Registrerad 2011-10-12
Inlägg 595
Steve - Priser, leveranstider och återförsäljare kommer finnas med i morgondagens artikel. Jag gjorde måttagningen på Cavalieres huvudkontor i Borås.
Registrerad 2012-02-28
Inlägg 273
Största fördelen är att kunna välja tyg och stil. Jag har en ganska standard kropp som visserligen pendlar mellan 48 och 50 men i övrigt tror jag inte jag tjänar på att betala så väldigt mycket extra för de sista 5-10% i passform. Berättelser man läst om besvikelser över slutresultatet är också lite nedslående. Skall bli spännande att följa detta.
Registrerad 2011-10-12
Inlägg 595
Halmstad - Jag förstår din poäng och kan hålla med dig i vissa avseenden när det kommer till passform. Har man en enligt modebranschen "optimal" kropp så fungerar ofta konfektion med mindre skräddarändringar alldeles utmärkt men det jag tycker är den främsta fördelen med MTM är just att man inte behöver kompromissa med vilken blå, brun eller grå nyans man ville ha på kostymen. Vanligvis när man tittar på konfektion kan det vara så att man älskar passformen men tyget är lite mörkt eller älskar tyget men den har spetsiga slag i stället för vanliga osv. Den friheten att välja exakt hur man vill ha produkten kan vara grymt intressant. Visst finns det många som är missnöjda men det är trots allt ibland (självklart inte alltid) så att man har sig själv att skylla då vissa detaljer man ber om kanske inte kommer att se så bra ut i just det tyget eller liknande.
Registrerad 2012-02-28
Inlägg 273
Tyg, färg och detaljer - allt detta är kanon. Fast ibland vet man ju inte heller sitt eget bästa och alla miljoner möjligheter är förvillande, och då hoppas jag man får hjälp av erfaren person.
Registrerad 2011-10-12
Inlägg 595
Jocke - jag har tyvärr inte haft möjligheten att testa Lindebergs MTM så jag kan ännu inte göra någon jämförelse. Deras MTM är baserad i flaggskeppsbutiken i Stockholm och Cavaliere har tjänsten hos flera av sina återförsäljare. Vem som tar måtten och konsulterar kan ju självklart spela in i resultatet men skall absolut skriva om det om jag får möjligheten att jämföra.
Registrerad 2012-02-29
Inlägg 53
Tur att geografin lägger några mil mellan oss Weinås, annars hade du nog fått hålla ständig koll över axeln när du bär den kostymen. Tyget är bland det bästa valen jag sett på länge, och du vet att vi har samma kavajstorlek
Registrerad 2011-10-12
Inlägg 595
Archibald - jag tackar Gud för avståndet till Östergötland..hade du väl hängt den här kavajen över axlarna skulle jag aldrig fått den tillbaka
Registrerad 2011-11-09
Inlägg 25
Spännande! Ser fram emot att se resultatet imorgon, valet av tyg verkar intressant.