Svenska nykomlingen satsar på hållbara lyxstrumpor direkt hem i brevlådan

Svenska SOUN är det nya hållbara strumpvarumärket som ska ge garderobens mest bortglömda plagg den kärlek det förtjänar.

Rasmus Blom  |  Publicerad 2021-09-01 15:48  |  Lästid: 2 minuter

Nystartade premiumvarumärket SOUN har bestämt sig för att förfina det mest använda men sämst miljöanpassade plagget – strumpan. Som ett brev på posten vill företaget dessutom erbjuda smarta prenumerationer och leveranser direkt hem till dörren.

– Jag kom på idén till SOUN när jag stressad grävde igenom underklädeslådan en morgon och förbannade mig över att jag inte hittade ett enda helt matchande par strumpor. Dessutom är de otroligt tråkiga att köpa. Det ska vi se till att ändra på, säger företagets grundare och vd Simone Porseryd.

Varumärket drivs av Simone Porseryd och Hanne Malmsten som träffades när de jobbade på Filippa K.

Med fullt spårbara material och etisk produktion i Italien arbetar SOUN för att skapa en fin produkt av högsta kvalitet som folk ska kunna älska och använda så länge som möjligt. Alla produkter tillverkas i just Italien och bland materialen finns bland annat organisk bomull, återvunnen polyamid, viskos och en återvunnen ull-kashmir-mix.

Du hittar SOUN på soun.se och på NK:s underklädesavdelning i Göteborg och Stockholm.

Dela på Facebook
Tweeta
Uppdaterad 2021-09-01 15:48