Toppa din form!

13. Du blir snyggare

Redaktionen  |  Publicerad 2008-03-25 05:05  |  Lästid: 1 minut
Bild 429558
Inte ens en Armanikostym kan dölja en hösäck – börja träna!

13 anledningar till varför du ska träna.

 
Forskarna säger: En vetenskaplig studie gjord i Frankrike visar att överviktiga har sämre minne än normalviktiga. Bland annat bryter fetma ned hjärnceller.
King säger: Glöm aldrig bort!

Forskarna säger: Regelbunden motion avvärjer impotensproblem av samma orsaker som den förebygger hjärt- och kärlproblem – motionen underlättar för blodet att strömma fritt i kärlen.

King säger: Så slipper du riskera att höra: ”Det är ingen fara, vi kan kramas istället.”
Forskarna säger: Styrketräning gör dig smalare eftersom den ökade muskelmassan hjälper förbränningen både i vila och under träning.
King säger: Alltså, det är inte hur mycket du väger som är det viktiga – utan var kilona sitter.
Forskarna säger: Forskare har upptäckt att träning förbättrar funktionen av cancerdödargenen P53. En analys av blodserum visade att P53 ökade med 100 procent efter ett träningspass.
King säger: Tänk på det nästa gång du tycker att din träning inte ger något synligt resultat.
Forskarna säger: Tränar du regelbundet minst två gånger i veckan halverar du risken för att drabbas av demens och Alzheimers sjukdom.
King säger: Du vill väl inte riskera att glömma all livsviktig (nåja) modekunskap du insupit i King?
Forskarna säger: Funktioner kopplade mer omedelbart till den fysiska aktiviteten förbättras, exempelvis koordination, balans och reaktionsförmåga. Dessutom bibehålls kognitiv förmåga, depressionssymtom minskar och självkänslan förbättras.
King säger: Nästa gång du funderar på att lösa dina problem med en whiskey – gå till gymmet.
Forskarna säger: Människor som tränar har som grupp markant färre fall av hjärt- och lungsjukdomar jämfört med inaktiva.
King säger: Det är sannolikt inget som oroar dig idag, men du är välkommen att skicka oss ett tackkort om 40 år.
Forskarna säger: Även om det går mode även i träning är det bevisat att fysisk aktivitet ger resultat. Vilket inte är fallet med alla dieter.
King säger: Träning är som en Savile Row-kostym – alltid modern.
Forskarna säger: Personer med så kallad social kroppsångest får en bättre kroppsuppfattning av träningen.
King säger: Priset på din outfit spelar ingen roll – vantrivs du med din kropp blir inget snyggt på dig.
Forskarna säger: Konditionsträning motverkar de negativa effekterna av långvarig stress eftersom det stimulerar nybildningen av stamceller i hjärnan.
King säger: Det är alltså när du har som minst tid som du ska lägga mest tid på din träning.
Forskarna säger: Träning ger dig bättre hållning och motverkar rygg- och nackproblem.
King säger: Inte ens en Armanikostym kan dölja en hösäck. Och nej, korsett är inget alternativ.
Forskarna säger: Träning ger dig mer energi och du orkar mer. Både jobb och privat.
King säger: Du orkar mer och når dina mål snabbare.
Forskarna säger: Regelbunden träning ger bättre självkänsla och självförtroende.
King säger: Du blir snyggare. Helt enkelt!

Av: Text: Gustaf Oscarson

Dela på Facebook
Tweeta