”Vi har minskat storleken på vår kollektion”

Stefan Söderberg och Ann Ringstrand, som står bakom märket Hope, har sin egen drömgäst klar inför kvällens visning på Berns.- Barack Obama skulle passa bra med sin Hope-kampanj.

Johan Magnusson  |  Publicerad 2009-01-27 16:11  |  Lästid: < 1 minuter
Bild 430194

Ann Ringstrand och Stefan Söderberg, duon bakom Hope.

Är ni nervösa inför visningen?

– Nja, inte nervösa utan mer laddade och uppe i varv.


Vad har inspirerat er när ni gjort kollektionen?
- Skräddade arbetskläder och inte minst förkläden, tillsammans med amerikansk outdoor.

Vilka är nyckelplaggen?
- En workwearinspirerad chinosmodell i ett grövre tyg, en parkasjacka i tobaksfärg och pile-foder och en tvåfärgadtobaks- och svartfärgad herrkänga.

Har ni anpassat kollektionen efter lågkonjunkturen?
- Nej, men vi har jobbat med att minska storleken på kollektionen de två senaste säsongerna för att bli mer kostnadseffektiva och förhoppningsvis tydligare som märke.

Era visningar brukar vara extra kändistäta och ni använder er flitigt av supermodeller. Vem ser ni helst på front row?
- När det gäller kändisar bjuder vi in folk vi tycker bör se kollektionen och de som gör saker som vi gillar. Förhoppningsvis tackar de som gillar Hope ja och får då sitta lite längre fram. När det gäller modellvalet är det primära att de kan gå bra och att de bär upp kläderna. Det är därför vissa går under benämningen supermodell, för att de gör just det och dessutom ofta är väldigt lätta att jobba med - de levererar, helt enkelt.


Ni har också gjort er kända för att använda er av ett särskilt print för varje säsong. Hur kommer ni jobba med det den här gången?
- Vi har jobbat med pricken som grafiskt mönster, så det kommer att visas varianter av prickiga mönster och fronttryck.

Bild 430195

Modellen Mathias Lauridsen i Hopes vår- och sommarkampanj.

Dela på Facebook
Tweeta