Keith Richards gör Louis Vuitton

Redaktionen  |  Publicerad 2008-03-04 07:45  |  Lästid: < 1 minuter
Bild 427813

Keith Richards är Louis Vuittons kampanjansikte i vår.

Bortsett från ett gemensamt intresse för vodka skiljer sig Louis Vuittons nya kampanjansikte Keith Richards radikalt från höstens dito, den tidigare presidenten Michail Gorbatjov. Men båda har en gemensam nämnare – de är högst oväntade. 
– Det här är första gången någonsin som Keith Richards har medverkat i en reklamkampanj av något slag. Vi kan inte vara mer nöjda – jag är övertygad om att folk kommer att stanna och haja till när de bläddrar i ett magasin och ser bilden, säger Antoine Arnault, kommunikationsansvarig för Louis Vuitton.
Kampanjen har fotograferats av världsfotografen Annie Leibovitz och annonsen kommer att synas i magasin med start i april.
Bild 427814

Louis Vuitton – som har fått utstå hård varumärkesmisshandel de senaste åren på grund av logotypfrossande väskor och accessoarer – sägs vilja föra tillbaka märket till företagets rötter som lyxigt väskmärke. I höstas hade ex-presidenten Michail Gorbatjov uppdraget att agera kampanjnamn.

Av: Text: Kristoffer Vural

Dela på Facebook
Tweeta