Tävlingen med Laufenn statement på ett däck avgjord

Laufenn ställde frågan: Vilket budskap skulle du skriva på ett däck om du fick välja. Ni har svarat – och vinnaren är...

Det här är Laufenn

Laufenn är ett varumärke som passar människor vars livsstil eftersträvar ett smartare sätt att leva. Däcken har tagits fram med en tanke om att skapa enkelhet i vardagen utan att tappa det unika för användaren. Laufenn står för produkter som klassas högt av kunder vars livsstil är viktig över hela världen.

Tillskillnad mot ett klassiskt bilköp där det personliga valet handlar om att ändra färg på lacken eller välja bland olika tillvalspaket har Laufenn valt att göra det personliga valet ännu mer personligt.

Det är bakgrunden till ”Tires with a message” – en kampanj där individualiseringen faktiskt kan berätta något om dig som person.

I en tävling tillsammans med Laufenn ombads läsarna komma med sina bästa idéer för vilket budskap de skulle välja att sätta på ett däck.

Och här är några av de bästa förslagen:

”Good grip, good tip -Laufenn”

”Still going strong…”

”Burn Baby Burn” påminner om en passionerad relation till båda dina kärlekar….

Min dotter undrade varför det inte stod ”Sommar” på sommardäcken, så det vill jag skriva dit.

”I bring rubber to the party!!”

Tävlingen med Laufenn statement på ett däck avgjord

Vinnaren av tävlingen blev Wilhelm Sahlén som skulle vilja trycka This is how I roll på sina däck. Hans tanke med budskapet var: ”Det ger lite attityd till bilen och framförallt däcken, visar på att man tänkt till på sitt däckval samt att man bryr sig om sitt val”. Wilhelm kammade hem ett VIP-paket för två till Åre Sessions i april.

Ge stilmedvetna möjligheten att göra statement

Kampanjen tar avstamp i att det de senaste åren varit statement-plagg och överdimensionerade loggor som dominerat. Ett mode där bäraren kan visa vad hen står för och ge uttryck för individuella preferenser. Samma sak vill Laufenn göra inom däckbranschen – nämligen att ge de stilmedvetna möjligheten att göra ett tydligt statement vid rödljuset eller på parkeringen. Detta på ett nytt och fräscht sätt, helt frikopplat från vad någon designavdelning skissat fram. Och det är så Laufenn vill vara.

Laufenn G Fit EQ är ett prispressat däck med premiumkänsla

Varje år kommer det nya däcktester. Men även om de ger en god fingervisning om vilken prestanda som man kan förvänta sig så är de sällan fullständiga, och många gånger testas endast en handfull premiummärken. Men för de som vill ha riktigt bra prestanda utan att spräcka budgeten finns det alternativ – dock är det svårt för vanliga konsumenter att veta vilka. Just detta ville Laufenn belysa, och därför skickade tillverkaren in sina däck till Smartson för utvärdering.

I Smartson-testet fick 22 personer från Sverige och Finland utvärdera prestandan hos Laufenn G FIT EQ. Under en heldag körde personerna olika scenarion som testade däckets kontroll, effektivitet och inbromsningar. Efteråt var domen slående.
– Slogs direkt över att greppet var och kändes så bra vid bromstestet. Sedan följde den känslan med. Kändes tryggt att kunna lita på att det var bra däck som satt på bilen, säger en av testpiloterna Christoffer Holm.

LÄS HELA TESTET FRÅN SMARTSON HÄR.

 

Dela på Facebook
Tweeta