Tobias Sikström

7 favoritplagg och prylar

2017-01-09 20:00 Kommentera
Kategori: H&M, Tips i butik

7prylar och plagg som jag vill ha just nu.JPG

Så fort det blir lite varmare kommer jag att gå klädd så här – varje dag. Gillar verkligen kombinationen svart, beige och vit. Det blir även fint med de tre lagren av olika material – tjockt läder, len kashmir och mjuk bomull. För att plocka upp det beiga kombinerar jag looken med en konjakfärgad klocka och ett par orangea solglasögon. Och såklart en grå mössa för att hålla värmen.

Skinnjacka från Gant, kashmirtröja från Asket, vit skjorta från A Day's March, klocka från Tissot, solglasögon från Nividas, mössa från H&M och nya weekendväskan från Rimowa.

2017-01-09 20:00 Kommentera
Kategori: H&M, Tips i butik

Årets bästa outfits

2017-01-07 18:20 Kommentera
Kategori: Acne Studios, Asket, Calvin Klein, COS, H&M, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Hope, L'homme Rouge, Nelly Man, Outfit, look, Reiss, Weekday

2016 herrmode looks outfits.png

Internet har svämmat över med årskrönikor och summeringar den senaste tiden – och jag älskar det. Det innefattar även den nästintill obligatoriska "Best nine"– summeringen. Alltså vilka nio bilder som fått flest likes på Instagram. Jag vill ju inte vara sämre själv så självklart måste jag också göra detta. Tänkte att vi skulle kika på dessa och hur de ser ut i klädväg.

FullSizeRender-3.jpg

På nionde plats hamnade en bild från Köpenhamn. Närmare bestämt på mig och Milton när jag och Emma hälsade på honom i höstas. Jag har på mig mössa, stickad tröja och skor från H&M. Rock från Uniforms For the Dedicated och byxor från L'homme Rouge.

Blogginlägg från det finns här.

Snyggaste skinnjackan, vita sneakers och t-shirt.jpg

På åttonde plats! Skinnjacka från Gant, t-shirt från Asket. Byxorna kommer från L'homme Rouge och sneakersen hittade jag på H&M i Portugal.

Rosa rock.JPG

Nr 7. Denna färgglada rock kommer från Reiss. Mössan hittar man på H&M, byxorna NLY Man och sneakersen finns på COS.

Blogginlägg hittar du här.

Inredning och spegelselfie.JPG

Plats 6. Mörkgrön polotröja från Reiss, jeans från COS och sneakers från H&M.

Fleecejacka beige och cykel blogg.jpg

Nummer 5 (bloginlägget under detta). Fleecejacka från Weekday, mössa och sneakers från H&M och byxor från Hope.

Rock i ull och bomull från HM. Laserskurvna kanter. Tips och inspiration.jpg

En av de senare bilderna kammar hem fjärdeplatsen. Rocken kommer från H&M. Den köpte jag förra vintern, men är sugen på att sälja den. Så om du är intresserad är det bara att hojta till.

Minimalistisk outfit herr mode.JPG

Nummer 3 tog jag till ett samarbete med Man of a kind. Jag har på mig mössa och rock från Calvin Klein. T-shirten kommer från T by Alexander Wang och stickade zip-koftan kommer från DSquared2. Jeansen är Rag & Bone.

Här kan du läsa blogginlägget.

IMG_3987.JPG

En skrivbordsselfie kom tvåa! Rock, stickad polotröja och mockaboots från Reiss. Jeansen kommer från Crocker.

Kamelrock och silver bag.JPG

Den populäraste bilden blev denna kamelrocksselfie från samma morgon som jag åkte till Köpenhamn. En slutsats av detta är att spegelselfien minst sagt har varit en favorit under 2016. Och att den där grå mössan var ett bra köp.

Jag har på mig mössa från H&M, kamelrock från NLY Man, byxor från L'homme Rouge och sneakers från H&M.

Om du vill följa mig på Instagram hittar du mig på @tobiassikstrom

2017-01-07 18:20 Kommentera
Kategori: Acne Studios, Asket, Calvin Klein, COS, H&M, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Hope, L'homme Rouge, Nelly Man, Outfit, look, Reiss, Weekday

Fleecejacka, jeans och sneakers

2017-01-03 23:52 Kommentera
Kategori: Dagar, H&M, Hope, Outfit, look, Stockholm, Weekday

Cykel och fleecejacka i Stockholm.jpg
Café Stockholm.jpg
Il Café.jpg
Weekday, beanie mössa grå.jpg
La bruket och Nividas.jpg
Sneakers vita H&M skinn.jpg
Svart fleecejacka Stockholm.jpg

Den beiga fleecejackan är nog ett av förra årets bästa köp. Inte för att den var särskilt dyr eller hittad på rea, utan för att jag har använt den så himla mycket. Det är särskilt tacksamt att bära "en roliga jacka" som sticker ut lite till en look som annars är väldigt enkel – då blir allt just roligare helt enkelt.

