Modebutiken Aplace har börjat sälja Volvo

I ett försök att nå ut till en yngre målgrupp har Volvo nu börjat sälja sin kompaktsuv XC40 hos klädbutiken Aplace.

Redaktionen  |  Publicerad 2018-02-01 10:00  |  Lästid: 1 minut

Svensk design är i fokus i Volvo och Aplaces nya samarbete. Den nyligen lanserade minisuven XC40 går nu att beställa med abonnemang – hos den svenska modebutiken Aplace. Bredvid butikens ordinarie sortiment av kläder och accessoarer från i första hand skandinaviska designers finns nu även en Volvo XC40.

– Vi är glada över att tillsammans med Aplace nå kunder online på en plats de är vana att befinna sig på. De är en spännande samarbetspartner som precis som Volvo fokuserar på skandinavisk design, säger Kristian Elvefors, vd på Volvo Car Sverige i ett pressmeddelande.

Modebutiken Aplace startades för runt tio år sedan med modetidningen Odd at large, och har alltid handlat om skandinavisk design.
– Vi har sedan starten alltid hyllat och lyft fram kreativ skandinavisk design. Allt vi visar upp i våra butiker bygger på en stark tilltro till produkten och skaparna bakom. Vårt fokus ligger fortfarande på mode, men skandinavisk design är så mycket bredare och starkare. Därför är vi nu stolta att presentera Volvo XC40 i våra butiker, säger Kalle Tollmar, en av de två grundarna.

Volvo XC40 är Volvos första kompakta suv, och blev snabbt populär. Fler än 20 000 bilar har beställts globalt. Bilen går att beställa med Volvos fullservicetjänst Care by Volvo, där alla kostnader utom drivmedel ingår i en fast månadskostnad. Reklamkampanjen för bilen utmanar det traditionella sättet att äga bil, under sloganen ”By not owning things, you’re not owned by things.”

Dela på Facebook
Tweeta