Tommy Jeans SS19-kollektion är inspirerad av New Yorks gatuliv

Mycket nytt och snyggt från Tommy Hilfigers nya jeanskampanj. Se kollektionen här.

Marlon Appelgren  |  Publicerad 2019-03-19 11:12  |  Lästid: 2 minuter

Tommy Hilfigers nya jeanskampanj utspelar sig på gatorna i New York, där fotografen Clara Balzary har plåtat olika up-and-coming artister som Lolo Zouaï, Kilo Kish och Saba.

Den nya vår- och sommarkollektionen ska anspela på varumärkets musikarv och vill enligt märket själva lyfta passionen och drivkraften hos nästa generation av musikaliska talanger.

Tommy Jeans SS19-kollektion är inspirerad av New Yorks gatuliv

Kollektionen hyllar varumärkets rika denimarv och återupplivar klassiska modeller. I samligen syns bland annat överdimensionerade Oxford-skjortor, randiga t-shirts och poppande färger i kombination med den klassiska Tommy Hilfiger-flaggan i oväntade placeringar.


Vi ser även favoritsilhuetter som de avsmalnande jeansen som ska ha tillverkats av återvunnen bomull med en eko-tvätt där det används mindre vatten, mindre kemikalier och där mindre energi förbrukas.

Kollektionen finns nu i utvalda Tommy Hilfiger-butiker och på deras hemsida.

Se fler bilder från kollektionen här:

Tommy Jeans SS19-kollektion är inspirerad av New Yorks gatuliv
Tommy Jeans SS19-kollektion är inspirerad av New Yorks gatuliv
Tommy Jeans SS19-kollektion är inspirerad av New Yorks gatuliv
Tommy Jeans SS19-kollektion är inspirerad av New Yorks gatuliv
Tommy Jeans SS19-kollektion är inspirerad av New Yorks gatuliv
Tommy Jeans SS19-kollektion är inspirerad av New Yorks gatuliv
Tommy Jeans SS19-kollektion är inspirerad av New Yorks gatuliv
Dela på Facebook
Tweeta