Nakkna inviger Mercedes-Benz Fashion Week

Ögonblicket halva landets modemaffia väntat på är här. Mercedes-Benz Fashion Week (tidigare Fashion Week by Berns) är invigt - och på King får du som vanligt den bästa bevakningen under veckan.

Johan Magnusson  |  Publicerad 2010-08-16 09:53  |  Lästid: 1 minut
Bild 425491
Claes Berkes och Camilla Sundin (Nakkna), Roelof Lamberts (Mercedes-Benz) och Annika Frisch (Berns) under den inledande presskonferensen.
Under den inledande presskonferensen för någon timme sedan hälsade Berns marknadschef Annika Frisch den samlade pressen välkomna. Hon inledde med följande ord:
– Det här är tionde gången vi arrangerar modevecka här på Berns. Första gången, 2005, deltog tre varumärken – den här gången är det 26. Den svenska modebranschen har haft det tufft under finanskrisen, men den tvingade också varumärkena att rannsaka sig själva, se över sin organisation, sina kostnader och kollektioner. Nu vill vi växa och se framåt.
Mercedes-Benz har sponsrat modeveckan under flera år, och tar till den här upplagan steget upp till att även bli titelsponsor. Deras Managing Director på Sales and Marketing Roelof Lamberts förklarade under presskonferensen att mode är viktigt för det tyska bilmärket.
– Vi sponsrar över 30 modeevents i alla världsdelar, och är titelsponsor på bland annat New York och Berlins modeveckor förutom Stockholm. Svenskt mode håller väldigt hög standard med flera internationellt kända varumärken, så det kändes självklart, och vi är väldigt glada, att stötta den här möjligheten för svenska varumärken att visa upp sig, säger han.
Modeveckans invigningsvisning är Nakkna, det svenska modemärket som startade 2003 och är tillbaka på modeveckan efter några säsongers frånvaro.
– Det känns jättebra att vara tillbaka igen och visa vår kollektion som är tänkt att vara helt unisex, säger Claes Berkes på märket.
Bild 425492
Claes Berkes och Camilla Sundin, Nakkna. 
Dela på Facebook
Tweeta