Hackett och King i exklusivt samarbete

För första gången någonsin kan King stolt presentera ett exklusivt klädsamarbete. Tillsammans med det klassiska och anrika märket Hackett har en strikt limiterad rugbytröja designats.

Redaktionen  |  Publicerad 2007-10-12 09:33  |  Lästid: < 1 minuter
Bild 428206
 
– Det känns roligt att arbeta med ett magasin som King som verkar för att inspirera herrmodet, säger Jeremy Hackett.
Hackett är Strorbritanniens svar på Ralph Lauren och har genom åren blivit synonymt med brittisk preppy. Något som inte minst de engelska kungabarnens har tagit fasta på – Hackett är deras favoritmärke och mannen bakom märket, Jeremy Hackett, är en Englands största modeauktoriteter med bland annat stilbibeln Mr Classic i bagaget. Dessutom bidrar han regelbundet som journalist i ämnet.
Resultaten av samarbetet är en klassisk klarblå rugbytröja som kommer att säljas under vinjetten By Appointment to King. Tröjan – ett tidlöst preppyplagg – kommer innebära ett exklusivt tillskott till din garderob – upplagan är begränsad till endast 200 exemplar som är individuellt numrerade mellan 1 och 200.
– Säg vad du vill, men det finns inget som bär så mycket stil som det gamla England och det är därför vi valde att göra just en rugbytröja, fortsätter Jeremy.
Märket är dessutom sparsam med kollaboratörer – King är den första svenska samarbetspartner och till den lilla skaran av tidigare samarbetspartners kan bland annat biltillverkaren Aston Martin sålla sig.
Hackett by Appointment to King kommer att säljas på NK Man med start den 24 oktober. Priset är 1 495 kronor och då ingår 3-månaders prenumeration på King.
Ni som är Kingläsare kommer snart få en möjlighet att köpa tröjan i förväg. Håll ögonen på Kingmagazine.se under veckan!
 
Bild 428207
Varje tröja i den mycket begränade upplagan (200 st) är numrerad.
Bild 428208
Hackett – By Appointment To King.

Av: Text: Kristoffer Vural

Dela på Facebook
Tweeta