Happy Socks-grundaren: ”Livet ska kännas som en semester”

I sommar satsar svenska strumpvarumärket Happy Socks på badbrallor och solbrillor. Grundaren Viktor Tell väljer sina favoritprodukter.

Redaktionen  |  Publicerad 2018-07-02 11:14  |  Lästid: 2 minuter

Happy Socks gör badbyxor. Varför?
– Vi känner att vi ville få ut vår design på stranden, där man naturligt kanske inte har på sig strumpor.

Var kommer inspirationen från?
– Inspirationen springer ur jakten på en ever lasting summer, och att livet ska kännas som en semester. Vi har plockat in prints av gröna monstera-blad, snäckor, surfare, havsvågor och storprickiga mönster i flera somriga färger som gör sig utmärkt på stranden.

Ni släpper även solglasögon med det australiensiska varumärket Sunday Somewhere. Hur började det samarbetet?
– Med Happy Socks motto ”All play, no work” kändes ett designsamarbete med Sunday Somewhere och deras motto att det alltid är söndag någonstans väldigt naturligt. Det är två synsätt som går ganska hand i hand, att livet ska vara kul och avslappnat. Vi ville återspegla en lekfullhet i solglasögonen och känslan av att våga vara sig själv – ett sätt att se på livet som vi bägge delar.


Beskriv solglasögonen?
– Färgstarka, uttrycksfulla, en 80-tals Miami-flört med tropiska inslag.

Planerar Happy Socks att expandera ytterligare?
– Vi tycker alltid att det är spännande att kika på nya möjligheter, och det kommer mycket spännande och fler roliga lanseringar till hösten som jag inte riktigt får berätta mer om än.

Vad händer på strumpfronten?
– Vi har vår stora tioårsfödelsedagsfest och -utställning i New York i april där vi firar att Happy Socks fyller tio år, och i sommar släpper vi ytterligare ett samarbete med The Beatles där vi hyllar att den surrealistiska filmen The Yellow Submarine blir 50 år. Sedan kommer det mycket spännande till hösten som jag ser fram emot att berätta mer om närmare lansering!

 

Designerns favoriter 

Solglasögonen
Båda vi och varumärket Sunday Somewhere värdesätter ett positivt och stressfritt sätt att leva, och vår gemensamma solglas­ögonkollektion är en perfekt återspegling av detta synsätt. Modellen "Fun in the Sun" är en favorit. 


2 089 kr.

Happy Socks-grundaren: ”Livet ska kännas som en semester”

Badbyxorna
Vår första badkollektion för män har designats i tropiska prints i vibrerande färger från den kommande SS18-kollektionen och tvistar till klassiska Happy Socks-mönster i en bekväm fit. Här modellen "Under the Sea". 499 kr.

Happy Socks-grundaren: ”Livet ska kännas som en semester”

Jubileumsboxen
I år fyller Happy Socks tio år, och det firar vi bland annat med en 10-Year Anniversary Gift Box som är en återblick och en hyllning till varumärket hittills. Den snygga boxen innehåller elva trevliga jubileumsstrumpor.

999 kr.


Happy Socks-grundaren: ”Livet ska kännas som en semester”
Dela på Facebook
Tweeta