H&M lanserar sitt nionde varumärke

H&M lanserar ytterligare ett varumärke i år. Det kommer att få namnet Afound och beskrivs som en marknadsplats med rabatterade varor från såväl externa som H&M:s egna märken.

Magnus Kvandal  |  Publicerad 2018-01-31 08:30  |  Lästid: 1 minut

Under onsdagen blev det officiellt – under 2018 får H&M-gruppen tillökning av ett nionde varumärke, kallat Afound. I ett pressmeddelande beskriver H&M det nya märket som ”en marknadsplats, ett style and deal hunting paradise med rabatterade varor inom mode och livsstil”.

Afound kommer att finnas både i fysiska butiker och digitalt, och kommer att sälja herr- och damkläder från ”välkända varumärken”. Kläder från H&M:s egna märken kommer att trängas med produkter från externa företag. Utbudet beskrivs som säsongslöst och i flera prissegment. 

”Vi ser en stor potential för Afound och ser fram emot att introducera marknadsplatsen för vår publik i Sverige under 2018. Afound värnar om produkters värde och mixen av dem. Genom att erbjuda inspiration till personlig stil, kvalitetsvarumärken och känslan av att kunna göra en riktigt bra affär, erbjuder Afound en ny form av off-price-upplevelse”, säger Afounds vd Fredrik Svartling.

Den första butiken kommer att ligga på Drottninggatan i Stockholm, där H&M plötsligt stängde sin flaggskeppsbutik tidigare i januari. Onlinebutiken kommer att öppnas samtidigt som den fysiska butiken.

H&M har sedan tidigare varumärkena H&M, H&M Home, Cos, Other Stories, Monki, Weekday, Arket och Nyden, som ska lanseras nu under våren.

Dela på Facebook
Tweeta