J.Lindeberg lanserar cykel

Acne, Gucci och Our Legacy har gjort det. Nu tar svenska designföretagen J.Lindeberg och Bikeid rygg på dem och lanserar en modehoj.

Redaktionen  |  Publicerad 2012-04-11 14:08  |  Lästid: 1 minut
J.Lindeberg lanserar cykel

Nu gör svenska designföretagen J.Lindeberg och Bikeid gemensam sak och lanserar en modehoj i silver metallic, som också präglas av något slags djurtema, med spindelnätsliknande mönster och en näbbliknande sadel i svart mocka. 

– Vi funderade kring hur cyklister skapar slumpmässiga rörelsemönster i städer och hur knytpunkter uppstår – rent designmässigt utgick vi från det, säger Anders Dahlberg, marknadsansvarig för Bikeid.

Hojen är försedd med två växlar, till skillnad från Bikeid:s tidigare modeller som bara haft en, och sparsmakad design. 

Stefan Engström, global varumärkeschef för J.Lindeberg och känd för att cykla långa sträckor i branta berg på semestrar, kommenterar att ”cykeln har har varit ett drömprojekt”. 

Priset är oblygsamma 11 000 kr och kommer att finnas till försäljning i J.Lindebergs butiker och utvalda återförsäljare. 

J.Lindeberg lanserar cykel
Dela på Facebook
Tweeta