Marc Jacobs firar tio med ny kollektion

Marc Jacobs yngre och lägre prissatta underlinje Marc by Marc Jacobs fyller tio år i år. För att fira alla framgångar släpps en capsulekollektion där alla fans får chansen att köpa sina gamla favoritplagg från varumärket.

Johan Magnusson  |  Publicerad 2011-04-15 10:00  |  Lästid: 1 minut
I kollektionen, kort och gott kallad 10th Anniversary Collection, har gamla Marc by Marc Jacobs-favoritplagg givits en uppdaterad design och passform och släppts i ny upplaga. På herrsidan handlar det bland annat om arméjacka, kortärmade oxfordskjortor, byxor och shorts samt ett antal olika printade t-shirts.
Sedan lanseringen under New York Fashion Week i september 2000 har Marc by Marc Jacobs hunnit öppna inte färre än 161 egna butiker (bland annat i Stockholm och Köpenhamn) och säljs hos åtskilliga hundra olika återförsäljare.
 
Bild 424778
Arméjacka, cirka 4 800 kronor, från jubileumskollektionen (med priser från 700 kronor och uppåt) som finns ute nu.
Dela på Facebook
Tweeta