Dressat mode och stavhopp när Armand Duplantis gör sin första kampanj för Eton

Svenska skjorttillverkaren Eton lägger ribban högt och rullar ut sin första kampanj med stavhoppsstjärnan Armand Duplantis.

Rasmus Blom  |  Publicerad 2022-06-01 10:43  |  Lästid: 2 minuter

Det var tidigare i år som skjorttillverkaren Eton kunde berätta att man har knutit till sig den svenske världsrekordhållaren i stavhopp Armand Duplantis som varumärkets nya ambassadör. Den 22-årige supertalangen, vars världsrekord på 6,20 sattes i mars i år, är både VM- och OS-medaljör och en av Sveriges största idrottsstjärnor på senare år.

Den nya Eton-kampanjen heter What Does it Take? och ska fånga de olika stadierna som leder upp till ett avgörande ögonblick. Temat är beslutsamhet, engagemang och viljan att sträva efter nya höjder. Samarbetet mellan Mondo och Eton sticker ut i Etons nästan 100-åriga historia då skjortföretaget aldrig haft ett återkommande ansikte i sin globala kommunikation under flera säsonger.

– Med den här kampanjen hoppas jag kunna inspirera andra att förstå vad de är kapabla till , och att det inte bara handlar om själva prestationen, utan vägen dit, säger Armand Duplantis.

Kampanjen är fotograferad på Olympiastadion i Stockholm av Elisabeth Toll. Målet är att skapa en visuell värld som fångar Mondo på ett nytt sätt där både hans modeintresse och stavhoppning får ta plats.

– Vi är väldigt glada över att samarbeta med Mondo för denna och kommande varumärkeskampanjer. Han är inte bara en av världens bästa idrottare, utan han förkroppsligar även den typ av engagemang som vi hoppas kan vara en inspiration både för oss som varumärke och för våra målgrupper, säger Janelle Hallberg, Brand Communications Director på Eton.

Dela på Facebook
Tweeta
Uppdaterad 2022-06-01 10:59