Inför modeveckan: J.Lindeberg

"15 minuter av total uppmärksamhet som man, som designer, jobbar för varje säsong" – J.Lindebergs chefsdesigner Jessy Heuvelink om att visa på modeveckan.

Hugo Lindberg  |  Publicerad 2014-01-27 07:00  |  Lästid: 1 minut
Inför modeveckan: J.Lindeberg
Jessy Heuvelink är chefsdesigner på J.Lindeberg.

J.Lindeberg tillhör de märken som lockar mest internationell press på modeveckan. Hör vad märkets designer Jessy Heuvelink har att säga om märkets kommande höstkollektion och känslan av att visa på modeveckan.

Vad blir höstens stora trend?

– Mörk elegans. Svart som tema förstärkt av djupt vinrött och ett spektrum av grått. Vi fokuserar på nya proportioner, rika materialval och lättar upp silhuetten med lager i olika längder och texturer.

Hur skiljer sig höstkollektionen från den som just når butikerna?

– Ja… vet inte var ska jag börja… (skratt).

Är det något plagg ni skulle vilja lyfta fram lite extra?

– Allt i läder – kavajer med bredare slag och långa cardigans bara för att ta några exempel.

Hur trivs ni med att visa på modeveckan?

– Fantastiskt. Det är 15 minuter av total uppmärksamhet som man, som designer, jobbar för varje säsong. Ögonblicket då alla de kreativa processerna fogas samman och får delas med resten av världen.

Dela på Facebook
Tweeta