska gå om inget mer akut dyker upp på jobbet.
Registrerad 2011-11-08
Inlägg 967
Cecilia K och cc: Dresden Files, alltså. Tack. Dessutom är jag på jakt efter lämplig ljudbok för tillfället.
cc: Jag har inte sett Moon Child, faktiskt, bara läst en del om den. Rekommenderbar?
Kristina 2: Ingen fara! Jag är inte speciellt spoilerkänslig.
Registrerad 2011-11-08
Inlägg 967
Anna-Karin: Carmilla stämmer utmärkt. Snyggt fångat. Jag ändrar och tackar för korrektur.
Interview håller bra! När jag först såg den hade jag inte läst boken, och kan väl idag tycka att Antonio Banderas stämmer rätt illa med bokens Armand. Mitt bestående intryck är vilken bra skådis Tom Cruise är, trots att han tycks föredra att begränsa sig till att gestalta actionhjältar. Gräsrötterna var allt annat än nöjda med castingen av Cruise, och det kan jag verkligen förstå. Rice själv skrek i högan sky, men blev så imponerad av resultatet att hon satte sig ner och skrev ett ursäktande brev till Cruise. Jag håller den som hans bästa prestation jämte "Respect the cock!" och http://www.youtube.com/watch?v=cp1jzNEOTCw&feature=related