Chimi Eyewear inleder prestigesamarbete med H&M – lanserar färgsprakande sommarkollektion

Lagom till sommaren lanserar Stockholmsbaserade Chimi Eyewear en mindre sommarkollektion med H&M. Tillsammans har de skapat en rad solbrillor och semesterplagg i pastellfärger.

Redaktionen  |  Publicerad 2020-05-29 17:00  |  Lästid: 2 minuter

Svenska solglasögontillverkaren Chimi Eyewear fortsätter att röna stora framgångar. Genom att erbjuda premiumbågar till plånboksvänliga priser har varumärket förekommit flitigt i medier och inte minst bland influencers och etablerade modeprofiler. Den senaste fjädern i hatten är ett samarbete med H&M som presenteras i dag.

Tillsammans med modejätten lanserar Chimi en minikollektion bestående av coola acetatbågar och retro-inspirerade semesterplagg som kortärmade skjortor, shorts och fiskarhattar i snygga pastellfärger.

”Vi tänkte att den här kollektionen kunde pigga upp i dessa märkliga tider. Varje produkt är en klassiker med en twist, allt från solglasögonen till bowlingskjortan, förhoppningsvis har vi skapat något nytt och spännande tillsammans med H&M”, säger Chimis grundare Charlie Lindström och Jonas Löhr.

Med H&M-samarbetet debuterar Chimi Eyewar som klädtillverkare.

H&M:s herrdesigner Ross Lydon, som King utsåg till en av mode-Sveriges mäktigaste personer 2019, säger att samarbetet med Chimi har varit en underhållande resa från start till mål.

”Vi hade väldigt kul under designprocessen tillsammans med Chimi och jag tror att det lyser igenom i kollektionen, det är roliga plagg och produkter som är tillgängliga för alla”, säger han.

Chimi x H&M-kollektionen släpps globalt den 4 juni.
Dela på Facebook
Tweeta
Uppdaterad 2020-05-29 17:07