H&M lanserar kollektion med framgångsrika Instagramkonton

Är man tillräckligt stor på Instagram får man släppa kollektion med självaste H&M. Så blev det åtminstone för stilkontona "MenWith" som nu lanserar ett samarbete med klädjätten.

Marlon Appelgren  |  Publicerad 2019-08-12 13:17  |  Lästid: 2 minuter

Tillsammans med det världskända och stilbildande Instagramkontot Menwith lanserar H&M en kollektion inspirerad av de inlägg som har uppskattats mest och som har skapat mycket engagemang på Instagramkontona @menwithclass och @menwithstreetstyle.

Kollektionen består bland annat av en stickad polo, en hoodie, slacks med kontrasterade sömmar, en rutig scarf, mössa, keps i mocka och en biker-jacka i klassiskt attribut.

Se kollektionen här

– Det har varit en kreativ resa att få göra den här kollektionen tillsammans med MenWith. Genom att titta på de inlägg som har uppskattats mest och som skapat mycket engagemang på deras konton har vi skapat en kollektion utifrån de stilarna männen gillar där personlig stil står i fokus”, säger Ross Lydon, designchef herr på H&M.

Samarbetet släpps i utvalda butiker samt på varumärkets hemsida den 22 augusti.

Dela på Facebook
Tweeta
Uppdaterad 2019-08-12 15:58