Rami Malek i fokus när Cartier återlanserar ”framgångsklockan” Pasha

Lyxvarumärket Cartier lanserar nygamla klockmodellen Pasha. Hollywoodskådisen Rami Malek är en av frontfigurerna i den globala kampanjen.

Redaktionen  |  Publicerad 2020-09-04 08:00  |  Lästid: 2 minuter

Franska lyxhuset Cartier lanserar en uppdaterad version av sin modell Pasha, en klocka som allt sedan den lanserades på 1980-talet har förknippats med framgång. Nu vill det anrika varumärket, som lanserades i Paris redan 1847, presentera Cartier Pasha för en ny generation framgångstörstande klockentusiaster.

Reklam från 80-talet när Cartier Pasha först lanserades.
Cartier Pasha kom att bli en symbol för framgång under 80-talet och framåt.

Den globala lanseringen av nya Pasha de Cartier frontas av Rami Malek, Troye Sivan, Willow Smith, Maisie Williams och Jackson Wang i en kampanj fotograferad av den New York-baserade fotografen Craig McDean.

Från vänster till höger: Rami Malek, Willow Smith, Troye Sivan, Maisie Williams och Jackson Wang. Foto: Craig McDean.

“Vi är mycket stolta att kunna presentera den här kampanjen och låta en global publik bekanta sig med dessa unga talanger. Vi på Cartier vill alltid utforska nya vägar och göra innovativa kampanjer och det tycker jag att vi har lyckats med”, säger Arnaud Carrez, marknadschef på Cartier International.

King fick en kort, men ack så exklusiv, pratstund med ett av kampanjansiktena. Nämligen den sympatiske Rami Malek, kanske mest känd för sina roller som Queen-sångaren Freddie Mercury i Bohemian Rhapsody och hackern Elliot Alderson i tv-serien Mr. Robot.

Skådespelaren Rami Malek frontar kampanjen för Cartier Pasha. Foto: Craig McDean.

”Jag älskar Cartiers förmåga att plocka fram en omtyckt klassiker från förr och ge den en modern twist och liksom göra den mer tillgänglig för människor i dag. Klockan är både finkänslig och robust på samma gång.”

Hur var det göra kampanjplåtningen?

”Det var starkt att se alla bära klockorna tillsammans, hela fotograferingen gav en känsla av sammanhållning och kollektivism”, säger den 39-årige skådespelaren.

Pasha de Cartier är säsongens stora nyhet från anrika Cartier.

Pasha de Cartier kommer i två storlekar, 35 mm och 41 mm i stål, guld samt specialtillverkade varianter.

Priset startar från 63 500 kr (beroende på storlek och utförande).

Dela på Facebook
Tweeta