Registrerad 2011-11-23
Inlägg 5
Din Stil
Hej alla läsare! Har en fråga till dig, vad är din stil?
Konstig fråga kanske? Jag undrar vad ni som läser king söker efter stil1
Är det den; stilrena, ungdomliga, vintagea, eller bara det du tycker är snyggt. och måste bara se ut som din kompis har på sig!
Min stil är den stilrena, förredrar skjorta förre t-shirt. Kavaj förre cardigan mm...
Men stilen handlar om att kunna uttrycka sig om vad som markerar en sig själv- det är den själva singnaturen av en människa!
Missförstå mig inte, men nu menar jag inte att jeans och t-shirt är fullt eller opassande att ha på sig. Utan hur du är som för person.
Mina vänner tycker att jag ser ut att vara en gammal gubbe på 50 år med skjorta och slips, med kostymbyxor när jag går in till lektionen- på skoltid!
Jag anser att en människas singnatur är den största förebilden!
Jag är en slipsmänniska, med den klassiska stilen med skjortan måste vara i första hand.
- Själv skulle jag aldrig bära en T-shirt med blå jeans. Men en dag, när jag skulle till stan träffade jag en av mina vänner.
Kläd i ljusblåa jens med en flaneskjorta och sticka mössa, matchande halsduk runt om halsen, med en flaneaktig fluga!
Då insåg jag att alla försöker, samt insåg så jävligt snyggt ut det var! Det var hans stil.
Det här som ni har läst kanske tycker det är det mest dåligaste insändaren ni har läst för en sådan tidning som King Magasin!
Men jag är ingen talare eller jounalist, men det här är min uppfattning om några stilar som jag tyckar man ska ta vara på.
Din klädesel, din singnatur.
Mvh OliverK
Registrerad 2011-12-07
Inlägg 1
Jag föredrar olika stilar till olika tillfällen! Nu till jul är det alltid kul att ha fluga vid julbordet. Har precis beställt ett par helt sverigetillverkade, hoppas på bra kvalitet. www.fransoscar.com
Registrerad 2011-11-22
Inlägg 4
interessant tycker jag ju också varför folk tar på sig kläder som de gör? det finns ju alltid en baktanke varför man gör det.. så varför väljer nid en stilen som ni har?
Registrerad 2011-11-09
Inlägg 12
Jag har en moderniserad version av stilren som klädstil, typ preppy fast mindre 'geeky'. Jag bär oftast skjorta, V-ringad tröja (helst kabelstickad), cardigan eller kavaj. Gärna dubbelmanchett på skjortan. Har jeans, dock 'snygga' jeans d.v.s. inte tusentals hål i dem. Bär alltid någonting färgglatt, skjorta, byxor, accessoar.
Avskyr parkas-jackor, fjällrävenjackor, fake-glasögon, allt vad onepiece heter och häng på byxorna. Skulle aldrig ha någon fake märkesprodukt från typ Thailand.Hatar Adrian Hammond och ogillar de flesta svenska märken så som Acne och Johan Lindeberg.
Favoritklädmärken; Burberry, PRL, Gant, Morris, Abercrombie & Fitch. men det beror jättemycket på vilken produkt jag söker.
/K.
Registrerad 2012-02-14
Inlägg 2
Jag skulle vilja säga att jag har en väldigt blandad stil, kan gå från kostym till punk och från armé till skogshuggar stil, beroende helt på humör och hur dagen är planerad.
Ska jag till jobbet så blir det helst mörkgrå kavaj till ljusgråa farfarsbyxor där jag gärna klär ner det lite med en jeansskjorta och slips i bomull till det ett par låga brouges. Som jacka varierar jag mellan en välsittande skinnjacka och en hästjacka från Barbour.
På fritiden blir det ett par välsittande svarta jeans, en brun u-ringad t-shirt och en egengjord militärskjorta med nitar på. Över det så blir det en svart mocka jacka i bikerstil och ett par eleganta kängor på fötterna i dom här årstiderna. Ibland räcker det med en svart klocka som accessoar men har även mycket halsband som får hänga.
Kör också helsvart från jeans till skjorta eller t-shirt där jag har skorna och skinnjackan i oxblod så det sticker ut lite.
Baseballjackan flyger också på ibland och då blir det lätt en t-shirt med ett tryck på och en hoodtröja för att det ska bl slappt.
Registrerad 2012-03-19
Inlägg 9
Jag har bara slips när jag absolut måste (dvs jobbmöten med kostymkrav). Är väldigt punk/rockig i min stil och går helst runt i nitar, läder, svart och converse/kängor. Piffar till det hela med färgglada scarfs, solglasögon nu till våren och hatt.
Redigerat 2012-03-21 11:36 av knugen
Registrerad 2012-03-25
Inlägg 3
Jag har nog en mer avslappnad stil, kan ofta använda skjortor dock. Har faktiskt funderat på att skaffa mig ett par flugor för skojs skull och se hur det passar på mig. Det blir kanske ett roligt tillägg.