Registrerad 2012-02-29
Inlägg 53
Att välja kläder handlar för mig om att hitta de plagg jag själv trivs med. Att kläderna jag har på sig ger den känsla jag själv vill uppnå.
Diskussionen handlar i nätsammanhang ofta om "klassisk stil", och/eller "trend". Plagg som är inne just nu, och kläder som är ständigt aktuella. Hur ser du på de olika begreppen? Vad påverkar ditt klädval?
Registrerad 2011-11-09
Inlägg 24
I grund och botten består min garderob av någorlunda klassiska kollektioner med mycket Ralph Lauren, Abercrombie & Fitch, GANT och Burberry. Satsar alltid på kvalitet och finare märken.
Sedan satsar jag varje säsong på lite nya och trendiga klädesplagg. Bär mycket färg och köper in mycket i ''säsongens färg''.
Registrerad 2011-11-22
Inlägg 6
Det jag ser som positivt med nätet är att jag som kulturintreserad och klädesintresserad lätt kan få fram information om de olika konstnärliga rörelser och hur de klär sig och där hitta insperation. Därigenom hitta den känsla, som du säger, jag vill få fram. Därigenom känner jag mig bekväm i det jag bär. Så klassisk stil är det jag söker. Klassisk BOHEmstil förvisso men ändå.