Den här dagen åt jag frukost på Sophies Canelé på Sankt Eriksgatan. Cyklade bort till Kelly and Pling. Jobbade lite på Il Café på Bergsgatan när allt renoveringskaos lät för högt. Och när jag kom fick jag feeling och rengjorde alla mina vita sneakers.

Fleecejacka från Weekday
Mössa från H&M
T-shirt frå LOW
Byxor från Hope
Sneakers från H&M

Följ min blogg med Bloglovin'
Följ mig på Instagram

2017-01-03 23:52 Kommentera
Kategori: Dagar, H&M, Hope, Outfit, look, Stockholm, Weekday

Outfit: Rosa och grått

2016-12-13 12:00 4 kommentarer
Kategori: COS, H&M, Nelly Man, Reiss

Outfit herrmode rock, sneakers och ullbyxor.jpg
Reiss coat. Jackor herr tips.jpg
Nividas, Reiss, Acne.jpg
Tobias Sikström.jpg

Detta år har jag lärt mig att uppskatta färgglada "roliga" jackor. Allting blir lite härligare (och bättre på bild) när det har en udda färg. En favoritkombi är att matcha allt med grått. Som i detta fall – aubergine/rosa/cerise-färgat och grå byxor.

Mössa från H&M
Solglasögon från Nividas
Rock från Reiss
T-shirt från Asket
Byxor från NLY Man
Sneakers från COS

Följ min blogg med Bloglovin'
Följ mig på Instagram

2016-12-13 12:00 4 kommentarer
Kategori: COS, H&M, Nelly Man, Reiss

Hotelltips i Köpenhamn

2016-12-09 14:00 Kommentera
Kategori: Asket, Baumgarten Di Marco, H&M, Hope, Inredning, TIPS, Tips i butik, Weekday

Tobias Sikstrom look.jpg
ibsen hotel kobenhavn.jpg

Jag kom på att jag har massa mer bilder från Köpenhamn som jag aldrig publicerade. Vi bodde på Ibsen Hotel i Indreby. Har fortfarande egentligen inte superkoll på stadsdelarna, men har på ett hum ungefär. Ibsen Hotel kan jag verkligen rekommendera i alla fall. Det ligger mitt i stan, prisvärt, fint inrett och god frukost!

hus kobenhavn.jpg
Köpenhamn outfit.jpg

Jacka från Weekday
Mössa och skor från H&M
T-shirt från Asket
Byxor från Hope
Väska från Baumgarten Di Marco

badrum och inredning ibsen hotel.jpg
Stilleben butik kopenhavn tips.jpg
keramik danmark.jpg
hotel ibsen tips bra hotell.jpg
butiker i köpenhamn.jpg
ibsen hotellrum kopenhamn boka hotell kopenhamn.jpg
tobias sikstrom.jpg
kermik köpenhamn.jpg

Om det inte hade regnat dygnet runt hade vi tänkt hyra cyklar och ha en ölrunda tvärs över stan. Alltså att vi började i ena kanten av staden för att cykla bit för bit tills vi hade testat alla härliga platser. Istället fick vi gömma oss i keramikaffärer och titta på julklappar.

Milton & Emma.jpg
viktoria keramik.jpg

2016-12-09 14:00 Kommentera
Kategori: Asket, Baumgarten Di Marco, H&M, Hope, Inredning, TIPS, Tips i butik, Weekday

Veckans bästa köp v.47

2016-11-21 09:00 Kommentera
Kategori: Acne Studios, COS, Filippa K, H&M, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Reiss, Stockholms modevecka, Tips i butik, Veckans bästa köp

veckans shoppingtips herrmde mockajacka, boots, kam, grooming, halduk, skinnhandskar, mossa, stickat.jpg

1. Brun mockajacka med knappar från Reiss

2. Kam till håret från Buly 1803

3. Svarta klassiska skinnhandskar från COS

4. Svart t-shirt med tryck. En dyr en, men fin! Från Gucci

5. Bruna mockaboots från R.M. Williams

6. Tvättade svarta jeans får H&M

7. Gråmelerad halsduk från Acne Studios

8. Mössa i ull- och mohairmix från Filippa K

9. Brutalt fin tandkräm från Bruly 1803. Tandkräm är kanske vanligtvis ingenting som man kopplar ihop med inredning, men när förpackningen är så här fin tycker jag att den ska få en hedersplats på hyllan.

