Prenumerera dig snyggare!

Går du vilse bland hudvårds-, hår- och alla andra tusen skönhetsprodukter? Vi provade en vägvisare som du prenumererar på.

Gustaf Sjöholm  |  Publicerad 2013-04-16 08:15  |  Lästid: < 1 minuter
Prenumerera dig snyggare!
Introboxen (169 kr/box) rymde L’Oréal Hydra Energetics Anti Fatigue Moisturiser, cerat från Nueva, vax ur Maria Nilas Creator-serie, schampo från Schwarzkopf [3D]MENSION-serie. Och jokern – en vattenbaserad skokräm från Boston.

The Man Box lanseras av svenska GlossyBox och är en nyprenumerationstjänst som skickar en box med fem utvalda groomingsprodukter till dig varannan månad för 169 kr/box. Syftet är att få kunden att bredda sin kunskap inom grooming genom att upptäcka nya produkter inom hudvård, rakning, schampo/balsam såväl som parfym och hårvax. När man tecknar sin prenumeration fyller man i en profll som ska garantera att man får produkter som passar ens egna behov. Alla män utan yviga helskägg och barberarbehov ska alltså slippa hånas genom att få rakbalsam hem till brevlådan.

Att det i testboxen följde med en skokräm kändes aningen skevt ur en groomingsynvinkel. Och även om GlossyBox inkluderar inköpsställen i den medföljande förklarande foldern – hade man kunnat önska sig ett smidigare beställningssystem direkt via GlossyBox.

En tidig pionjär inom grooming-prenumeration är brittiska ”Men Are Useless”. En annan aktör är amerikanska ”Birchbox Man”, som dock ännu inte skeppar utanför USA. Svenska ”GlossyBox” startade för två år sedan, finns i 16 länder och boomade föga förvånande på damsidan först. Att tänket slår bredare även på herrsidan är positivt för att en gång för alla städa bort fastväxta Dubbeldusch-flaskor och mjällschampon från Konsum i svenska badrum.


Något för dig? Och vad skulle du helst vilja finna i en grooming-låda? Kommentarsfältet står öppet!

Dela på Facebook
Tweeta