Bli medlem på King:s forum!

Som besökare är du välkommen att läsa i King:s forum, men för att själv delta i diskussionerna måste du vara medlem på Kingmagazine.se. Det är gratis och tar bara en minut.

Bli medlem här Logga in här

Här i Kings forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på Kingmagazine.se. Läs våra regler.
Steve

Mycket intressant. Särskilt i jämförelse med reultatet på Manolo. Men jag hoppas att du till skillnad från artiklarna på Manolo kan upplysa oss om priset?

Jonas

Jag vill minnas att flera butiker erbjöd Cavalieres MTM-tjänst? Vilken butik valde du?

Andreas Weinås
Registrerad 2011-10-12
Inlägg 595

Steve - Priser, leveranstider och återförsäljare kommer finnas med i morgondagens artikel. Jag gjorde måttagningen på Cavalieres huvudkontor i Borås.

Registrerad 2012-02-28
Inlägg 273

Största fördelen är att kunna välja tyg och stil. Jag har en ganska standard kropp som visserligen pendlar mellan 48 och 50 men i övrigt tror jag inte jag tjänar på att betala så väldigt mycket extra för de sista 5-10% i passform. Berättelser man läst om besvikelser över slutresultatet är också lite nedslående. Skall bli spännande att följa detta.

Andreas Weinås
Registrerad 2011-10-12
Inlägg 595

Halmstad - Jag förstår din poäng och kan hålla med dig i vissa avseenden när det kommer till passform. Har man en enligt modebranschen "optimal" kropp så fungerar ofta konfektion med mindre skräddarändringar alldeles utmärkt men det jag tycker är den främsta fördelen med MTM är just att man inte behöver kompromissa med vilken blå, brun eller grå nyans man ville ha på kostymen. Vanligvis när man tittar på konfektion kan det vara så att man älskar passformen men tyget är lite mörkt eller älskar tyget men den har spetsiga slag i stället för vanliga osv. Den friheten att välja exakt hur man vill ha produkten kan vara grymt intressant. Visst finns det många som är missnöjda men det är trots allt ibland (självklart inte alltid) så att man har sig själv att skylla då vissa detaljer man ber om kanske inte kommer att se så bra ut i just det tyget eller liknande.

Jocke

Intressant! Ska verkligen bli roligt att få ytterligare en åsikt om denna tjänst. Har varit sugen på MTM länge och har tänkt ta någon av de större tillverkarna från italien. Funkar Cavalier bra så är det ett alternativ ihop med Lindeberg. Någon som testat Lindeberg?

Steve - Olof B på Manolo skrev väl att hans kostym hamnade på 9000kr om jag inte minns fel.

Registrerad 2012-02-28
Inlägg 273

Tyg, färg och detaljer - allt detta är kanon. Fast ibland vet man ju inte heller sitt eget bästa och alla miljoner möjligheter är förvillande, och då hoppas jag man får hjälp av erfaren person.

Andreas Weinås
Registrerad 2011-10-12
Inlägg 595

Jocke - jag har tyvärr inte haft möjligheten att testa Lindebergs MTM så jag kan ännu inte göra någon jämförelse. Deras MTM är baserad i flaggskeppsbutiken i Stockholm och Cavaliere har tjänsten hos flera av sina återförsäljare. Vem som tar måtten och konsulterar kan ju självklart spela in i resultatet men skall absolut skriva om det om jag får möjligheten att jämföra.

Frasse

Köpte en Cavaliere MTM till studenten förra året. Var väldigt nöjd med kavajen men byxorna blev på tok för tajta så måste blivit något fel på mina mått. Rekommenderas ändå helt kart!

http://frasse21.tumblr.com/

Archibald
Registrerad 2012-02-29
Inlägg 53

Tur att geografin lägger några mil mellan oss Weinås, annars hade du nog fått hålla ständig koll över axeln när du bär den kostymen. Tyget är bland det bästa valen jag sett på länge, och du vet att vi har samma kavajstorlek ;)

Andreas Weinås
Registrerad 2011-10-12
Inlägg 595

Archibald - jag tackar Gud för avståndet till Östergötland..hade du väl hängt den här kavajen över axlarna skulle jag aldrig fått den tillbaka 

Registrerad 2011-11-09
Inlägg 25

Spännande! Ser fram emot att se resultatet imorgon, valet av tyg verkar intressant.

Petter Möstl

Vill bara buga och bocka. Tack för att du lyfter fram den stilrenaste stilen av stilar. Missa inte att du kan komma in till oss på LocalAct i Stockholm, Lund eller Karlstad och prova på våran MTM. Vi jobbar med samma tyger som de du redan har provat på fast under märket Luigi Bianchi. Helt magiskt är vad det är. http://www.lubiam.it/ http://www.localact.se/

MVH Petter Möstl på LocalAct i Karlstad.

Gäst
Gäst
  • Signatur: Av
  • Smileys: På
  • EosCode: På
  • Länkar: På
Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av King Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Alla kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 1 medlemmar online. 0 foruminlägg har postats idag.

Snabblänkar

Kings världsunika märkesgalleri