Följ min blogg med Bloglovin'
Följ mig på Instagram

2016-11-21 09:00 Kommentera
Kategori: Acne Studios, COS, Filippa K, H&M, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, Reiss, Stockholms modevecka, Tips i butik, Veckans bästa köp

Outfit: Vidare byxor

2016-11-01 18:44 Kommentera
Kategori: Asket, H&M, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, L'homme Rouge, Outfit, look, TIPS, Tips i butik

Outtfit herrkläder tips och inspiratio mode för män.JPG

När jag postade den här bilden på min Instagram igår fick jag så många frågor (speciellt om byxorna) att jag tänkte att jag kör upp den här på bloggen också! Det här med vidare byxor har varit på tapeten ett tag. Personligen tycker jag att jag är så fruktansvärt ful i de flesta vidare varianter, men just dessa från L'homme Rouge har blivit ett favoritpar i garderoben. Till dem gillar jag att bära instoppat. Är byxan av en vidare variant brukar det vara tacksamt att bära tightare upptill för att få en fin kropps-siluett. Till det bär jag gärna en enkel statementjacka och gärna en mössa i ett material som bryter av de andra materialen.

Mössa och sneakers från H&M
Skinnjacka från Gant
T-shirt från Asket
Byxor från L'homme Rouge

Följ min blogg med Bloglovin'
Följ mig på Instagram

2016-11-01 18:44 Kommentera
Kategori: Asket, H&M, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, L'homme Rouge, Outfit, look, TIPS, Tips i butik

Skotips: H&M Studio

2016-09-18 17:08 4 kommentarer
Kategori: H&M, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, TIPS, Tips i butik

H&M Studio skor.jpg

Jag gillar verkligen H&M's nya Studio-kollektion. Vill i princip ha allting därifrån och det har jag sett till att skaffa också. Nästan i alla fall. Vill tipsa om dessa skor till att börja med. Den Prada-inspirerade, taggiga sulan blir en väldigt fin detalj till en enkel look. Speciellt om man bär mörka plagg till – vilket 84 % av befolningen kommer att göra denna årstid. Om du vill ha ett par tror jag att du får lämna datorn/telefonen nu och springa till närmsta butik som säljer Studio-kollektionen – för de lär försvinna snabbt!

Skor från H&M.

2016-09-18 17:08 4 kommentarer
Kategori: H&M, Herrmode blogg, Herrmodeshopping, TIPS, Tips i butik

Outfit: Grått & Grönt

2016-09-13 21:43 8 kommentarer
Kategori: Dagar, Filippa K, H&M, Herrmode blogg, Moscot, Outfit, look

Tobias Sikstrom blogg hermode modeblogg.jpg
miss clara hotell.jpg
filippa K man herrmode.jpg
hus vasastan.jpg
outfit tobias sikstrom bomullsbag.jpg
Brunch i Stockholm Miss Clara Hotell.jpg
tobias bike id.jpg

Söndags var kanske den bästa dagen på ganska länge. Varför? Jo, jag åstadkom nämligen ingenting. Jag och Andreas cyklade bort till Miss Clara och åt brunch. Deras pannkakor är de typ bäst i stan. Sedan vandrade vi bort till Hötorget, prutade på lite växter och köpte kaffe. Sedan var dagen slut.

T-shirt och byxor från Filippa K, solglasögon från Moscot, väska från Our Legacy och sneakers från H&M.

2016-09-13 21:43 8 kommentarer
Kategori: Dagar, Filippa K, H&M, Herrmode blogg, Moscot, Outfit, look

Söndag och ett jacktips

2016-08-29 07:00 2 kommentarer
Kategori: Asket, Dagar, Filippa K, H&M, Outfit, look, Tips i butik

outfit tobias sikström keps.jpg
Frukost.jpg
Jacka H&M kort krage.jpg
keps tips.jpg
glass vasastan.jpg
tobias sikström hm.jpg

Jag gick och köpte mig två nya saker i helgen – jackan och kepsen. Egentligen tycker jag inte att jag passar särskilt bra i keps, men efter att jag gick till Creative Headz förra veckan där jag fick det sämsta bemötandet och absolut sämsta klippning som jag någonsin fått, behöver jag det nu. Sedan gick och köpte glass fast att det var 10 grader ute.


Keps, jacka/tröja, sneakers från H&M, t-shirt från Asket och byxor från Filippa K.

2016-08-29 07:00 2 kommentarer
Kategori: Asket, Dagar, Filippa K, H&M, Outfit, look, Tips i butik

Tobias Sikström

Gör på King: Bloggar om lättburet vardagsmode, stiltips och delar med mig av mina dagar i Stockholm.
Vilket innebär: Att jag tillsammans med min kamera delar med mig av tips, guider och andra smaskigheter som livet bjuder på.
Född: 1991.
CV i korthet: Studier inom kommunikation och PR och flitigt blogguppdaterande.
E-post: tobias.sikstrom@gmail.com
Instagram: @tobiassikstrom
Snapchat: @tobiassikstrom


Follow

Blogroll

Snabblänkar

Kings världsunika märkesgalleri