14 tips för bättre träning, del 14

Våra 14 träningstips har kommit till sitt slut. I sista delen tar Kings Anders Carlén inspiration från hårdingar i Afghanistan för att få fram det bästa sättet att genomföra träningsövningarna på.

Anders Carlén  |  Publicerad 2011-02-09 14:04  |  Lästid: 1 minut
Bild 429495

  

Tipset: Pyramidträna.
Experten: Sgt. Sean Mickle, 27, US Marines, II Force Reconnaissance, Camp Lejeune, NC.

På meritlistan: Afghanistan. 

Så gör du: Oavsett vilken muskelgrupp du tränar – gör det generiskt. Jag gör alltid tre övningar per muskel gånger fyra set (stegvis tio, åtta, sex och yra upprepningar) och för varje set lägger jag på fem kilo. Vila max en minut mellan seten. Avsluta med ett burnout set: gör tio upprepningar med den lättaste vikten, bara för att hålla igång pulsen.

 

Läs också: Vila mindre, Maxa magen, Biffigare armar, Ät ute mindre, Öka fokus på muskelgruppen, Drick mer!, Andas smart, Ät var tredje timme, Räkna omvänt, Ät smartare, Snudda vid öronen, Skuldra upp och Bygg din stjärt.

Dela på Facebook
Tweeta