HUGO och Replay släpper jeanskollektion

Indigofärgat samarbete mellan två tungviktare.

Tom Cehlin  |  Publicerad 2022-09-28 17:22  |  Lästid: 2 minuter

Hugo Boss varumärke Hugo, inriktat mot en yngre publik, slår sig samman med italienska denimspecialisterna Replay. Tillsammans släpper de en jeanskollektion som släpps i butik i slutet av september.

Kollektionen består av jeansjackor, overshirts och jeans med rak passform  i ljus, medium eller mörk tvätt tillsammans med bland annat indigofärgade t-shirtar och luvtröjor. Hela kollektionen är gjord i ekologiska bomullstyger.

– Denim har blivit en av Hugos viktigaste delar efter vår uppdatering av märket i januari. Replay är ett av de bästa denimföretagen som finns, det kändes som en perfekt partner för det här samarbetet, säger Miah Sullivan, senior vice president global marketing and brand communication på Hugo.

Det var ifjol som Hugo Boss vd Daniel Grieder, tidigare på Tommy Hilfiger, annonserade en femårsplan för att utveckla Hugo Boss. Som en del av det har företaget tagit fram en ny, modern, identitet som fokuserar på en ung och global publik.

Förutom samarbetet med Replay har man anlitat rapparen Saint Jhn som sitt affischnamn. Förutom att ha toppat listor världen över har han skrivit låtar tillsammans med Kanye West, samarbetat med Beyonce och gått på catwalken för Gucci. Man fokuserar på denim och har tagit fram ett nytt monogram som hittas på allt från luvtröjor till skor samt använder skarpa stänk av företagets signaturfärger: rött, svart och vitt.

Samarbetet mellan Replay och Hugo lanseras den 28 september i Hugo Boss butiker samt på hugo.com och replayjeans.com.

Dela på Facebook
Tweeta
Uppdaterad 2022-10-05 16:54